scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GiannixDjer
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-10-13

scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 12:28

Hallo, bokkers

Mijn pony zweet super snel maar dan ook alleen op de borst, hals en nek zeggen jullie scheren ( nek , hals en borst niet helemaal)?
En als ik scheer moet ze dan een deken op of kan ze dan zo op de paddock?

Ik hoor van jullie alvast bedankt... :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:30

Even geduld hebben, ze zijn aan het verharen naar de zomervacht, dan zal het waarschijnlijk al een heel stuk minder zijn. Nu scheren is alleen handig als je een paard hebt dat ech heel dik in zijn vacht zit en zelf niet genoeg verhaart.

steph94xx

Berichten: 163
Geregistreerd: 21-11-11
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:31

hallo,
het scheren doe je meestal als de winter begint. (oktober/november) hangt af waneer de kou start. nu gaan de paarden in de verharing ivm met mooie weer! dus scheren is nu te laat. gewoon goed borstelen is je paardje zo zijn wintervacht kwijt ;) succes

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:40

PP >> SV

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:45

TS, ik heb afgelopen week de hals en borst van de shet en mijn ruin gewoon nog geschoren. Dat kan prima hoor. Het kan wel zijn dat de zomervacht wat gestager groeit daar. Als je alleen de hals en (een deel van) de borst scheelt, kan je paard nog steeds prima (zonder deken) naar buiten. Niet té hoog in de hals scheren want dan kúnnen ze gaan hoesten.

GiannixDjer
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 14:47

Sees schreef:
TS, ik heb afgelopen week de hals en borst van de shet en mijn ruin gewoon nog geschoren. Dat kan prima hoor. Het kan wel zijn dat de zomervacht wat gestager groeit daar. Als je alleen de hals en (een deel van) de borst scheelt, kan je paard nog steeds prima (zonder deken) naar buiten. Niet té hoog in de hals scheren want dan kúnnen ze gaan hoesten.


Kan je een foto sturen via pb?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:23