Fitz als duur maatje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Fitz als duur maatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 13:40

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen met mijn gekke Fitzeltje.
Zoals het nu gaat, bevalt het mij prima!
Ik geniet met volle teugen van Fitz, terwijl ik maar 1 x in de week rijd en daar eigenlijk weinig lol aan beleef.

Het kijken naar Fitz in de training en het groomen vind ik geweldig.
Net nog heerlijk 1 1/2 uur aan de rand van het weiland gezeten met een boekje erbij, genieten van Fitz zijn capriolen en daarna nog lekker wat aan de hand gegraasd.

Natuurlijk is dit allemaal hartstikke leuk en ik heb in de afgelopen maanden ook gemerkt dat ik veel gekker op Fitz ben dan ik hier wel eens doe voorkomen Schijnheilig Verkopen is opeens geen goed plan meer!
Fitz is echt mijn maatje, mijn vriendje.

Dus dan krijg je een dilemma: tenslotte kun je je paard niet eeuwig in training laten staan, daar is het gewoon veel te duur voor. Zelf rijden is nog steeds geen optie, ik heb er gewoon geen lol meer in.

Maar wat zou dan een goede optie kunnen zijn?
Ik moet nog eens heeeeel hard erover nadenken ......

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:43

Weet je toevallig geen ruiter die op zoek is naar een wedstrijdpaard? Een junior die de overstap maakt naar de paarden ofzo?

Dan kan die mooi een seizoen lang met Fitz aan de slag (veel leren van Fitz, op wedstrijden gaan etc. etc.). Voor jou wordt het redelijk kosten neutraal. Je kunt een soort 'huurovereenkomst' afspreken met de ruiter zodat je er zelf zicht op blijft houden.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:41

Ik had eigenlijk hetzelfde idee als Apple. Ik denk dat er genoeg getalenteerde ruiters zijn die Fitz graag zouden willen rijden. De kosten kunnen jullie delen. Jij kunt groomen en van Fitz genieten en het is een stuk minder prijzig als de trainingsstal

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:29

Idd ben het met bovenstaande eens. Lijkt mij de ideaale oplossing.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:40

Jammer dat het te duur is om hem in training te laten staan, juist omdat het je zo goed bevalt! En gek is het niet: bij dravers is het bijna altijd zo dat de eigenaar hem bij een ander in training zet en zelf alleen komt om te kijken; sommigen alleen naar de wedstrijden, anderen wat vaker en die rijden hem soms zelf ook.

Als je hem niet wil uitbesteden zoals hierboven al gesuggereerd werd, kun je hem dan niet afwisselend thuis hebben en dan weer een poos in training? Bijvoorbeeld in het seizoen dat je zelf makkelijk kunt rijden thuis, en in het seizoen dat je weinig zin hebt weer in training?

Veel sterkte met het zoeken van een oplossing, fijn dat je in ieder geval op deze manier zoveel plezier van hem hebt!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:43

Ik weet het niet.... Ik denk dat Leontine ook flink getalenteerd is, maar Fitz gewoon extreem getalenteerd. Om er zomaar iemand op te zetten die overstapt naar een paard, daar heb ik m'n twijfels bij.
En dat paard alleen gebruiken als recreatiepaard of knuffelpaard, dat is helemaal zonde van zijn talent en van het geld.

Moeilijk hoor.... Maar als ik jou was, zou ik nog geen beslissing maken. Neem nog even de tijd.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:45

Zoals al gezegd word idd op zoek gaan naar iemand die een getalenteerd paard zoekt en zelf niet niet zo heel ervaren is.

Misschien is een leasecontract dan iets? Iemand mag erop rijden en verzorgen, maar jij blijft de eigenaar. Misschien dat je dan ooit nog het gevoel krijgt dat je hem toch aan haar/hem wilt verkopen. Maar dat is nog niet aan de orde denk ik Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:27

Of je gaat het met hem proberen in een andere dicipline, springen of endurance bijvoorbeeld.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:49

Of iemand die wel ervaren is, maar de middelen niet heeft om een getalenteerd paard aan te schaffen. Een ervaren ruiter/amazone die graag in de wedstrijdsport hogerop wilt komen.
Ik zou er wel een ervaren persoon opzetten, niet dat je paard naar zijn grootje wordt gereden.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:35

Knipoog Ik wil hem wel hebben Knipoog .

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:38

Zijn er geen getalenteerde (jonge of volwassene) ruiters die graag een (extra) paard voor de wedstrijden willen voor zichzelf? Iemand die zelf al op hoog niveau rijd, maar niet het geld heeft voor de aankoop van zo'n kostbaar tweede paard? Dan heb je de stallingskosten niet, en over de andere dingen kun je natuurlijk afspraken maken...
Misschien kennen de mensen van je huidige trainingsstal wel personen die aan "jouw profiel" voldoen! Verder als je erg gehecht bent aan het paard, en het paard heeft geen moeite met een luizeleventje, waarom zou het dan "zonde" zijn? Beide zijn dan toch gelukkig?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:40

ja moeilijk he, zulke keuzes maken Knipoog
kijk naar wat je zelf het liefste wilt en probeer daar dan wat op te vinden.
he wat klinkt het simpel zo he........ nou ja, zo simpel ligt het natuurlijk nooit, maar toch...........
als je hem niet kwijt wilt zou ik ook proberen hem aan te bieden aan een leuke wedstrijdruiter. Je kunt hem dan toch bv. wel op de stal laten staan waar hij eerst stond? Dan heb je er zelf ook nog zicht op en zoals je zegt vind je het groomen ook erg leuk, misschien is het wel leuk die mogelijke ruiter te 'begeleiden'.
En tja, ik kan me ook voorstellen dat je denkt; "daar is een paard een beetje te duur voor" en als je dan zelf geen plezier meer in de sport hebt, dan denk ik dat je hem moet verkopen.
Een andere discipline, trekt dat je niet? mischien een leuke uitdaging weer voor je?

succes hoor leontine, ik leef met je mee (je weet waar ik mee bezig ben en ik weet hoe dat voelt)


Ingrid
Laatst bijgewerkt door IngridM op 13-04-03 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:44

Waarom gaat iedereen er eigenlijk van uit dat je perse een paard moet hebben om er zelf op te rijden? Als jij behoefte hebt aan een sabattical, dan moet dat kunnen.
Plaats eens een oproep in de krant of in een tijdschrift. Vraag eens her en der na of er een talentvolle ruiter is die zonder paard zit (en geloof me, daar zijn er genoeg van, ook op hoger niveau)

En als je na een jaar of zo het weer zelf wilt oppakken, dan kan dat toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:44

Jeetje wat moeilijk........................je zou aan verhuren kunnen denken, maar of je dan blij word? Misschien inderdaad zo steefruiter, die jong is, zelf neit genoeg mogelijkheden, maar wel supergemotiveerd.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 09:09

Steef schreef:
;) Ik wil hem wel hebben Knipoog .


Waarom woon je dan niet wat dichterbij Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:54

Jaaaaaaaaaaaaaa ik woon wel dichterbij..... Sonja gaat weer dressuren!!! Jammiejammie!!! Sonja Lovers Fitz..... Hihi

Effe serieus, ik denk dat de hierboven geopperde suggesties heel leuk kunnen zijn. Zoek een (jong?) talentje zonder eigen paard, en begeleid die zelf naar een hoger niveau. Hartstikke leuk om te doen, leuke kans voor die persoon (komt 32 nog in aanmerking? Haha! ), Fitz hoeft niet weg, Jij hoeft niet te rijden, en als het in de toekomst toch nog gaat kriebelen, dan gooi je je zadel d'r op en ga je rijden!
Leuk joh!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:15

Fitz, ik zag op de marktplaats een advertentie staan.
Een juniorenpaard voor een meisje van 14 die nu z2 reed bij de pony's.
Het zag er wel serieus uit iig. Volgens mij kom je toch op zo iets uit.
Misschien lijkt het op het eerste gezicht niet ideaal, maar ik denk dat dat best leuk kan zijn, als de ruiter een goede begeleiding en stal heeft.
Hebben ze op de trainingstal geen suggesties?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:52

In training laten staan is natuurlijk een hele dure optie, maar wel ideaal als ik het zo hoor

Ik weet zo wel een paar mensen voor je die wel een leerpaard als fitz op stal willen hebben(ben er zelf één van Knipoog ), maar die kunnen hem niet(ik ook niet Verdrietig ) zo rijden als op die trainingsstal
toevallig had ik het er gisteren nog met mijn moeder over dat ik zo graag eens een leerpaard zou willen hebben, ipv altijd jonge en verreden paarden, maar ik weet ook dat dat er voor mij financieel gezien gewoon niet inzit...

Ik denk dat je hem toch aan een jeugdruiter ofzo aan moet bieden. Die trainingstal wordt een hele dure optie en zlef rijden is ook niets Dan staat Fitz binnen twee maanden wsl weer in training, omdat je er de balen van hebt Verdrietig

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:07

Owww zou ik dan snel mijn punten hebben om op Piropo te kunnen gaan starten Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:14

Fitz,

hou je paard ajb nog even. niet verkopen. Als er twijfel is, gewoon houden! Ik heb hetzelfde meegemaakt en ben blij dat ik het NOOIT heb gedaan...