Tinker Hengstenshow

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:41

*Tequila* schreef:
Collin is trouwens niet een van mijn favorieten *LOL* *Voor de insiders Knipoog*


ben ik het helemaal met je eens.... Schijnheilig

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:04

*Tequila* schreef:
Collin is trouwens niet een van mijn favorieten *LOL* *Voor de insiders Knipoog*


Hahaha...bijna 2 keer geraakt.

Ik vond O'Malley trouwens ook wel een hele mooie hengst en St Patrick, Pablo, Pitalo, Glenn en Offie ook.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:50

2 keer geraakt? ik snap t niet... Boos!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:16

Ik heb ook een superdag gehad op de show . maar veel andere hengsten dan Swieber heb ik eigenlijk niet gezien Haha! Tegen de tijd dat Swiebers vlechten er helemaal uitwaren waren er al veel hengsten geweest en we waren redelijk laat omdat we verkeerd waren gereden. Maar ik vond het supertof om iedereen eens echt te zien en inderdaad er was gewoon tijd te kort om met iedereen een babbel te slaan. Ik heb wel meteen mijn voorraad tinkerspullen ingeslagen Haha! 1petje en 2 T-shirt die moest ik gewoon hebben. We waren pas om 01.00 s'nachts thuis ja weer helemaal verkeed gereden en nog even bij een merrie kijken voor de melkerij. Maar het was een superdag om zeker nog eens over te doen. ik hoop dat ik de volgende keer weer met Swieber en eigenaar meekan.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:32

Ja eindelijk de persoon achter de naam Quinzy gezien Haha! Met de blonde lok Knipoog Leuk om je eens gezien te hebben! De volgende keer moeten we eens een praatje maken, daar was t nu te druk voor!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:04

idd een keertje lekker kletsen want het was dit keer een vlug praatje helaas...

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:13

Ja spijtig genoeg wel leon en marije. Wanneer is er nog eens wa

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:14

t te doen met hengsten? Dan kan ik op tijd vragen of ik niet meekan rijden met hun.
Ja dat liep even fout met de pc Whahah ik hoop dat deze 2 berichtjes na elkaar komen Whahahaha!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:16

is vrij goed gegaan dus Haha!

ik heb geen idee wanneer er weer iets is, volgend jaar denk ik pas Boos!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:39

Nou ik dan ook maar even een verslag:

Om half 1 werden Marije, Paula en ik door Mariel opgehaald op Amsterdam Sloterdijk. Toen op weg naar Houten. Daar aangekomen waren we een van de eersten, De Bonte Parels kwamen net aanrijden dus konden we kijken hoe die uit de trailer werden gehaald en op stal gezet werden. Na enig wachten begon de show.

Mijn favorieten zijn Pablo en Glenn King Hill, volgend jaar word het zeker Glenn, Nuala is nu al drachtig van Pablo. Ik kan uren naar die 2 kijken, prachtig!!

O'Malley is niet mijn smaak, voornamelijk door zijn korte bouw maar ook door zijn karakter en vererving. Picco vond ik dus ook niet bijzonder, en Seamus lig ik ook niet wakker van. Net als Davy en een hoop andere waar ik dus niet eens de naam van onthou, die blijven gewoon niet bij mij hangen.. ik val echt op brede gespierde hengsten, en ik heb een hoop "gewone" hengsten gezien. Die moeten er ook zijn natuurlijk, maar ik kies zelf voor de bredere hengsten.

Offspring is fantastisch!! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje, net als Shakespeare, die is ook schitterend en erg leuk, wou alleen dat ie ietsje groter was!

Verder hebben Paula en ik ook gekeken naar hengsten voor Kiara, daar vind ik zelf John Boy het beste bij passen. Ook Swiebertje zou daar heel leuk bij staan!

Verder vind ik St.Patrick ook erg mooi, en natuurlijk Pitalo. Chakotay vind ik een prachtige bouw hebben en een super karakter! Alleen ik weet niet of hij zo'n goede match zou zijn met Nuala..

Nu even over Crosby, ik vond hem rijtechnisch veel beter dan vorig jaar, en ook veel beter gereden worden. Misschien herinneren jullie je nog dat hij vorig jaar met een andere ruiter ná iedere sprong werd geslagen? Ik vond dat zij hem veel beter voor elkaar had. (behalve dan toen hij de ring uitrende hahaha)

Verder heel erg leuk om alle bekenden weer eens te zien en om nieuwe mensen te ontmoeten!! Helaas heb ik een hoop mensen niet ontmoet, simpelweg omdat ik niet weet hoe ze eruit zagen, en zij ook niet van mij..

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:06

vorig jaar liep crosby voor de kar dus dat lijkt me sterk. misschien een andere hengst?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:08

ze bedoelt ook t jaar ervoor Haha! ik heb t op video gezien Lachen

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:17

snowdon schreef:
2 keer geraakt? ik snap t niet... Boos!

Ik kreeg bijna 2 keer een mep van Collin toen z'n eigenaresse met hem langsliep... Hij had het een beetje op mij gemunt ofzo Verward

Maar ik was zelf wel tevreden over onze mannen, ze hebben zich keurig gedragen, alleen vond Glen z'n buurman wel heel interessant *LOL* Dat was dus The Offspring, dat was in het begin "even" gillen *LOL*

Wat trouwens naast onze eigen hengsten mijn favo's zijn : The Offspring, Chakotay... En daar bleef het wel zo'n beetje bij geloof ik Lachen Onee, John Boy vind ik ook nog wel leuk.

Van de nieuwe hengsten weet ik nog niet zoveel, dus daar wacht ik nog even mee met m'n oordeel. Davy vind ik niks, Crosby heb ik nooit wat aan gevonden, O'malley ook niet.
Mjah... Toch jammer dat ik zo weinig heb gezien... Was ook benieuwd naar Ferro, vorig jaar vond ik hem "wel leuk", maar ik heb hem buiten zien lopen en ik vond hem daar echt helemaal niks *En dan ook nog eens niet de trailer op willen *LOL**

Maar goed, je kunt niet alles hebben... Volgens jaar hoop ik dat ik wat meer kan zien (maar ik reken er niet op, want dan rij ik WEL!!!!!!!!)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 22:46

Ik vind Crosby toch écht leuk hoor! Die Bonte Parels mannen vind ik juist weer zo'n lange rug hebben. Doe mij maar kort. Lachen

Vashti, die boordputers zijn dus toch niet altijd oké hè!?! Haha!

Ik kom zéker een keer naar jullie toe Tiko, wordt wel in de zomer denk ik, mijn weekenden zijn best vol de komende tijd. Scheve mond

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:49

Nu mag ik Collin ook gelijk niet meer Boos! Ik vond hem sowieso tegenvallen hoor Tong uitsteken Davy vind ik idd ook niets... En Glen lange rug??? Hmmz vind dat juist niet... Gewoon gemiddeld *LOL*

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:19

snowdon schreef:
ze bedoelt ook t jaar ervoor Haha! ik heb t op video gezien Lachen


Ohja was alweer dat jaar daarvoor! Ik ben ook zo vergeetachtig soms! Haha!

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:24

Pellie schreef:
Ik vind Crosby toch écht leuk hoor! Die Bonte Parels mannen vind ik juist weer zo'n lange rug hebben. Doe mij maar kort. Lachen



Glen heeft heel iets een weke rug, die andere twee hebben een normaal ruggetje hoor Knipoog
Komt denk ik ook omdat Crosby gereden werd en die van ons aan de hand werden getoond Lachen

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:38

ik was er ook... heb niemand gezien behalve Flettie (Marlien) en haar zus en Renée, maar die weet vast niet dat ze ons gezien heeft Haha!

Glen heeft mijn absolute voorkeur, hoewel ik zijn echte bewegingen nog steeds niet heb gezien Knipoog. Pitalo vind ik ook prima, maar ook voor hem geldt dat ik zijn bewegingen niet goed heb kunnen bekijken.

Hoe goed de voorbrengers ook zijn, ik vind dat ze de paarden stuk voor stuk over hun tempo lieten lopen. Daardoor springen ze continu in galop, worden ze weer op de rem getrokken etc. Dit was me tijdens de keuringen ook al opgevallen en ik vind dat echt zo jammer...

(is jullie trouwens ook opgevallen dat het ´kleine jongetje´ onder de voorbrengers het touw om zijn pols wikkelde Hoe stom kun je zijn! Een ruk van een paard en hij kan zijn hand gedag zeggen )

Ik deel de mening van anderen die hier hebben gereageerd dat sommige paarden niet echt goed gereden werden. Enerzijds ligt dat aan de kwaliteiten van de ruiter, anderzijds ligt dat -naar mijn mening- aan het feit dat er pas kort voor de hengstenshow begonnen wordt met het klaarmaken van de paarden. Het merendeel zit slecht in de bespiering, is niet soepel door het lichaam, is niet voorwaarts en loopt op de voorhand. Misschien brengt het ´recreatieve buitenrit´ imago van het paard dit met zich mee, maar ik denk dat zo langzamerhand iets meer van de paarden verwacht mag gaan worden. Als ik een hengst uit zou moeten kiezen voor mijn merrie dan wil ik zien wat hij kan. Dat bonte velletje is geen garantie voor een kwalitatief goed veulen...

Iemand die zijn paard goed voor elkaar had in dit verband was Rudy Asbroek met Shakespeare.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:39

Citaat:
Glen heeft heel iets een weke rug, die andere twee hebben een normaal ruggetje hoor


trainen Renée, trainen. Daar kun je een hele hoop mee verbeteren aan die rug. Haha!

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:41

Ik heb je idd niet gezien!

En je opmerking over de voorbrengers ben ik het helemaal mee eens, helaas. Daan (het kleine jongetje Lachen ) was ook vaak iets te enthousiast met de zweep.

En de beweging van Glen en Pitalo kwam idd niet goed uit de verf, maar goed, volgend jaar beter We hebben ook te weinig tijd gehad om serieus te oefenen, daarom waren ze niet onder het zadel, dan hadden we zo'n zelfde situatie gehad, en daar had ik niet zo'n zin in Knipoog

abby schreef:
Citaat:
Glen heeft heel iets een weke rug, die andere twee hebben een normaal ruggetje hoor


trainen Renée, trainen. Daar kun je een hele hoop mee verbeteren aan die rug. Haha!


I know Knipoog Maar dat ging niet Lachen Z'n rug was eerst ook veel beter, maar door al die omstandigheden van de laatste tijd viel de bespiering wat weg

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:12

Pffff blij dat we na 19 uur s avonds verlost waren van al die stinkers en appeldoorners *zucht*. Ik hoop dat ze het noooooit meer doen bij ons Extreme duivel .

De ergste Appie liep rond maar dan zonder paard (Marjolein). Een andere Appie heb ik maar ff gebeld of ze er ook was NIET DUS Boos! (Renate). Wel leuke om Crosby weer eens te zien die na 10 minuten trailer alweer over de stang hing. Tja krijg je als je uit appeldoorn komt.

Marjo leuk dat je er was en je weer eens gezien heb. Volgende keer ff laten weten als je komt. Ik mis de oude tijd uit het onzinforum wel erg Verdrietig .

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:18

ahhh pris en de lieVste Apeldoorner moest je missen Haha! Ik moest de hele dag werken, anders was ik denk ik wel meegekomen. Enneh we willen het onzinforum terug??? Tong uitsteken

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:20

Maaike schreef:
ahhh pris en de lieVste Apeldoorner moest je missen Haha! Ik moest de hele dag werken, anders was ik denk ik wel meegekomen. Enneh we willen het onzinforum terug??? Tong uitsteken


Pff gelukkig wel anders had ik het niet overleefd hoor Haha! .

Mhh jaaaaaaa vandaag nog samen met Miseryfox, doree en de rest.....

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:38

Abby : Amen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:53

Nou eigenlijk hoef ik dus al geen verslag meer te doen, Esme_27 heeft al zo ongeveer geschreven hoe onze dag eruit zag. Leuk verschillende mensen ontmoet te hebben, en ja, voor Kiara een man uitkiezen is toch moeilijker dan ik dacht....... maar ach, heb nog een jar de tijd om na te denken! Ik vond Picco geweldig, maar die gaat dus weg. Chakotay is ook helemaal top, en verder is Offspring ook wel wat, maar misschien wel te groot..... na ja, ik moet er dus nog goed over nadenken!