verslag van een vrije dag met Lov, Lab & Leys

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-01 00:02

Vrij vandaag, dus tijd voor weer een Boktmeeting! Ben vanmiddag bij Lovely en Labouret in Diemen geweest. Een gezellige, drukke boel daar op stal. Groter dan ik had verwacht, er staan daar zo rond de 50 paarden en pony's. Er wordt daar voornamelijk western gereden, Lovely is een van de weinigen die dressuur rijdt. Toen we aankwamen, liep Lab lekker in de wei, maar hij kwam al snel naar het hek toe. Goeie poetsbeurt, bandages om, optuigen en de bak in. Ongelofelijk hoe relaxed hij loopt! Wat Lovely binnen 10 minuten voor elkaar heeft, daar moet ik met Leys minstens drie kwartier voor rijden (en dan ook nog als Leys een goeie dag heeft Frusty ). Anyway, het zag er erg mooi uit en toen mocht ik op Lab. Wat een rust, wat een luie stoel... Dus DAT is goed doorzitten! Heb het wel een beetje rustig aan gedaan, alleen gestapt en gedraafd en wat voltes gereden, ben nooit meteen zo fanatiek wanneer ik voor het eerst op een vreemd paard zit. Maar het was een prettige ervaring!

Afijn, vanaf een uur of half 6 deed ik al aanstalten om te vertrekken, aangezien Prisca had gebeld dat ze om half 7 op de manege zou zijn om nog even het laden met Leys te oefenen. Maar Lov en ik waren zo druk aan het kletsen dat ik helemaal de tijd vergat. Uiteindelijk vertrok ik om kwart over 7 richting Utrecht en toen ik net op de A9 zat belde Pris om te vertellen dat Leys er zo in zat. Grrr... heb ik dat weer gemist...

Maar goed, toen was het vanavond ook mijn beurt om Leys te rijden. Eigenlijk was het longeeravond, maar gisteren gingen de stapoefeningen zo lekker dat ik ze vandaag nog even wilde herhalen. En zowaar: binnen een half uur had ik Leys ontspannen lopen! Hij maakte zich lekker lang, neusje naar beneden, nette overgangen, hij wilde wel wat hard maar ik kon 'm makkelijk terugrijden... Joepie, dus ik kan het wel, en Leys ook!!!

En ondertussen Mayo ook nog een beetje in de gaten gehouden, hihi... Die was in dezelfde bak voor het eerst in haar eentje met Iduna aan de gang. Maar haar verslag staat hier ook ergens.

Nu zit ik moe maar voldaan achter m'n nieuwe 19" monitor, Savage Garden op de achtergrond en de kat naast me slapend op de stoel. Het leven is best mooi... Cool

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 00:07

Lachen hè hè Karin, dat is nu eindelijk de tweede keer dat ik je dat hoor zeggen. Dat begint er op te lijken. Mooi dat je weer een productieve dag hebt gehad.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 08:46

Ben wel benieuwd welke stal dat is. Ik kom elke dag langs Diemen op weg naar mijn werk (en met 10 km per uur Frusty Frusty dus genoeg tijd om rond te kijken). Zit die stal langs de A1? Dan ga ik ook eens een kijkje nemen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-07-10 08:59 ]</font>

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 12:53

Hoi Marianne, stal zit niet langs de A1, je kan hem niet zien vanaf de snelweg. Zit er wel vlakbij!