is mijn merrie te oud of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

is mijn merrie te oud of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 10:38

ik heb een vraagje. Ik wil volgend jaar een veulentje fokken, maar dan is mijn merrie al 16 jaar. Is dat te oud? Ik wil niet dat zij eraan overlijd. Want dan doe ik het niet......help Verward

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:43

als het het eerste veulen voor die merrie zal worden, dan zal ik het persoonlijk niet doen. Ik vind het risico te groot.
Als ze al vaker veulens heeft gehad, dan kan het nog wel.

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 10:54

ze heeft bij de vorige eigenaar 2 veulens gehad. ik wil zeker weten dat zij er niks aan over houd anders doe ik het niet

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:01

Zeker weten doe je het nooit, echt nooit, dus verwacht van Bokt-antwoorden geen garantie...

Maar je mag wel aannemen dat je merrie, omdat ze dus in het verleden al heeft geveulend, de dracht goed zal kunnen volbrengen.
Twijfel je aan de gezondheid van je merrie, dan moet je haar bij de dierenarts laten onderzoeken, maar is je merrie gezond, en heeft het veulenen vroeger ook geen problemen gegeven, dan mag je verwachten dat het goed zal gaan.

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 11:13

oke dank je wel! Ik zal haar tegen die tijd misschien voor de zekerheid laten onderzoeken door de dierenarts. Bedankt voor de informatie

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:30

Hoi

Mijn merrie is 22 jaar en is volgende week zondag uitgerekend.
Dit wordt haar 10e veulen, ik hoop dat alles goed gaat.
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik heb de keuze genomen om het wel te doen, omdat ze in uitstekende conditie was/is, en dat heel veel mensen het vrij normaal vonden om een paard op die leeftijd nog te laten dekken. Ik ben dus benieuwd hoe het gaat... ze is trouwens afgelopen maandag 22 geworden, dus ze wordt al niet zo 23...

Groetjes Linda

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 11:13

veel succes ik hoop het ook voor je. Laat wel weten hoe het is gegaan he, dat geeft mij alleen maar meer hoop haha