Paard uit zijn evenwicht.............

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Paard uit zijn evenwicht.............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 11:16

Vandaag met Nic (en iemand anders van stal met haar paard van 27 jaar!!!!) een bosritje gemaakt. We hadden de smaak zo te pakken dat we, voordat we het wisten, richting strand gingen.
Voor Nic was het pas de 3e keer dat we 'buiten' rijden en hij was zooooooooooooo braaf Lovers

We zijn bij Castricum het strand opgegaan dus langs tentjes, mensen, vlaggen, voetballende hondjes *LOL* en zo. Hij deed geen pas fout.

Eenmaal op het strand was het echt gaaaaaaaaaaaf Ik heb een poging gedaan om Nic het water in te krijgen, maar dat schuim en dat bewegende water vond hij maar niks. Hij sprong elke keer op zij als het water eraan kwam Haha!
De bak was dat toen hij er eenmaal inliep hij zijn evenwicht kwijt raakte. Kwamen de golven eraan, ging hij mee zijwaarts mee het strand op. Ging het water weer terug de zee in, ging hij zijwaarts mee de zee in Haha!
Ik heb helemaal dubbel gelegen van het lachen. Als hij nu gewoon rechtuit had gelopen had hij er geen last van gehad, maar omdat hij zo naar het water bleef staren raakt hij volledig uit balans (en eerlijk gezegd, werd ik ook wat duizelig Knipoog )

Ik heb dus een heerlijk rit van 3 uur gehad, genoten tot en met, onze eerste rengalop gemaakt en ik mag weer constateren wat een geweldig lief, makkelijk, getalenteerd en braaf paard we hebben

Ben blij!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:24

Ohhhh heerlijk *jaloers* Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:35

Raar gevoel he, als je paard in de zee staat en het water trekt weer richting zee, dan is het net of je meegezogen wordt. Je kan er inderdaad je oriƫntatiegevoel mee voor de gek houden.
Leuk dat je paard zo braaf was, genieten!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:41

Ik vind het al knap dat je je paard de eerste keer in zee krijgt. Fitz is toch al een ervaren strandganger maar verder dan de zwinnetjes kom ik echt niet Haha!
Die golven vindt hij veel te eng!!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:32

cooll ikke is jaloers Knipoog
oh dat wil ik ook, echt waar,
heerlijk lijkt me dat,
komisch dat je pard uit balans raakte Knipoog Haha! hahaha

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 14:06

Het is iid erg gaaf........... Ik zit nu nog de hele dag na te genieten

Haha! = ikkes

Ben zo trots op mijn vent(je) Lovers

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:07

Vandaar dat je niet moe bent!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:11

Mijn ma heeft heel slecht evenwicht (ziek geweest vroeger) en als we naar het strand gingen en zij in het ondiepe water ging staan ging ze ook altijd op haar plaat, omdat wat je ziet (beweging onder je) niet klopt met wat je voelt.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:12

Ik ken het, echt een raar gevoel. Ik heb met Dennis een keer geprobeerd om door het water te galoperen, dat was geen succes. We gingen echt alle kanten op behalve netjes recht door Haha! .

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:19

Als ze wat meer ervaring hebben op het strand dan wordt het wel beter, maar sommige paarden blijven een beetje slingeren *LOL*

Die van mij gaat alleen in een hele stille zee. De plassen(soms heel groot en met stroming) zijn geen probleem Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:55

Wat gaaf zeg! ben jaloers! Fijn dat je zo lekker gereden hebt! Spierpijn morgen?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 22:06

Dennis schreef:
Ik ken het, echt een raar gevoel. Ik heb met Dennis een keer geprobeerd om door het water te galoperen, dat was geen succes. We gingen echt alle kanten op behalve netjes recht door Haha! .


Geweldig!!!! Haha! Ik zie het echt helemaal voor me. Party!! Lachen he!

En euh, Jur, dat van die spierpijn valt wel mee hoor! Cool

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:39

Dimple schreef:
Ben blij!


Keep that thought! En blijf er van genieten Party!!

=^.,.^=