Hulp gezocht bij ontwikkeling zadel ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:21

Ik heb al een hele tijd geleden een soort enquete hierover ingevuld (ruim een jaar geleden?)
Het idee vind ik erg goed!
Heb je nog gekeken naar die zadels van Heather Moffet? (enlightenendequitation.com)

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:24

Ik zal de enquete ook direct invullen zodra het mogelijk is.
Ik ben zeer benieuwd naar het toekomstige zadel en heb dan ook serieus interesse.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:49

¡Hola Marit!

Had jouw ontwerp een tijd geleden al gezien en gefeliciteerd dat je nu in een traject zit om het in productie te krijgen. Is nogal wat anders! Veel succes dus.

De wereld is evenwel groter dan Nederland en dressuur. De 'mensen'zoeken vooral een zadel dat:
- past op het paard
- lekker zit
- onderhoudsvrij/-arm is
- smoelt
De overgrote meerderheid zal nooit wedstrijden rijden.
Kijk verder eens goed naar de Australian Stock-zadels. Die zitten al knap dicht bij het ideaal van de vrije-tijdsrijder.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:26

Mag ik hier ook vragen stellen?
Zo ja?

- Ik neem aan dat jij het zadel nu gebruikt. Hoe ervaar jij het gebruik???
- De huidige generatie kunststofzadels staan bekend als: zweterig, geluidmakend enz. Hoe heb jij dat opgelost?

Als je die kennismakingsdag organiseert dan ben ik zeer zeker van de partij (wanneer verwacht je die te organiseren?)

groetjes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:01

Huertecilla schreef:
Kijk verder eens goed naar de Australian Stock-zadels. Die zitten al knap dicht bij het ideaal van de vrije-tijdsrijder.


Maar daar mag je weer helemaal geen wedstrijden mee rijden, toch jammer als je een keertje aan een onderling wedstrijdje wil meedoen.

Verder had ik idd met m'n vorige Thorowgood dat ik een zweetkont kreeg, met mijn Wintec met equisuede had ik daar geen last van.

MaritH

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 17:03

Nogmaals: de enquête is over enkele dagen pas actief (online)!!!

Nog even geduld dus alsjeblieft. Ik geef wel een seintje als het zover is. O ja, bedankt voor alle tips! Het klopt inderdaad, dat ik al eens eerder een enquête heb gehouden, maar dit betrof een heel korte, op veel kleinere schaal. Met deze nieuwe enquête wil ik bijvoorbeeld ook de wensen en behoeften van ruiters en amazones in kaart brengen én de excacte zadelproblemen proberen vast te stellen.

Het zadel wordt straks inderdaad compleet verkocht, dus met stijgbeugels, riemen, singel én hoes (bestaande uit de pad en seat). Er worden standaard twee (paar) stijgbeugels meegeleverd, te weten: de open Wissel-stijgbeugel en een "normale" stijgbeugel. Zo kan je dus kiezen, welke beugel je het beste bij je vind passen (een beginnend ruiter zal namelijk misschien liever eerst voor de standaard beugel kiezen).

Een zadeldekje oftewel sjabrakje is niet meer nodig, omdat deze is geintegreerd met het zadel middels de hoes. Het is nog steeds wél mogelijk om -bijvoorbeeld voor wedstrijden- een extra dekje onder het zadel te leggen. Natuurlijk komt er straks een heel gamma aan hoezen op de markt, in allerlei kleuren, materialen en texturen, maar een standaard zwart zadel (lees: zwarte hoes) zonder poespas zal ook gewoon verkrijgbaar zijn.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:09

Marit,

Ook ik ben al een tijdje van dit zadel op de hoogte en vind het een goed initiatief. Ik zou op den duur ook wel enige interesse hebben als ik een zadel zal zoeken.
Nog een vraagje: wordt het zadel betaalbaar? In welke prijsklasse moeten we gaan denken?

Ik hoop voor je dat het zadel gaat doorbreken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:25

carola schreef:
In welke prijsklasse moeten we gaan denken?


900-1250 euro werd in een eerdere post vermeld Lachen
Vind ik nog reuze meevallen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:32

Kun je geen mailing beginnen, zodat je bijvoorbeeld 1x per maand geïnteresseerden op de hoogte kunt stellen van de ontwikkelingen?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:35

mmm toch jammer dat we op western gebied zo weinig ontwikkeling zien, tenminste in nederland dan.

maar ik ben wel zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en natuurlijk naar de verkoop.


Hoe sta je zelf tegenover het systeem wat ortho-flex gebruikt?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:02

Hoi,
Wij zijn al eerder via mail in contact geweest Knipoog en ik ben zeer benieuwd naar je zadels.
Op de Design Acedemy zijn ze trots op je Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:02

Tessebes schreef:
Kun je geen mailing beginnen, zodat je bijvoorbeeld 1x per maand geïnteresseerden op de hoogte kunt stellen van de ontwikkelingen?


Kijk daar ben ik het nou helemaal mee eens. Dan zou ik ook graag op de hoogte gehouden willen worden

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:16

Mikkie"]
[quote="Tessebes schreef:
Kun je geen mailing beginnen, zodat je bijvoorbeeld 1x per maand geïnteresseerden op de hoogte kunt stellen van de ontwikkelingen?


Kijk daar ben ik het nou helemaal mee eens. Dan zou ik ook graag op de hoogte gehouden willen worden
[/quote]

Ik ook! Ik denk dat dit ook wel een optie voor mij is!
Baloe heeft over een jaar if 2 toch een zadel nodig....

Debby
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:58

Ha Marit,
Leuk zeg dat je nu via Bokt zoveel mensen bereikt. Daar zal je best veel aan hebben denk ik.
We mailen snel !
Groetjes Debby

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:18

Tessebes"]
[quote="Huertecilla schreef:


Maar daar mag je weer helemaal geen wedstrijden mee rijden, toch jammer als je een keertje aan een onderling wedstrijdje wil meedoen.
[/quote]

Onderling kan mijns inziens alles!? Verder is de meest populaire onderlinge 'wedstrijd' hier de 'Competición de cinta', soort van ringsteken op de ferias en dan wordt over een zadel niet gezeurd.

De bedoeling van mijn verwijzing is om aan te geven dat de meeste rijders het meeste hebben aan een diepe zit die je gelijk op de goede plek zet en houdt.

MaritH

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 13:43

Een mailing? Misschien wel een goed idee. Zal ik dan bijvoorbeeld één keer per maand de laatste nieuwtjes omtrent Wissel op mijn webpagina zetten? Of is het voor jullie makkelijker om dit nieuws via e-mail te ontvangen? Meeste stemmen gelden!

Overigens, ik probeer mijn energie -naast paardrijden en werken- voornamelijk te steken in de ontwikkeling van het zadel, waardoor ik helaas dus niet altijd kans zie om iedere e-mail persoonlijk te beantwoorden. Nu gaat er bijvoorbeeld voor mij weer ontzettend veel tijd zitten in de enquête (maar liefst 750 maneges!!!). Maar ik zal uiteraard mijn best doen. Overigens ben ik natuurlijk wel altijd bijzonder geinteresseerd in jullie wensen, ideeen, tips en (zadel-) problemen. Dus kom maar op!

O ja, nog even iets: ik zit jammer genoeg niet elke dag online, dus het kan gebeuren dat ik een tijdje niet op Bokt verschijn, maar ik zal dit forum in ieder geval goed in de gaten blijven houden en zonodig eventuele vragen beantwoorden...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:01

Mailing via email verdient mijn voorkeur.

MaritH

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 17:20

Voor diegene die per ongeluk tóch de enquête al hebben ingevuld, is er eventueel de mogelijkheid om -mits je hem hebt opgeslagen natuurlijk- deze uit te printen (bespaar inkt door de tekst te selecteren en vervolgens print selectie te kiezen!) en op te sturen naar:

Wissel
Postbus 225
4870 AE Etten-Leur


Ook als je écht niet meer wilt wachten met het invullen van de enquête mag je dit uiteraard doen! Binnenkort (over een klein weekje) wordt Wissel voorzien van een antwoordnummer en kost het je dus helemaal niets meer om de enquête te versturen...


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:07

Een mailing moet via email natuurlijk.
Onze interesse is nu gewekt en nu is het de kunst deze vast te houden. Na verloop van tijd (aangezien het waarschijnlijk nog wel even duurt voordat het zadel op de markt komt) verslapt de aandacht weer en denkt niemand eraan om op je site te gaan kijken of er al meer ontwikkelingen zijn.

MaritH

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 11:51

Om nog even terug te komen op de reactie van Mikkie: ik gebruik het zadel zelf helaas niet, omdat het een eerste prototype (zichtmodel) betreft. Aan het einde van het jaar hopen we de zogenaamde nul-serie klaar te hebben en kunnen we wél beginnen met het testen. Rond die tijd probeer ik ook die kennismakingsdag te organiseren voor geinteresseerde ruiters en amazones (voornamelijk voor feedback).

Waarschijnlijk zal het sportzadel straks niet aanvoelen als bijvoorbeeld een kunststof Wintec óf Thorowgood. Dit komt omdat bij de huidige generatie kunststof zadels, de oneindige mogelijkheden van kunststof absoluut niet worden benut, maar het materiaal puur dient als vervanging van het leer. Ontzettend jammer, want met hightech kunststof is zóveel mogelijk, denk bijvoorbeeld maar eens aan de Nike-air schoen...

Zelf ben ik overigens ook een tijd in het bezit geweest van een Wintec Pro Dressage zadel. Dat het zadel geluid maakte, is mij eigenlijk nooit zo opgevallen. Wél dat het erg warm was en ontzettend veel grip gaf. Nu ben ik toevallig een enorme koukleum, dus ik vond dit gevoel wel lekker, maar ik kan mij zo voorstellen dat verschillende mensen dit als zweterig ervaren.

Bij Wissel kan je door middel van de cover -de hoes die aan de buitenzijde van het zadel zit- bepalen of je veel óf juist weinig grip wilt (dit wordt bereikt door een bepaalde textuur). Op deze manier heb je dus ook de mogelijkheid om af te wisselen: gladde zitting voor bijvoorbeeld een les in dressuur én een zitting met veel grip voor een bosrit. Natuurlijk kan je ook zelf de kleur en eventuele opbergmogelijkheden kiezen.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:06

net de enquete ingevult, doet ie het niet...
nog niet, ik weet.
het is een leuke enquete!!
ik zou heel graag dat zadel uitproberen!!!! Tong uitsteken
ik had al eerder je site bekeken, mooie site ook!!
Ik hoop voor je dat het een groot succes wordt!!

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:58

Vandaag de eerste mailing gehad!! Was erg leuk om te lezen, want ik was wel erg benieuwd hoe het allemaal ging aflopen.
Gelukkig heb je nu een goede partner gevonden en ik hoop voor je dat het nu allemaal een beetje op gaat schieten.
Door de mailing heb ik ook dit topic gevonden, hebben er al meer mensen een mailing gekregen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:40

Ja, ik heb vandaag ook de mailing gekregen. Het zag er goed uit!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:59

aaaaaaaarch ik heb de hele enguete ingevuld en dan.... hij doet het noet

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:05

Ik heb toen dat artikel over je zadel in de Bit gelezen, vond het wel interessant. Ik ben benieuwd hoe het zadel gaat worden!