Zomerse duik

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Zomerse duik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 19:02

Het paardje wat ik vandaag reed is herstellende van een blessure, dus daarom stapte ik eerst even een stukje langs de weg met haar, voordat ik met haar in de bak ging rijden.
Nou is de weg langs stal een nogal drukke weg, met veel verkeer. Maarja, brede bermen, paardje 100% (nou ja... 95%) verkeersmak dus wat kan er misgaan?

Nou... je kan dus ook in de sloot belanden.

Ik was nog geen 10 meter van het erf af, of ik zag al een vrachtwagen aankomen. Paardje is hartstikke braaf, maar heeft al een week niet meer gereden, dus ik keek of ik misschien even een weiland in kon duiken.
Een klein stukje verderop zag ik dat weilandje en ik laat haar dus even wat vlotter doorstappen.
Ik zie vervolgens dat de vrachtwagen nu al wel erg dichtbij is. Ik gebaar met mijn armen of hij even zo vriendelijk zou willen zijn om iets rustiger te rijden. Maar nee... meneer de chauffeur trekt nog even op.
En lieve Feronicaatje neemt een sprongetje opzij, en springt zo de sloot in. De sloot was gelukkig bijna droog (lang leve het zonnetje) maar de kanten waren hardstikke blubberig, en steeds zakten we weer weg.
Uiteindelijk kwamen we er aan de andere kant weer uit, bij een hele aardige boer in de tuin.

Gelukkig liep ze niet kreupel, en de dierenarts was toch toevallig op het erf en die heeft haar nog even nagekeken, maar ze was helemaal in orde. Alleen een beetje van slag. Maar ik ben dus heeeeeeeeeeel boos op die chauffeur, en suuuuuuupeer trots op dat lieve dametje, dat nog geen half uur later weer over de weg liep en zich voorbeeldig gedroeg! [/list]

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:34

Ja je hebt van die mensen.......
Die hebben gewoon geen respect voor mensen met paarden en vaak beseffen ze niet dat een paard ook kan schrikken!
Je moet maar zo denken, dat je zelf nooit zo aso langs een paard op gaat scheuren!
Ik heb een keer meegemaakt dat een chauffeur zelf ging toeteren en toen werd ik helemaal kwaad!