Dressage from heaven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Dressage from heaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 19:40

Om even het tegenovergestelde van Marianne te vertellen Haha!
Ik ging voor het eerst maandagavond rijden. Normaal rij ik alleen woensdag en zaterdag overdag, maar het was nu zulk lekker weer.
Ze had 's middags al 2 uur buiten gestaan, dus ik besloot om er gelijk op te gaan. Pling
Ze liep al heel rustig, terwijl ze normaal nog wel eens weg wil rennen. Maar nee, het ging lekker. Toen ik haar oppakte en aan het werk zette liep ze bijna gelijk ontspannen. Ik hoefde weinig te doen.
Zlef galop ging goed. Ze heeft nogal moeite met aanspringen vanuit draf, maar na een paar keer stap-galop gedaan te hebben ging draf-galop ook goed. Ook verruimen ging super. Kwijl Ze heeft nogal een korte pas een meestal wordt verruimen dan versnellen, maar nu dus niet.
Ik kon een hoop ofeningen doen, waar ik niet meestal niet aan toe kom, zoals travers, appuyeren en schouderbinnenwaarts.
Ik voelde me net Anky...

Alleen het achterwaarts ging niet zo, maar dat gaat nooit en zelfs dat ging beter.
Heerlijk dat je toch soms van zulke dagen hebt... Lovers

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:14

ja, ken ik . dat is zo een dag dat het voor beiden niet meer stuk kan. heb ik ook.
maar jammergenoeg is het meestal anders. ofwel heb ik dan niet zo een goede dag ofwel zij niet. het is maar zelden dat we zo een echt speciale dag hebben. maar dat is tof. zo voel je je paard onder je. en heb je iets om naar te streven.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:50

Heerlijk he, dat soort dagen. Daar kan ik ook altijd zo verschrikkelijk van genieten. Daar geniet je een week later nogsteeds van!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:54

fijn he, als je paard zo met je meedenkt!;)

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:20

hihi had laats ook dat alles gewoon super ging was eerst nie eens van plan om te gaan rijden maar toen na ht eten vrijdag dacht ik och jah het is toch mooi weer ga gewoon we, was om half elf thuis en had echt heerlijk gereden.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:49

Cool he, als het zo goed gaat. Meestal gaat het wel redelijk goed, maar een week of 4 geleden voelde ik me ook net Anky. Het ging zo goed, ik kon wel uren doorgaan. Het is dan alleen zo jammer dat het de keer daarna niet zo gaat... terwijl je je er dan op hebt verheugd. (Is bij mij altijd zo. Als het goed gaat, gaat het daarna een stuk minder of zelfs slecht. Echt heel raar en irri.).