Welke bokers rijden Endurance?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:12

WAUW! Shamal, wat een ontzettend prachtbeest!! *kwijl* Pff.. Ik ben niet jaloers ofzo hoor.. Frusty WAUW.. Je dekt er zeker niet mee he?? Knipoog

Hoe zit dat in België dan?? Mag je zomaar direct de 80 km starten met een onbekend paard? Is er geen kortere afstand aan voorafgaand? Ik dacht dat het in Nederland zo was dat er wel minstens 1 wedstrijd in een lagere klasse gereden moest zijn voor er promotie naar klasse 2 gemaakt kon worden (dit dus alleen met een eerder klasse 2 gestarte ruiter), maar zelfs dat weet ik niet zeker..
Succes in elk geval, pfff.. Wat een plaatje Lachen I´m in love

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:07

NaVy! schreef:
Hoe zit dat in België dan?? Mag je zomaar direct de 80 km starten met een onbekend paard? Is er geen kortere afstand aan voorafgaand?


Dit zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten.
Ik heb een bijna 5-jarige engelse volbloed merrie (1/4 draver, 3/4 gallopeur) waar ik graag endurance mee zou rijden. Aangezien ze nog niet zadelmak is, is het nog niet voor binnenkort maar ik was aan het denken om misschien in het najaar een wedstrijdje mee te doen in.Maar om nu meteen te beginnen met 80km, dat zie ik niet direct zitten.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:20

Ik weet het nog eens opgezocht: de beginnersendurances zijn 30 km hetzelfde dus als in Nederland.

Zou het haalbaar zijn om met een 5-jarig paard tegen het najaar een 30km mee te laten lopen?
Ze is nu wel al zadelmak, loopt al goed aan de lange lijnen, maar nog niet met een ruiter erop. Ze is gewend aan treinen, viaducten, snelwegen, tractoren... En er wordt regelmatig aan de hand mee gewandeld op gevarieërde bodem. Alleen op stap gaan is geen enkel probleem en ze vindt alles schitterend op wandeling...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:23

Alles kan, maar persoonlijk zou ik echt alle tijd nemen. Conditie/spieropbouw heb je al snel, dat is binnen 3 maanden haalbaar, maar pezen hebben minstens een half jaar nodig om goed te harden. Ik zou eerlijk gezegd dan wachten op het volgende seizoen, maar goed, alles kan, en jijzelf kan het best beslissen wat het verstandigst is en wat je paard aankan..

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:06

Ah well, ik heb tijd zat, toch als het op mijn paardje aankomt.
Conditie heeft ze al voor een deel en de spieropbouw gaat razendsnel maar wat je zegt over die pezen is idd iets waar ik rekening mee moet houden. Misschien kan ik me dit seizoen beter beperken tot haar inrijden en een begin van de training te leggen en dan volgend jaar beslagen ten ijs komen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 00:17

*tijn*"]
[quote="Franca schreef:
Ik wil graag met mijn arabiertje Cheyenne endurance gaan rijden. Ze is nu pas 3 jaar, dus het duurt nog wel even hoor... *LOL*


Nouja, dan kan je er wel rustig naartoe gaan werken. Toch?
[/quote]

Ja inderdaad! Ik ben nu met de eerste stap bezig; namelijk de koop van een endurance zadel van Podium!! *LOL*

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:29

Nog even over zweten en electrolieten. Electrolieten zijn geen voedingstoffen maar stoffen als natrium en kaliun, enz die de cellen nodig hebben om te functioneren. Als een paard door zweten veel van deze stoffen kwijtraakt kan het zijn dat de cellen niet goed meer kunnen werken en dan heb je een probleem. Door electrolieten te geven kan je die stoffen weer aanvullen.
Bij sommige paarden lijkt het alsof ze niet zweten maar als je in een lekker briesje rijdt kan het heel snel verdampen zodat ze droog lijken maar ondertussen wel zweten.
Dit gaat vooral spelen als je langere afstanden gaat rijden.

Drottning
Berichten: 138
Geregistreerd: 01-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:13

*tijn* schreef:
Enneh, kent iemand Nefisa??? Schimmel arabier uit Zutphen.
Is destijds nog uitgenodigt voor het nk ofzo.
Op haar heb ik ook nog getraind. Super beest!


Beetje late reactie, maar ik ken Nefisa!!!

krabbeke

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:33

oh! Wat leuk.
Vertel?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:47

Ik ben afgelopen seizoen begonnen met Rowan, en hoop volgend seizoen lekker verder te gaan. Als het lekker blijft gaan zullen we volgend seizoen ook eens een lage K2 rijden, zien wel hoe het loopt...

krabbeke

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:13

lage k2?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:55

Ja, rond de 50 kilometer ofzo, ik ga niet gelijk op de 70... K2 loopt van 40 tot 80 geloof ik, dus je kan een korte afstand kiezen om mee te beginnen.

krabbeke

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:03

WAAR STAAT DE K VOOR?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:54

Klasse! Ik dacht dat je er wel een beetje mee te maken had gehad? Knipoog

krabbeke

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:20

haha, bij k2 moet ik meer aan vechtsporten denken.
werk in een sportschool. vandaar dat ik het niet kon plaatsen! *LOL*
blond?
jah! Haha!

Drottning
Berichten: 138
Geregistreerd: 01-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:48

*tijn* schreef:
oh! Wat leuk.
Vertel?


Ik heb 9 jaar gereden waar zij staat en volgens mij ken ik jou ook al kan ik je niet meer voor de geest halen...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:54

Met mijn KWPN merrie heb ik afgelopen seizoen 2x K2 gereden. Volgend seizoen kijken wat ik daarvan bak en dan pas het seizoen erna pas nadenken over K3 (neeee, niet die meiden groep!!!!! Knipoog )

Endurance is een verslaving!!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 08:08

Heb jij die paarse chaps al Jorie?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:41

Heb jij je helm al geverfd Faas? Ik zit nog steeds te twijfelen. Iemand zij dat het misschien de harde schaal kon aantasten... Aan de andere kant is het wel heel stoer, groene helm met gele pijl Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:10

Nee, nog geen paarse chaps. Bij Divoza hadden ze lila chaps.....zeiden ze!!! Nou, dat was meer oud-rose dus die heb ik laten liggen!!!

Ik wil graag een endurance broek (zwart met paarse streep!!!) en dan ga ik proberen zonder chaps te rijden.

Ik heb zo'n Casco helm met fluweel/suede achtig laagje. Hij is dus zwart.
Hebben mensen nog tips om daar iets paarsigs mee te doen????

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:20

he gekleurde chaps, wellicht kun je vippie even pb-en die krijgt geloof ik uit duitsland fel orange chaps, schijnen daar in alle kleuren te krijgen te zijn!

zwart --> paars ga naar zo'n winkeltje waar je allerlij kleding/naai spullen kunt kopen wellicht hebben ze daar nog van die opstrijklapje, beetje knippen en freumelen en je hebt wat paars op je helm.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:02

Ja, Vip had me meteen al gemailt toen. Maar even later kreeg een andere lijster de aanbieding van die firma voor Oranje chaps (n.a.v. het brons waarscheinlijk!!! Knipoog ) Waarscheinlijk kunnen ze alleen in grotere aantallen besteld worden. Hoe dit afgelopen is weet ik eigenlijk niet....
En ornaje is oranje maar paars heb je in vele kleuren en ik ben een zeikert dus moet eerst de juiste kleur zien.

En dat van dat naaiwinkeltje.... goed plan!!! Ben niet zo'n naaister dus kom nooit in dat soort zaken. Maar bedankt voor de tip!!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:37

Vippie heeft ze besteld bij www.wsabg.de
Dat is de site van Wolfgang Schwingenheuer. Ik heb daar inmiddels ook al 2 hoofdstellen (paars en turquoise) en een hartslagmeter gekocht. En voor mijn verjaardag bestel ik de Podiumbeugels bij hem.
Hij heeft een hele goede service en is goedkoper dan Goedhard! Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:47

Hoofdstel( paars) en hartslag meter heb ik al. Wil nog wel een endurance broek. Is dat daar ook goedkoper??
En wordt het niet duurder met verzentkosten erbij??

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:51

Hij heeft volgens mij ook boeken, maar merendeels Duits.
Verzendkosten naar Nederland waren bij mij vorige keer geloof ik 8 euri. Maar dan ben ik bijvoorbeeld met die Podiumbeugels nog steeds goedkoper uit dan bij Goedhard. En als je samen met iemand besteld scheelt het natuurlijk nog meer! Knipoog