AAAAHHH SCHUREN!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

AAAAHHH SCHUREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:27

Hebben jullie dat nu ook met het begin van het mooie weer begint het schuren ook weer. Alle 2 mijn pony's scheurden de manen en staart helemaal kort en nu begint mijn paard ook!! Ze zeggen dat het door de insectenbeten komt. Nu gaan we over op knoflookpoeder, hopen dat die beestjes er dan vanaf blijven.
Wat voor middeltjes die echt werken gebruiken jullie?

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:53

hebben ze geen zomereczeem?
de mijne heeft dat ook en ja ze schuurt ook, vandaar dat ik een boettdeken heb..
niet alle paarden reageren hetzelfde op de middeltjes, want bij de 1 goed helpt helpt bij de ander dus niet (net zoals dat de 1 dat paard leuk vind terwijl de ander er een hekel aan heeft). het is dus vaak uitproberen (gaat veel geld en tijd inzitten *LOL* )
groetjes marjolein

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 16:02

MarjoEisla schreef
Citaat:
hebben ze geen zomereczeem?


De 1 noemt het zus de ander zo. Ik weet alleen dat ik d'r vanaf wil. Boos!
Misschien domme vraag, maar wat is een boettdeken precies??

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:24

Eeen pyjama waar hij helemaal in is ingepakt. Zal me er toch es in verdiepen als ik jou was want zomereczeem is een kwaal waar ze (bijna) niet vanaf komen, en het is voor het paard echt vervelend. Beste is: opstallen, want binnen komen de mugjes die bijten niet, en dan naar buiten als het NIET schemert, tussen 11 en 3 's middags zie: alternatieve paardengeneeswijzen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:25

En oja er zijn heel veel smeeseltjes en druppels en pillen en....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:31

is bij jullie het schuren al begonnen? ik geef moonlight nu knoflook en ze heeft nog nergens last van

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:27

bij sommige bij ons op stal is het schuren al begonnen. zo lang ze buiten staan in een wei met schrikdraad en appart staan(kunnen ze elkaar niet opeten) gaat het nu nog goed maar dat is straks ook voor bij en gaan de boettdekens weer op.

Anke D ik zou me inderdaad eens verdiepen in het zomerexeem, want het is echt niet leuk en het wordt met de jaren erger als ze het hebben. Knoflook helpt wel iets, maar niet genoeg als je paard echt zomer exeem heeft. dit wordt trouwens veroorzaakt door die hele kleine vliegjes die je bij zonsopgang en zonsondergang ziet.

succes en gebruik de zoekmachine eens voor meer info

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:55

Ik ben nog geheel vrij van klachten!!!!!! Vraag me af hoe lang het nog duurt.