trakehnerdag

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 11:20

Welke bokkers waren er nu?? ik dacht dat er zo veel zouden komen, maar ik heb alleen Nimber en Maaike gezien!
Nou ja, misschien zijn we elkaar misgelopen?
Het was wel een drukke dag. Vrijdagavond heb ik samen met Sjoukje (eigenaresse trakehners) de veulens ingevlochten en naar Apeldoorn gebracht. Pas erg laat weer in mijn bedje (rond 12.30 of zo). Zaterdag al om 8.00 weer op stal, Toby laden en weg. Daar gekomen gauw de merries lAten drinken. Je betaalt 50 gulden per box, maar geen bakken waar voer of water in kan. Vreemd he? Ook moet je zelf nog voeren ed. Nou ja. Daarna Agenda ingevolchten, en een borstel over de paarden gehaald. Gelukkig waren we met aardig wat mensen daar naartoe gegaan, en zou Nimber ook nog komen om te helpen. het veulen van Agenda moest eerst voor de keuring, en daarna moest ik haar opzadelen om te rijden. Samen met Nimber gezadeld (super hoor!! bedankt Nimber!!) en gaan rijden. Twee meiden bleven bij het veulen, die helemaal over zijn toeren was. Agenda kon ik uiteindelijk ook wel uitwringen, zo nat was ze. Het was ook heel erg warm weer. Vlak voor ik de ring in moest, wilde ik nog een keer achterwaarts. Toen kwam ze dus steil omhoog!! Dat had ze nog nooit gedaan, maar in de ring wilde ik haar maar niet meer al te hard aanpakken. Ik heb nl weinig zin om te verongelukken. Op zich ging de proef best redelijk. Ik had me opgegeven voor de M1, heb nog geen startkaart, en heb dus niet voor de punten gereden. Daarna ging Nimber op Agenda stappen, en kon ik heel snel Toby zadelen. Onderweg nog even naar het veulen gekeken, maar die stond al heel zielig te kijken.. Mama komt nooit meer terug, sniksnik..
Gauw weer paarden gewisseld, en geprobeerd Nimber weer van Agenda af te krijgen. Ze was er helemaal verliefd op geworden geloof ik. Zij op Toby, en ik de tweede proef. Daarna weer wisselen (Pff, je wordt er moe van) en met toby gestart. Toby heeft last van zijn haaktanden die door aan het komen zijn, dus die wilde niet echt. Uiteindelijk was ik tweede en derde met Agenda, met 165 en 153??? punten en met Toby had ik er 148 en 154. Niet echt verkeerd dus. eeerste stond Seth boschman met een record aantal punten. Maar ja, die had zijn paard vast wel wat vaker gereden dan die 20 keer dat ik op Agenda heb gereden. Daarna ben ik gauw met Nimber meegeweest naar haar paarden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:56

jaaah was heel leuk en die agenda wauw wat een paard zo gevoelig lekker ontspannen en toch heel oplettend van ze gaat wat verzitten welke hulp komt nu etc. dat oren spel ondanks dat ze zich iets druk maakte over het zadel.
echt een geweldig paard om te rijden *zucht*
Moonlight had ook van die stukjes dat ze zo te rijden was.
jammer dat een groninger dat dan net mist dat laatste beetje maar ach.

Toby duurde ff voor ik het knopje vond was ook best lastig omdat ie echt last van z'n tandjes had kun je weer zien wat een braaf paard het is .
en die veulens joh wat een koppie's vooral die van agenda echt een fotomodel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:30

Hee Janna, leuk verslag! En gefeliciteerd met je goede resultaten!

Ik kon inderdaad helaas niet langskomen wegens andere verplichtingen, zou met Zep langskomen maar ook zij kon niet i.v.m. een verplaatste rijles. Nu heb ik dus ook de hengsten gemist...

Maar ik ben blij dat je er een goed gevoel over hebt!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:44

Heel goed gedaan Janna, gefeliciteerd!!
Party!! *LOL* Party!!
Helaas kon ik niet komen, de week-enden zijn toch al bijzonder hectisch voor me en mijn mannetje wil me ook nog zo af en toe eens zien zonder paarden Haha!

Seth Boschman had gewonnen? Je bedoeld toch niet in de klasse M Verward Seth rijdt met andere paarden Zware Tour, ik vind dat je als prof. dan niets meer in de basis te zoeken hebt. Ik zal er verder niet op ingaan want het gaat off-topic. Ik start wel eventjes een nieuw topicje.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 12:47

start maar een nieuw topic ja! Maar hij reed idd in de M. Ik ken dat, dat je man je wel eens wil zien zonder paarden.

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:51

bij vraag maar raak staat een nieuw topic over Profs in de basis. Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-07-09 13:51 ]</font>

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:56

Ik wou ook nog langskomen, maar was de hele middag bij een super lieve fjord (die ik misschien wel wil hebben) en die mensen bleven maar praaaaaten en praaaaten.

Ik ben er nog wel langsgereden, maar toen was het al half 6 ofzo. Er stonden nog wel veel auto;s

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 23:11

Tja, ik wilde er ook heen, maarreh... druk-druk-druk-g├Ękkenhuis en daarnaast was mijn les verschoven naar zaterdag, dus zat ik om vier uur al weer lekker in de vrachtwagen.
Leuk dat het zo goed ging!! ik lees de verslagen ook nog wel in TCN Magazine denk ik.

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 12:29

Klinkt allemaal super! Maar met de verkoopperikelen rondom Muppet was ik toch iets minder gemotiveerd...
Groeten!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie