Als veulen geboren, dagelijke sleur behouden?

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tancreda4

Als veulen geboren, dagelijke sleur behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 19:03

ALs het veulen geboren is, moet ik dan het dagelijkse ritueel aanhouden??
Ik ga altijd na het uitmesten met haar wandelen, daarna poetsen, beetje in de bak laten (rollen en dergelijke) daarna nog eens stappen. Ze is namelijk een beetje kruepel.
Als het veulen eris, gaat ze de wei in. Moet ik gewoon doorgaan met het stappen en borstelen op de poetsplaats (op het erf) of moet ik ze lekker in de wei laten staan Verward En wat doen jullie met jullie paardjes als het veulen eris ??

Groetjes INgrid

gast981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:20

Zodra het warm genoeg is, gaan ze die wei in, en verder helemaal niets!! Maar onze merrie's worden niet gereden, dus dat scheelt natuurlijk, die hoeven alleen maar veulentjes te krijgen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 08:11

Ik rij die van mij ook niet meer, omdat ze wat last van haar benen heeft op dit moment (kreupel en dergelijke, dan weer dik been ook in het begin drachtigheid) maar doe nu regelmatig gewoon allerlei dingen met haar. Moet ik dat gewoon laten vallen en haar in de wei laten lopen???

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:53

Ik laat de eerste dagen 'de boel de boel'. Als het mooi weer is, even de wei in en verder rust rust rust. Als het veulen een dag of vijf is, probeer ik het dagelijkse ritme weer een beetje op te pakken, dus wat poetsen, wat longeren. Ik doe dat vooral om het veulen er aan te wennen dat ie af en toe alleen is. Bovendien vindt mijn merrie het prettig dat ze even verlost is van haar kind, dus ik doe zo spoedig mogelijk weer gewoon gewoon. Maar het is erg verschillend per paard - zoals je zult weten maken sommige merries er een compleet drama van dat ze worden gescheiden van hun kind.........

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie