Hoe hete het paard/pony waar je op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:46

Ze heette Perla, een ijslander en ze was toen al 23 jaar. Echt een poepie. Ik heb altijd een zwak voor ijslanders gehouden!!

Sannieke

Berichten: 40
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Dilsen-Stokkem (Limburg, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:53

Het paard waar ik als eerste op heb leren rijden heette Inka, het is daarna nog een hele tijd mijn lievelingspaard geweest. Ondertussen is het al een paar jaar weg, stond namelijk op de manege waar ik rij.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:32

Snoopy! Haha!
En het was echt een poepie. Hij was in de 30 en gedroeg zich nog als een 3-jarige pony...
(Als het goed is, staat er ook een foto van mijn allereerste les, op Snoopy dus, in mijn profiel!)

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:51

Mijn eerste echte les (dus niet hobbelen op de shet van vrienden Haha!) was op Marko van manege spaarnwoude, de 2e les was geloff ik op flip waar ik afkukkelde! Maar dat vond ik helemaal niet erg, volgens de lesgeefster was ik al heel snel een echte ruiter! *LOL*
Toen ik ietsjes beter reed moch ik altijd op Jojo, mijn lieveling. Van deze pony's is alleen Flip er nog... Maar die heb ik al heel erg lang niet meer gezien, ben namelijk na 1,5 jaar (op mijn 8e) naar de hollandsche manege gegaan. daar was mijn eerste les op Silver.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:52

de eerste was Ramira,maar twee weken later was ze dood,dus ben ik verder gegaan op wiza,een maand of twee en toen mocht ik naar de groepslessen,en daar reed ik elke week op een andere

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:05

reddy, een luie maar super lieve pony op manege charlois.

Toen k hem eenmaal aan kon pakken dus galoperen enzow mogk naarde half gevorderd...hehe nu krijgt niemand hem meer in galop vooral kleine meissies niet *LOL*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:18

Amber, een bejaarde NewForester. Hij heeft ook nog op bokt gestaan in de nieuwsrubriek, want hij is in de krant geweest omdat ie zo oud was.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:22

Ik ben begonnen op een manege, dus elke week een andere pony. Mijn eerste les was op Pebbles, en verder heb ik vaak op Pinto (zie profiel Knipoog ), Viola en Beauty gereden.

Maar echt goed leren rijden heb ik eigenlijk pas het afgelopen jaar, sinds ik Sher heb. Er zijn gewoon zoveel dingen waar je tegenaanloopt met een eigen paard die je met manege paarden nooit hebt, daar leer je veel meer van.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:26

Aphira, een bruine merrie van ong. 1.60 meter. Geen idee, wat voor 'n ras maar het was wel een hele lieverd *LOL* De eerste pony waar ik me van bewust ben dat ik erop heb gezeten heette Highmoor's Ronald, een Welsh B (of was ie nou een A'tje??), schimmeltje, van een klasgenootje van me.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:31

Nora, de pony van mijn buurmeisje, die ik nog 10 jaar als verzorgpony heb gehad. Helaas leeft ze al 3 jaar niet meer.
Op de manege heb ik mijn eerste les op Bolle gereden, maar sinds ik Sheril heb leer ik pas wat rijden eigenlijk echt inhoudt.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:51

Op een manege, dus meestal iedere week een ander. Mijn eerste 2 lessen waren op Murphy, een schat van een pony. Toen was hij 28 jaar.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:52

astrid, was een manege paard. Hij is nu dood, hij was gevallen met een buitenrit Scheve mond en toen heeft ie z'n knieen erg beschadigd (is wat ik heb gehoord) en toen moest ie afgemaakt worden.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:54

Nikki, een schimmel NRPS pony met een verschrikkelijk karakter (vond iedereen), maar ik kon met haar lezen en schrijven... Heerlijk dier echt waar. Had voor ze op de manege kwam m dressuur en m springen gelopen. Helaas was ze vrij smal en mocht ik na een half jaar niet meer veel op haar rijden. ik stapte toen over op Pasha, een bruine ruin van 1.60m, maar zo vaak als het mocht klom ik toch weer op nikki....

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:57

Ik heb op meerdere manegepony's leren rijden, maar meestal zat ik op Forest. Een hele lieve oudere pony.
Een tijd terug is hij verkocht. Of hij nog leeft weet ik eigelijk niet meer....

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:03

Elke maand een andere, maar de 1e les was op Sunny 3 jaar geleden. 2e les al op Avanti toen had ik echt het ruitergevoel Lachen
Verder op Bonte heel vaak maar die is nu dood. Daar heb ik echt op leren aanpakken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:13

dumpi een hele toffe shet.
(en daarnaast manegelessen op veel verschillende paarden)

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:23

De allereerste pony waar ik heb opgezeten (en voor het eerst in de les heb gereden) heette Lipton, het was een dikke witte pony. daarna heb ik op een Mexico gereden en dan denk ik na een hele tijd ertussen weer herbegonnen met Star. daarna een hele tijd op Ego. die vond ik zo super, die zette echt geen stap verkeerd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:41

ILSE, van Manege De Prinsemolen... Lovers

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:43

Mijn allereerste lessen reed ik op Napoleon, een ong. 15 jarige tinkerruin. Al wist ik toen (10jr. geleden) helemaal niet wat een tinker was... Later reed ik afwisselend op Napoleon en op Nico, een 12 jarige E pony van onbestemd ras.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 08:05

Belle! Het Welsh A-tje van m'n opa en oma. Maar eigenlijk hebben we elkaar leren rijden, zij kon niks en ik niks, ze vond alles goed en dat is nog steeds zo! ik vind het echt jammer dat ze nu veel te klein voor me is.
maar mennen gaat nog als de beste met haar! (hebben we elkaar ook geleerd!)

(eigenlijk heb ik meer op andere pony's leren rijden maar dat vond ik niet echt leren rijden, na 2 jaar kon ik nog alleen maar op zo'n pony zitten en hem aandrijven en sturen, meer hadden ze me nog niet geleerd! ik mocht na 2 jaar zelfs nog niet galopperen!! daar ben ik dus snel weer weg gegaan en heb ik de rest samen met belle geleerd (met iemand die me hielp natuurlijk) naderhand ben ik weer naar een manege gegaan waar ik veel heb geleerd maar na 5 jaar toch echt uitgeleerd was op de manegepaarden, toen heb ik een eigen pony gekregen en daar rijd ik nu alweer 3 jaar mee bij een leuke ponyclub, waar ik nu nog steeds bijleer!

lecoco
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:02

lecoco en kasper zijn de ponys waar ik op rij

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:36

Leuke topic Lachen
Mijn allereerste lesje heb ik ergens op een manege in spanje gehad, waren twee zaterdagen achtereen, de eerste op Morena, de tweede op rubia...
Eerste les in België op Blue Lady... en dan een jaartje later eindelijk echt beginnen rijden hier op een manege in de buurt: eerste lesje op Harley (haha, dat was een echte ramp, maar wel leuk), en daarna een hele lange tijd altijd op Blesje gereden, voor sommige mensen was ze echt een draakje Extreme duivel maar voor mij was ze lief, was een heerlijk ponytje, deed altijd netjes wat ik van haar vroeg, ook al was ik natuurlijk niet altijd zo duidelijk Haha! maar ze is nooit met mij midden in de bak gaan staan ofzo, wat andere pony's met beginners wel eens deden...
Na haar ben ik met paarden beginnen rijden, en dat zijn er al enkele geweest...
Van ieder paard dat ik heb gereden heb ik bijgeleerd, en ik ben van mening dat je nooit "hebt leren paardrijden" want je bent nooit uitgeleerd, je kan altijd nieuwe dingen bijleren en andere dingen verbeteren... gelukkig maar Haha!

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:42

Ik heb leren 'hobbelen' op mn eerste pony, Kitty... (in mn profiel), ik begon met haar toen ik 3 jaar oud was. Kitty was toen al aardig op leeftijd, maar was een super-springpaardje geweest, en in de 70tiger jaren een aantal malen kampioen geweest, bij het springen.Wel aardig wat vanaf gedonderd, zeker als ik ging galloperen, dan bokte ze altijd zo lekker vrolijk Extreme duivel . Ook wilde ik wel graag springen (5 jaar oud), maar Kitty was nogal enthousiast en ik erg klein, dus dat leidde ook wel tot zandhappen. Toen ik 6 was besloten mn ouders dat ik maar wat beter moest leren rijden op de manege bij ons in de buurt. Daar reed ik altijd op Relsj (inderdaad een welsj). Relsj kon eigenlijk niet veel, stappen en draven. Galloperen was not done....daar had ze maar een stand--> race-stand Extreme duivel . Toen ik zo klein was had ik geen enkele angst en het kon me dan ook niet hard genoeg gaan...HAHAHA!!!! Dit was de reden dat ik zowat de enige was die erop reed, de andere kinderen vonden het maar eng als ze er weer tussenuit schoot. Daarbij wilde ze ook niet echt springen, dus dat was ook een minpunt bij de meesten.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:47

rocky een witte manege pony....

was aan de longe altijd heel erg druk en gek....

gelijk geleerd om goed te leren zitten Hyper!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:26

Radja, Cora en Maggy.
Alle drie manegepony's Lachen