Oh wat ben ik toch gemeen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Oh wat ben ik toch gemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 15:19

Een klasgenootje/exmedeverzorgster heeft nu een eigen paardje gekregen (veel friesbloed.) Hij staat bij haar thuis heeft geen vriendjes en geen mogelijkheid om naar buiten te kunnnen, bovendien als ze naar haar vader is komt ze er helemaal niet uit. Gevolg is paard niet te hanteren. Ik heb al 5 keer gezegt, zet m op de wei met een vriendje tadaa probleem opgelost.
Maar nee, mevrouw wou een scherper bit. Dus ze vraagt aan mij, weet jij wat scherp is, maar niet te scherp; ja een dubbelgebroken, maar wel met rond middenstukje, want met die platte is zachter Haha!
Ik vind het zo banketstaaf dat paarden slachtoffer van mensen worden, en het is nog wel zn mak en braaf paard.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:49

Wat ben jij gemeen zeg Haha!
Maarja het is toch zo het paard hoeft toch niet de dupe te worden als zij niet normaal voor de paard kan zorgen. Dat verdient dat paard toch niet!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:50

Kun jij hem niet mee verzorgen anders? dan krijgt hij meer aandacht.

ruth
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: garderen, gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:16

pauline ik denk dat dat vast niet mag van dat mens van wie dat paard is.
echt sneu dat dat paard er nu de dupe van is.
en mevrouwtje wil nog een duurder bit ook Verward

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:48

Hihihihi, you are pure evil Extreme duivel

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:53

wat kan jij er eigenlijk aan doen. als dat mens nu niet door heeft dat paard een vriend nodig heeft. je hebt toch echt domme mensen; wel jammer voor dat paard...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:06

Dus dat beest staat de hele dag op stal,en dan gaat zei er af en toe een uurtje mee rijden??
Jammer,ddat er zo voor dat beestje gezorgt wordt...
Ik zou proberen om haar over te halen een verzorgster te zoeken ofzo...of ga anders eens met haar vader praten..misschien dat die verstandiger is??

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 19:10

Ja, een verzorgster wil ze wel, zegt ze, maar ja die komt niet aanwaaien, net als een weiland, wil ze wel, maar ze onderneemt niks. Haar moeder aanbid haar kind, net als dr vader, ze kan niks fout doen, helaas.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:41

In dit geval mag je op deze manier gemeen zijn. Ze vroeg toch te helpen met haar paard, niet hem de vernieling in te helpen?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 03:08

Laatst was ik bij de ruitersportzaak hier en toen moest ik zo'n dubbelgebroken bit hebben. Maar die hadden ze dus niet, ik vragen. Ja, dat soort bitten hebben wij niet in ons assortiment, zegt hij, 9 van de 10 paarden reageert er niet goed op. Dus toen had ik echts iets van okeeeey? Ja zegt hij enkelgebroken is altijd beter en nog beter is een stang? Ik vond het allemaal heel raar, want ik heb altijd geleerd dat een dubbelgebroken bit zachter was...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 03:10

Trouwens ook gewoon eentje gekocht hoor, bij andere ruitersportzaak Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:41

haha das wel echt goed van je. ik dacht eigelijk ook dat dubbelgebroken zachter was, tot ik ergens iets zag staan dat dat hlemaal niet waar is. Nou weet ik het dus niet meer.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:56

een zachte hand is het meest zachte bit Knipoog

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:08

Over bitten gesproken. Ik moest laatst een bit hebben (dubbelgebroken, etc), dus ik dacht dat even te kunnen halen bij de lokale ruitersportzaak. Nou, de eigenaresse van die winkel gaf mij een bit dat absoluut niet was wat ik vroeg. Het bit dat zij gaf was dan wel dubbelgebroken, maar was tevens een africhtingsbit, was groter dan ik wilde en was van RVS i.p.v. aurigan. Heb haar toen ook even voorzichtig uitgelegd dat wat zij me gaf iets totaal anders was. Ze wist niet eens dat er africhtingsbitten bestonden en hoe je dat kon zien (HELLUP!!!!).

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:19

Arno24 schreef:
Over bitten gesproken. Ik moest laatst een bit hebben (dubbelgebroken, etc), dus ik dacht dat even te kunnen halen bij de lokale ruitersportzaak. Nou, de eigenaresse van die winkel gaf mij een bit dat absoluut niet was wat ik vroeg. Het bit dat zij gaf was dan wel dubbelgebroken, maar was tevens een africhtingsbit, was groter dan ik wilde en was van RVS i.p.v. aurigan. Heb haar toen ook even voorzichtig uitgelegd dat wat zij me gaf iets totaal anders was. Ze wist niet eens dat er africhtingsbitten bestonden en hoe je dat kon zien (HELLUP!!!!).


En zulke mensen werken er in een ruitersportzaak???

effe ontopic.... wat ben jij gemeen zeg hahaha groot gelijk heb je

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:54

Annechien"]
[quote="Arno24 schreef:
Over bitten gesproken. Ik moest laatst een bit hebben (dubbelgebroken, etc), dus ik dacht dat even te kunnen halen bij de lokale ruitersportzaak. Nou, de eigenaresse van die winkel gaf mij een bit dat absoluut niet was wat ik vroeg. Het bit dat zij gaf was dan wel dubbelgebroken, maar was tevens een africhtingsbit, was groter dan ik wilde en was van RVS i.p.v. aurigan. Heb haar toen ook even voorzichtig uitgelegd dat wat zij me gaf iets totaal anders was. Ze wist niet eens dat er africhtingsbitten bestonden en hoe je dat kon zien (HELLUP!!!!).


En zulke mensen werken er in een ruitersportzaak???

effe ontopic.... wat ben jij gemeen zeg hahaha groot gelijk heb je
[/quote]

FF off-topic. Als je naar die winkel gaat moet je gewoon precies weten wat je wilt hebben. Heeft ze het niet, dan bestel je het of ga je naar een andere zaak. Je kan een hoop zeggen, maar de service is wel goed bij haar. Ze heeft voor mij bijv. een supermooi wedstrijdhoofdstel van Kieffer geregeld, waar bijna niet aan te komen was. Ik ben hartstikke blij dat er zo'n winkeltje hier dichtbij zit, dus of ze nou wel of niet veel verstand heeft van bitten maakt mij niet zoveel uit. Ze zal je nooit zomaar iets aansmeren, ook niet als je beginner bent, iets wat een andere zaak regelmatig probeert.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:11

Ben ook zeker naar een andere zaak gegaan. Een bit vind ikzelf te cruciaal om fouten mee te maken en dit was niet de eerste keer bij haar overigens. Als jij er goede ervaringen hebt is dat jouw goedrecht en moet je er vooral naartoe blijven gaan, maar als iemand mij een africhtingsbit aanreikt terwijl ze zelf niet weet dat het zo'n bit is krijg ik kriebels. Tuurlijk, ze heeft me netjes een ander adres gegeven en zich verontschuldigt, maar ik vind dit soort fouten altijd eng.