hoe lang gaan jullie leren laarzen mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:21

Ik heb Petrie's en Derby's, al moet ik de laatst genoemde nog steeds inlopen. De Petrie's bevallen op zich wel, ik heb ze nu 3 jaar en rijd er dagelijks mee, daardoor slijten ze natuurlijk wel wat sneller. Over de Derby's kan ik nog niet echt iets zinnigs zeggen, want het is de eerste keer dat ik dat merk gekocht heb. Een stalgenoot rijdt er ook mee (Derby) en die is er zeer tevreden over.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:13

Ik heb Petries (windsor) en ze gaan een jaar mee, hahah bij mij dan.
Ik moet ieder jaar nieuwe want ik ben in de groei, helaas voor mijn pappie en mammie, maarja Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:51

Ik heb m'n Petrie's nu 4 jaar (model Perfect), en nu moet ik nieuwe. Op de ene zit aan de buitenkant een kras (m'n paard trachtte me te pletten tegen het hek, die poging msilukte, maar ja, wel een kras op m'n laars...) en de andere heeft een gaatje aan de binnenkant.
Ik rijd er elke dag mee, maar toen ik twee paarden reed werden ze wel vrij hard minder. Nu gaan ze ook wat bladderen aan de binnenkant.
Ik heb er geloof ik één keer nieuwe hakken onder laten zetten en één keer een naadje laten herstellen door de schoenmaker.
Het verbaast me wel dat ze bij veel mensen (nog) minder lang dan bij mij meegaan, ik dacht ook dat ik hier toch wel 10 jaar mee zou doen....
Maargoed, als iemand nog mooie (dressuur)laarzen maat 39/49/37 te koop heeft....ik houd me aanbevolen!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:54

klinkt misschien gek maar ik heb dus ook leren laarzen alleen draag ze nooit, vindt die dingen zo vreselijk zitten, en dan zeggen ze ja maar je moet ze nog ff in lopen, nou ik heb ze al 3 jaar en ze zijn nog steeds niet ingelopen! ik houd het bij mijn rubberen laarzen daar krijg tenminste geen blaren van Huilen tis alleen zonde van het geld

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:39

Ik heb 2 paar van Petrie. Excellent en Standaard. Beide 3 a 4x per week in gebruik, netjes schoonmaken daarna en ze blijven prima. 1 paar (de oudste, ± 5 jaar) heeft inmiddels nieuwe hakken en zolen gekregen, maar dat valt bij mij onder 'normaal onderhoud', geen schande als dat verslijt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:42

Mijn Konigs heb ik nu ruim 4 jaar en die zien er uit als nieuw, kan ook wel aangezien ik ze alleen voor de wedstrijden gebruik.
En ik heb sinds december een paar Equins voor thuis, en die zien er dus ook prima uit. Mijn vorige paar laarzen heb ik geloof ik 10 jaar mee gedaan, maar toen waren ze ook helemaal op!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:14

Ik heb mijn Petries nu 6 jaar en zien er nog goed uit. Ik heb er enkele jaren geleden wel een rubberen zool onder laten zetten en volgens mij wordt het onderhand tijd om dat weer eens te laten repareren. Maar ik draag mijn laarzen dan ook dagelijks en rijd er 2 tot 3 paarden per dag mee en gebruik dezelfde laarzen ook voor wedstrijden.
Ben wel van plan om een mooi nieuw paar aan te schaffen en deze alleen te gebruiken op concours. Dan blijven ze ook wat langer mooi.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:02

Ik heb mijn cavallo's nu zes jaar. Heb er altijd een keer of vijf in de week mee gereden. Ze beginnen nu wel iets minder te worden. Bij de sporen gaat die bovenlaag er af en heb de stiksels al een keer gerepareerd.
Dus moet langzamerhand gaan sparen voor nieuwe.
Ik wil eigenlijk van die mooie dressuurlaarzen, model piaffe of pirouette.
Maar je, even sparen dus..

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:45

ik heb er nu een jaar van soubiracq en ik gebruik ze tamelijk veel en ze zien er nog altijd heel goed uit en zitten fantastisch. ik maak ze schoon met lederzeep(die je gewoon voor je zadel enzo gebruikt van die glycerinezeep) en om de paar weken ook eens inwrijven met schoenpoets. zien ze er weer mooi zwart uit.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:04

Ik sprak laatst iemand die zadelzeep voldoende achtte. Ik maak ze wel schoon met zadelzweep, maar smeer ze daarna in met cavalcura laarzenwas. Zweet en huidvet haal ik er vaak 1 keer per week af. HOe vaak doen jullie onderhoud?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:07

Het schijnt dat zadelzeep echt niet goed is voor laarzen met een coating, misschien dat dat de oorzaak van het bladderen is? Heb het ook maar van horen zeggen hoor...

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:34

Zadelzeep is voor geen enkele laars goed, volgens de meneer van Petrie. Schoonmaken met water en af en toe in smeren met schoensmeer.

Ik heb een paar van Petri, Exellent, die heb ik nu 9 jaar een keer laten verzolen. En een paar Cavallo's, nieuwe type en dan het middelste model geen idee hoe die heten, die heb ik nu drie jaar. Die zijn dus nog als nieuw. Ik doe heel erg lang met mijn laarzen. Loop er alleen op van de plaats waar ze staan en naar de bak. Mijn eerste paar leren waren van Derby daar heb ik 12 jaar gedaan. Die bevielen ook heel goed alleen hadden ze die niet in mijn maat (toen wist ik nog niet dat die dingen hoog moesten zitten) Ik heb nogal lange poten Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:33

Onderhoud:
Mijn Lönigs na de wedstrijd met een droog doekje en/of een borstel erover om het vuil eraf te halen en insmeren met Cavallo laarzenwas
Mijn Equins op dezelfde manier, maar dan wat vaker (+- 1 keer per twee weken).

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:36

heb nu Cavallo's. Bij mijn training laarzen zijn de gaten nu al aardig zichtbaar, maar zijn ook zo'n 4/5 jaar oud.
Even sparen, maar dan ga ik Kempkes aanschaffen!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:08

Tyrza, maak me gek Haha!. Wat zijn Kempkes, die zijn zeker niet te betalen?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:12

Dat zijn de ferrari's onder de laarzen, ja (al is het alleen de prijs maar)
Ze staan altijd met een stand bij Indoor Brabant. Iedere GP ruiter heeft ze wel. Ze zijn zeer verfijnd en gedetailleerd afgewerkt, en ze schijnen heerlijk te zitten!