Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

Paardrijden is betekent voor mij vooral ontspanning. Even lekker je hoofd kunnen leegmaken en maar met een ding bezig zijn, je paard. Kunnen 'communiceren' met zo'n groot dier vind ik heel bijzonder. Het rijden, maar ook lekker tutten dat is een soort verslaving voor mij. Ik heb 5 jaar lang kunnen rijden op een KWPN merrie (1989) van een ex-collega van mij. Ik mocht alles met haar, kon haar rijden wanneer ik wilde. We hadden samen een geweldige klik. Zoals bij veel paarden met volbloed duurde het een tijdje voor ik echt 'contact' met haar kreeg maar daarna kon ik lezen en schrijven met haar. Heb ontzettend veel geleerd in die periode. Helaas kreeg ze 2 maanden geleden een peesblessure en doordat ze ook lichamelijk wat strammer begon te worden, hebben we besloten haar definitief op rust (lees: pensioen) te zetten. Ze loopt nu met haar weidemaatje iedere dag buiten te genieten van haar oude dag. Ik mis het rijden met haar verschrikkelijk :-(. Heb echt even 'af moeten kicken'. Ben nu op zoek naar een eigen paard. En dat is zo moeilijk: ik vergelijk andere paarden toch met wat ik had, terwijl ieder paard uniek is. Hoop toch zo snel mogelijk eentje die bij mij past, te vinden! 
)