Pipo is er af gekletterd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Pipo is er af gekletterd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:12

Aangezien ik ook vertel als het zo goed gaat, ga ik nu maar eens vertellen dat we even wat mindere minuutjes hadden. Om vervolgens wel weer positief verder te gaan.

Zo vandaag weer eens fijn op het Jazzje rijden Boos! Aangezien ze zo verschrikkelijk braaf is, was ik wat te stoer, en dacht hup erop.

Ze had vanaf woensdag alleen maar losgelopen, en ik domme doos, dacht na een rondje aan de longe, joh ze is zo braaf. Ik ga er mooi op.

Na een half rondje schrok ze ergens van, ik zat niet op te letten, en ging dus achter de beweging zitten. Tja, daar schrok ze nog harder van, wat ik haar niet kwalijk kan nemen. En toen ging ze bokken. Rug flink rond, en met 4 benen van de vloer.

Toch fijn zo paard wat zeer goed kan lopen, en een soort van athleet is Dus na een half rondje dacht ik, kan er beter af, want dit houd ik niet lang vol. Dus liet me vallen, alleen juist op de verkeerde plek. De plek waarop ze moest kiezen, of het hek in, of over mij heen. Dus ze koos voor het laatste, ze sprong wel over me heen, maar aangezien het een Jazz is, en die voor geen meter kan springen, ging dat niet helemaal goed.

Dus ik ben geschaafd, blauw en gekneusd. Zo paard over je heen doet best pijn. Was wat duizelig, en had erg pijn aan mijn arm en been. Maar na even een kwartiertje zitten. Vond ik van mijzelf toch dat ik er weer op moest. Dus heb er nog even opgezeten, waarbij ze erg braaf was. Ze was wel wat geschrokken van het geheel, toch raar zo mens naast je die eerst op je zat.

Maar heel braaf liep ze haar rondjes weer, en toen ben ik maar weer afgestapt. Even waren de omstanders bang dat mijn bovenarm iets van gebroken was, maar gelukkig niet!

Maar goed, ik zal niet meer stoer doen en er effe zo opklimmen! Ben benieuwd hoe ik me morgen voel!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-03 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:16

Oof... dat wordt ongemakkelijk morgen... warm bad, arnica, etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:22

Bad heb ik niet, maar arnica heb ik wel, en een warme douche genomen.

Maar die bloeduitstorting op mij bovenbeen, scheenbeen, en bovenarm krijg ik daar helaas niet mee weg.

Ze stond ook op mijn billen, maar daar heb ik geen last van, toch handig een wat dikker achterwerk! Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:24

Jikes! Wel goed dat je er weer opgestapt bent zeg!

Ik zal voor je duimen dat je snel weer van de beurse plekjes af bent.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:25

Haha... ja dat heb ik dus ook altijd... maar dan net je onderrug.... Ow! Kunnen ze fijn bokken he, die Jazz-en? Wel stoer dat je er zo weer opgestapt bent... Ik ken dat gevoel wel, maar ik sta toch altijd weer te trillen op mijn benen...

En dan was er nog die ene keer dat ik er binnen 5 minuten op precies dezelfde plek, op precies dezelfde manier weer af lag...

Gelukkig is het ziekenhuis erg dichtbij Knipoog Ik heb een abonnement Knipoog

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:27

Oei! Succes met je blauwe plekken;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:28

Ach, het was absoluut geen gemenigheid, als het een valse was, had ze me er daarna direct afgebokt. Maar ze liep wat geschrokken rond, er stonden wat mensen bij, en die zeiden ook: het was absoluut niet om je er effe vies af te krijgen. Maar ja, het was ook mijn eigen schuld, had er wat voorzichtiger op moeten gaan zitten.

Maar zo paard wat goed kan lopen, en lekker los in het lijf is, en heel vlug is. Die kan op hoge snelheid, hoog bokken! En ik kan je vertellen, dat zit niet zo heel erg lekker Haha!

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:38

Sterktezo'n paarhonderd kilo over je kont heen (dik of niet Haha! ) lijkt me toch niet fijn..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:39

batje schreef:
Sterktezo'n paarhonderd kilo over je kont heen (dik of niet Haha! ) lijkt me toch niet fijn..


Dat was de enige plek die geen schade heeft opgelopen. Verder mijn bovenarm, bovenbeen, gedeelte van mijn arm, en mijn duim wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:44

Als je nou iets eerder was gaan slapen gisteravond, was je wat beter bij de les geweest Haha!

Maarre, erg banketstaaf voor je Pipo, ik hoop dat je morgen nog een beetje normaal kunt bewegen Ach gut

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:53

He schrikken Pipo, hopen dat je morgen een beetje toonbaar bent en in beweging kan blijven Haha!
Neem maar een lekkere borrel vanavond, dat werkt ook spierverslappend Haha! Haha! Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:01

no pain, no gain!! Lachen

Amor Vincit Omnia

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:08

Westernzadeltje Schijnheilig
Zo'n knop is reuze handig voor dit soort fratsen Haha!

Sterkte met je blauwe plekken. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:10

Sugarmiss schreef:
Westernzadeltje Schijnheilig
Zo'n knop is reuze handig voor dit soort fratsen Haha!

Sterkte met je blauwe plekken. Ach gut


Vind je het heel erg dat ik er niet aan moet denken om een westernzadel op een 3 jarige superlenige snelle merrie te hebben, gegarandeerd dat je eraf gaat, alleen dan krijg je eerst die knop nog even in je maag, of nog erger Verward

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:16

Dat paard vindt dat zadel zo lekker liggen, die zet meteen geen stap verkeerd meer Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:18

En jij hebt een knop om je vast te houden, en dan lig je er geheid NIET af...

Je hebt ook wat meer houvast in een westernzadel....

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:22

Cassidy, had nu iets om zijn nek om me vast te houden. Maar een paard wat echt flink bokt, zijn rug geheel rond maakt en heel vlug is, dan lig je eraf, en dan is zo knop heel pijnlijk!

En Sugermiss? Zal eens kijken of ze omgedoopt wil worden tot western paard, denk dat ze teveel front heeft voor een westernpaard Haha!

Trouwens, ik wil nog even benadrukken dat het niet haar schuld was, maar dat ik erop ging zitten terwijl ze nog wat fris was, en daarbij net zadelmak! En dan nog een keertje te lomp inkomen.........dan vraag je erom Lips are sealed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:24

Het eert je dat je toegeeft dat het je eigen schuld is...en toch ben ik er niet zeker van dat je er dan afligt...

Weleens op een westernzadel gezeten? Die knop kom je niet zo snel tegen hoor (of je moet gaan springen Haha!)

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:27

Cassidy schreef:
Het eert je dat je toegeeft dat het je eigen schuld is...en toch ben ik er niet zeker van dat je er dan afligt...

Weleens op een westernzadel gezeten? Die knop kom je niet zo snel tegen hoor (of je moet gaan springen Haha!)


Wel eens op een jonge bloedje vlugge Jazz gezeten? Kom je die knop tegen hoor! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:28

En zelfs dan heb ik er geen last van. Maar ik spring dan ook niet hoger dan over massieve boomstronken van 60 cm Lachen
Gewoon je gewicht goed in het midden houden.
Het probleem met bokken is dat veel mensen een paard proberen 'uit te zitten'. Ik ga liever ietsjes staan en laat alles gewoon onder me bewegen Lachen het houdt vanzelf op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:37

Hmm, ik ben toch van mening dat je op een bloedjevlug dier, die zich volledig rond maakt je ook geen steun hebt aan een knop.
En ietwat gaan staan is een idee, en inderdaad mogelijk.................maar als je geen hals meer voor je hebt, en het paard maakt zich helemaal rond, valt er weinig meer wat te gaan staan.

En het is niet de eerste die ik zadelmak maak, ook niet de eerste waar ik afgekletterd ben trouwens. Wat ik wel denk, is vroeger reed ik de hele dag door stuk of 6 a 8 per dag, en maakte dag in dag uit zadelmak. Dan ben je gewoon handiger, en blijf je makkelijker zitten. Nu rijd je er een a 2 per dag, en dan is je handigheid minder, en vlieg je er sneller af.

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:46

Pipo schreef:
.Nu rijd je er een a 2 per dag, en dan is je handigheid minder, en vlieg je er sneller af.

Dat gevoel ken ik. Mijn ego heeft nog niet zo lang geleden ook een gevoelige deuk opgelopen toen ik er binnen 3 weken 2 keer naast lag. Het zijn niet alleen 'jonge dingen' die snel zijn, een 11 jarige Quarter kan er ook wat van Haha! en ze bokte nog niet eens Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:46

Oei, een klein ongelukje.
Ik hoop dat je geen last blijft houden van die plekken, dat het snel weer over is.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:57

Binnen 3 weken twee keer naast? Ik lag er binnen vijf minuten twee keer naast... Op precies dezelfde plek, tegen precies hetzelfde schot... en op die merrie zal ik niet zo snel meer stappen... Western zadel of niet Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:04

Jeetje Pipo, dat is ook wat met die lastige Jazz van je. Schijnheilig Dat ze daar nou niet tegen kon!

Heb je Simone niet geleerd dat jij geen trampoline bent Tong uitsteken

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 119 bezoekers