Hoe stijg jij op?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:03

Ik stap altijd gewoon op. Obsession is 1.80.

Het schijnt wel beter voor het paard te zijn als je met een krukje opstijgt. Ik heb een tijdje voor iemand een paar paarden gereden en daar moest ik er verplicht mee opstijgen, dan ga je niet zo aan dat paard lopen hangen zeiden ze.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:04

Ik doe het tegenover gesteld Haha!
Ik gooi 1 been over het zadel en 'hups' er dan helemaal op.
Ponys van 1.15 zijn makkelijk *LOL*

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:54

Bij Den zwaai ik m'n been d'r over en ik zit. Zo verschuift het zadel ook niet.

Bij Dien word het iets lastiger(is bijna 70 cm groter dan Den). En op het moment past ze d'r zadel ook niet mee omdat ze erg drachtig is. Met zadel klim ik d'r zo op. Zonder zadel van af een trekkerband(die we in de bak hebben liggen met een waterton d'r in zodat die niet steeds omgegooit word). Alleen blijft Dien d'r nooit braaf naast staan. Dus ik zet haar zo dicht mogelijk bij en dan een sprongetje.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:11

Ik merk wel dat ik er de laatste tijd niet zo makkelijk meer op kom, misschien omdat ik nog maar 1 x in de week rijd?
En mijn rijbroek zit ook wel erg strak, hahaha.
Maar ik stijg dus altijd van de grond op en Fitz is 1.74 m.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:31

Ik stijg ook altijd van de grond op. Jurga haat krukjes. Duurt tien minuten voor ze er stil op de juiste plaats naaststaat. Nee sorrie, dan kan ik al losgereden hebben... *LOL*

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:48

Ik stijg altijd vanaf de grond op. Op de vorige manege heb ik wel een paar keer een verhoogd terras misbruikt voor een paard van 1.80m, maar dat was omdat ik nogal last van m'n been had. Merk wel dat als ik een tijdje op grote paarden heb gereden en ik moet daarna op een laag paard rijden, ik er haast aan de andere kant weer vanaf ga Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:21

Ik stijg altijd via het hek op. Vind dat ook gerechtigd als je paard 10 cm groter is dan jij zelf bent. Haha!
Op wedstrijd stap ik wel gewoon vanaf de grond op. Duurt iets langer, hoop ook altijd dat niemand kijkt, maar het schijnt om te zien mee te vallen. (Voelt echt dramatisch, maar ik kom wel boven Knipoog )

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:30

Ik stapte eerder gewoon vanaf de grond op, sinds 2 weken hebben we een opstapje bij de bak staan die ik nu gebruik.
Ik moet zeggen dat het voor mijn eigen linkerknie een stuk comfortabeler is geworden en ook voor het paard.
De tweede keer dat ik het opstapje gebruikte en ik er net op zat stond hij naar achter te kijken zo van "huh zit je er al op?" Verward

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 17:38

Soms via een kratje en soms gewoon via de grond...

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:02

Ik doe het eigenlijk altijd op de standaard manier. Maar wat wil je met een pony he Knipoog Vroeger op de manege dee ik altijd 1 beugel heel lang zodat ik er bij kon maar dan kon ik als nog niet in het zadel komen Maar nu, heb er geen problemen mee hoor Pling

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:07

Ik stap altijd gewoon op via de grond, heb ik ook geen reuze paard maar een pony van 1.47, dus dat is niet zo'n probleem om er op te komen. Wel stap ik regelmatig aan de 'verkeerde' kant op, gaat in het begin heel moeizaam, maar hoe vaker ik het doe hoe makkelijker t elke keer gaat.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:17

Ik stijg ook op vanaf de grond. Lars is dan ook maar 1,42. Ik pak hem wel altijd vast aan zijn manen en aan zijn vacht achter het zadel. Ten eerste omdat ik een stijve hark ben en ten tweede omdat ik Lars nooit goed aangesingeld krijg. Hij zit met de gaatjes van de singel altijd qua aansingelen tussen twee gaatjes in en te strak aansingelen vind ik niets. Dus al ik me aan het zadel vast zou houden, zou het zadel gaan schuiven. Gelukkig heeft hij stevige manen Tong uitsteken

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:31

Ik stap ook met krukje op. Gelukkig ben ik dus blijkbaar niet de enige.
Ik moet zeggen, volgens mij ziet het er wel maf uit, maar ik kom er anders echt niet op.
Mevrouw is 1.75 en ik maar 1.63. Plus dat ik niet zo lenig ben, dus.....

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:13

Rinkja is niet zo groot,dus ik stap altijd gewoon vanaf de grond op.

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:00

heey,

Ik stap normaal gesproken altijd op vanaf de grond en als ik er zo niet bij kan dan vraag ik of iemand mij even een voetje wil geven. Op ponykamp ben ik wel een aantal keer anders op gestapt, dat was door middel van bokspringen via de kont van die pony pony was een haflinger. Dat was best wel grappig maar eigenlijk helemaal niet goed Maar die pony was erop getraind.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:10

Ik stap altijd rechts op en links af.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:21

gewoon,
maar evita is ook wel 1,30 hele meters Haha! *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:46

Je moet zelf niet hoger, je paard moet lager Haha!
In Portugal heb ik het genot van 'parking out' mogen ervaren.
Door tikjes tegen de voorbenen en achterbenen verplaatst het paard deze naar voren en naar achteren. Hierdoor zakt de rug al snel zo'n 10 cm. Scheelt een stuk met opstijgen. Haha!
Want aan al die krukje e.d. heb je niets als je met een buitenrit er onverhoopt eens af moet, er is niet altijd een handige boomstronk in de buurt.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:34

Romkabouter schreef:
Ehm, voet in de beugel en opstappen Haha!


Idd *LOL*
Ik heb nog maar 1 keer met krukje opgestapt,dat was 2 jaar geleden op een manege,toen gingen ik en m'n nichtje op 2 pony's door de stalgang stappen en ik kwam er niet op.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:37

sjaslique schreef:
heey,

Ik stap normaal gesproken altijd op vanaf de grond en als ik er zo niet bij kan dan vraag ik of iemand mij even een voetje wil geven. Op ponykamp ben ik wel een aantal keer anders op gestapt, dat was door middel van bokspringen via de kont van die pony pony was een haflinger. Dat was best wel grappig maar eigenlijk helemaal niet goed Maar die pony was erop getraind.


dat zou met Pablo geen goed idee zijn *mist tandeloze smiley*

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:47

sjaslique schreef:
dat was door middel van bokspringen via de kont van die pony

Ik ken ook iemand die deed dat een keer voor de lol. Het is bij die ene keer gebleven. Diverse gebroken/gekneusde ribben en 2x een open hart operatie waren het gevolg.

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:56

Gewoon vanaf de grond. Grootste paard waarop dat me gelukt was was ruim 1.90 m. Misschien niet het meest elegante gezicht, maar ach ja he...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:51

Ik ben een klein dikkertje met korte beentjes, dus ik klim er altijd met behulp van een opstapblok. Het paard is maar rond de 1,65 m, maar ik kom er anders echt niet op.

Een tijdje geleden moest ik vreselijk plassen tijdens het buitenrijden. Ik móest er echt af. Tja, en toen moest ik er weer op. En geen stronkje te bekennen. Maar , wel een greppel! Jasper keek wel een beetje vreemd toen ik hem daar in parkeerde en vanaf de kant op z'n rug klom. Haha!