Hersenschudding, licht geheugenverlies..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Hersenschudding, licht geheugenverlies..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 17:06

.. en een heleboel hoofdpijn . Ik ben er vandaag niet te zuinig afgevallen met springen. Ik weet helemaal niet meer wat er gebeurt is, de afgelopen maand is op dit moment nog een beetje wazig en van vanochtend komen af en toe weer flarden voorbij alsof ik het gedroomd heb, maar volgens de arts heb ik binnen 2 dagen alles wel weer terug en ik merk nu al dat ik per uur alweer meer herinner. Ik moet nu 2 dagen veel liggen en rustig aan doen en s nachts moet m'n moeder me om de zoveel tijd wakker maken. M'n instructrice heeft net verteld wat er precies gebeurt is. We waren dus gaan springen, een lijntje van 3 hindernissen achter elkaar, dus een in-uitje met 3 hindernissen. Het ging helemaal goed, abje had er zin in en sprong alles perfect. Na een tijdje werden de laatste 2 hindernissen opgehoogd naar 1.00 en dat ging 2 keer goed. De derde keer dat ik er overheen ging, verloor ik boven de 2e sprong m'n beugel en ging na de derde sprong recht met m'n hoofd het zand in terwijl ab naar rechts weg sprong. Als je het narekent heb je dan toch een beste klapper gemaakt.. hij sprong die laatste ook nog eens extra hoog. Volgens de arts was het maar goed dat ik zo'n stevige veiligheidscap had. Als ik zonder cap zo terecht was gekomen had ik er nu wel anders bij gezeten. Ik ben een paar seconde buiten bewustzijn geweest en maar al vrij snel daarna kon ik weer op m'n benen staan. Ik was alles even helemaal kwijt, ik herkende de helft van de paarden en ruiters niet, welke maand het was Verward en ik wist helemaal niets meer over tentamens die ik vorige week had en volgende week nog heb.. M'n moeder heeft me maar meteen naar huisartsenpost bij het ziekenhuis gereden. Het valt dus gelukkig mee, veel liggen en rustig aan doen. Alleen met dat wakker maken 's nachts ben ik niet zo gelukkig Haha! Ik ga morgenmiddag nog maar even een wortel brengen voor ab, dat lieve beest heeft nadat ik eraf was gevallen geen poot meer verzet. En hij had volgens m'n instructrice nogwel zo goed z'n best gedaan met springen Ach gut Ik weet het nu ook zeker, zonder cap rij ik niet meer

skippiebal
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:13

ah..wat sneu

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:17

Gelukkig ben je er nog goed vanaf gekomen! Heeft ab niets?
Zo zie je maar weer hoe belangrijk een cap is!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:20

maar goed dat je een cap op had!
heeft je cap niets Knipoog

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 17:27

Fonnie schreef:
Gelukkig ben je er nog goed vanaf gekomen! Heeft ab niets?
Zo zie je maar weer hoe belangrijk een cap is!


Nee die sprong naar rechts, galoppeerde stukje door en ging toen heel verbaast om zich heenkijken waar ik gebleven was Haha! en m'n cap is toe aan vervanging ja. Niet erg, ik was die grote champignon al wel een beetje zat *LOL*

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:30

gelukkig weet je nog wel wat bokt is Tong uitsteken Knipoog

maar he bah zeg echt vervelend Boos! Huilen
Gelukkig is Ab niet bovenop je gevallen!! Lips are sealed
Ik hoop dat je snel weer alles weet (net al je tentamens zitten leren ben je alles weer kwijt Frusty Lips are sealed )

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 19:36

fjordentinker schreef:
gelukkig weet je nog wel wat bokt is Tong uitsteken Knipoog

maar he bah zeg echt vervelend Boos! Huilen
Gelukkig is Ab niet bovenop je gevallen!! Lips are sealed
Ik hoop dat je snel weer alles weet (net al je tentamens zitten leren ben je alles weer kwijt Frusty Lips are sealed )


Haha! eigenlijk mag ik helemaal niet zolang achter de pc zitten maarja. dat van die tentamens is een beetje erg jammer ja Frusty Ik hoop dat morgenavond alles er een beetje in blijft zitten.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:57

Gedver, wat vervelend voor je! Ik heb 3 maanden geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt en ik was niet zo slim een cap op te zetten. Je raad het al, flinke hersenschudding, nacht in ziekenhuis en ik heb nog steeds LAST van mijn kop!
Ik hoop dat het bij jou snel voorbijgaat en ook dat je paardje er geen "trauma" aan heeft overgehouden.

gr. Joos

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:16

oew, maar goed dat je een cap ophad anders was het vast heel slecht afgelopen! Nou, beterschap!

skippiebal
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 01:05

wat wil je hiermee bereiken?! aandacht?!ik flikker ook wel eens van mn pojny af dat ik dan dichtgeklapte longen had enzo... wordt je hard van zeg ik maar zo dus ga niet ZIELIG zitten doen hier! weet je wat ik zielig vind?! die pony van jou..dat ie zo'n mens moet dragen die alleen maar aan zichzelf denkt!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 01:46

skippiebal schreef:
wat wil je hiermee bereiken?! aandacht?!ik flikker ook wel eens van mn pojny af dat ik dan dichtgeklapte longen had enzo... wordt je hard van zeg ik maar zo dus ga niet ZIELIG zitten doen hier! weet je wat ik zielig vind?! die pony van jou..dat ie zo'n mens moet dragen die alleen maar aan zichzelf denkt!


Ahum? Verward Ga je lekker? Kijk even naar de categorienaam: Verslag van de dag en niet Hier graag negatieve opmerkingen gewenst!

Iedereen heeft het recht zijn verhaal te doen en ik denk niet dat veel mensen zitten te wachten op zo'n reactie als de jouwe...

Alsjeblieft zeg, bespaar me dat soort posts. Blijkbaar moet jij ook wat kwijt. Ik zou zeggen: schrijf het eens op, wie weet helpt het.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 06:51

Vervelend dat eraf gedondert bent. Maar ik zal je geruststellen want ik denk dat je hersenschudding wel mee valt. Als je namelijk een echte hersenschudding hebt, dan kun je absoluut niet rechtop zitten en al helemaal geen licht verdragen, laat staan het scherpe licht dat het scherm van je computer uitstraalt Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:38

Jeetje, zeg. Dan heb je idd een flinke smak gemaakt. Gelukkig maar dat je je cap op had... Beterschap!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:15

Oei geen cap? maar goed dat je je lesje hebt geleerd jammer dat daar eerst een val voor nodig was maarja.
Als de dokter zegt dat het wel weer terug komt dan zal dat wel probeermaar goed uit te rusten en veel te liggen want als je door blijftlopen kan de hoofdpijn chronisch worden heb ik me weleens laten vertellen dus even rustig aan doen, heel veel beterschap!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:05

ehh Diana-Mabel, ik geloof dat die laatste opmerking voor mij bedoeld was?
missy_m schreef:
..Volgens de arts was het maar goed dat ik zo'n stevige veiligheidscap had. Als ik zonder cap zo terecht was gekomen had ik er nu wel anders bij gezeten.


Maar inderdaad, al is het 40 graden, ik ga er niet meer op zonder cap!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:09

Oei, klinkt niet zo best, gelukkig maar dat het al beter gaat!
Beterschap!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:44

oeioei, jij hebt een smak gemaakt,
ik rij zowiezo nooit zonder cap, Josephine,
missy veel beterschap!
en vooral veel blijven liggen hoor, want als je hoofdpijn chronisch word, ben je niet blij...

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 14:17

Pril schreef:
Vervelend dat eraf gedondert bent. Maar ik zal je geruststellen want ik denk dat je hersenschudding wel mee valt. Als je namelijk een echte hersenschudding hebt, dan kun je absoluut niet rechtop zitten en al helemaal geen licht verdragen, laat staan het scherpe licht dat het scherm van je computer uitstraalt Haha!


Het valt ook best mee, het is een lichte hersenschudding gelukkig. Dat van dat pc-licht klopt wel een beetje ik had na het half uurtje bokken nog een stuk meer hoofdpijn dan daarna Haha! De hoofdpijn is vandaag al wel wat minder, maar nu begin ik de spieren in m'n nek wel te voelen Lachen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:27

tjee, zo een val. hopelijk gaat het gauw beter. het is namelijk echt niet leuk daar een hele dag te liggen rusten. Jje hebt wel betere dingen te doen volgens mij. gelukkig van je cap. ik zal dat ook maar es gaan doen. ik spring nl. nooit met cap. nu slik ik toch wel ff...

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:45

Wat je nu aan het doen bent is dus echt om problemen zoeken. Zo achter die pc zitten.
Je kan beter nu wat rusten en binnen een weekje er terug achter kruipen tenzij je enkele jaren of misschien zelfs je hele leven met hoofdpijn verder wil.
verder nog veel beterschap en rusten is de boodschap.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:46

Heel vervelend, maar let er wel op dat je braaf doet wat de dokter gezegt heeft, anders blijf je er veel te lang last van houden, daarmee moet je goed oppassen. Ik ging toch tegne het advies in en heb daardoor nog steeds last van hoofdpijnen.(ik was toen5)

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:56

heel veel sterke en wees blij dat je je cap ophad.....nu zie je die dingen zijn heilig!
Ik rij zelf niet zo vaak met cap, behalve bij Vinessa en Brechje.....en dat terwijl ik 3 jaar geleden door een glijpartij op een nieuwe weg met mijn hoofd op een betonnen muurtje terecht kwam. Met een ingeklapte long en eeuwige koppijn tot het gevolg (gelukkig is het toch nog redelijk goed gegaan, maar het had anders gekund) en leven met pijnstillers is niet zo fijn! Helaas heb ik er weinig van geleerd...want je kan van het makste paard afvallen. Maar ik verbeter wel steeds meer sinds ik me nieuwe capje gekocht heb!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 13:32

Ik heb het advies van de bokkers toch maar aangenomen en na 1 dag niet computeren en tv kijken was de hoofdpijn al een stuk minder . Nu 5 dagen later, ben ik helemaal van de hoofdpijn af en heb ik alleen nog last van stijve spieren. Ben nu dus weer naar school geweest, beetje aan het computeren, tv kijken en ga vrijdag weer rijden op abias Lachen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:13

Josephine"]
ehh Diana-Mabel, ik geloof dat die laatste opmerking voor mij bedoeld was?
[quote="missy_m schreef:
..Volgens de arts was het maar goed dat ik zo'n stevige veiligheidscap had. Als ik zonder cap zo terecht was gekomen had ik er nu wel anders bij gezeten.


Maar inderdaad, al is het 40 graden, ik ga er niet meer op zonder cap!
[/quote]
Je hebt de zelfde voornemens als mij, alrijd als ik zonder cap rijd flikker ik eraf en ben ik bewusteloos