okee, ik ook een verslag

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

okee, ik ook een verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 08:56

Ik ben dus zondag ook naar Kootwijk geweest. Ik zou om 8.30 op stal zijn, om te vlechten, maar omdat het 's ochtend vroeg niet zo druk is op de weg, was ik er veel te vroeg. Tommie weer helemaal blij, kreeg ze ook eens wat extra aandacht. Daarna vlechten, het veulen nog een laatste keer laten tanken, en toen op weg. Fiona ging gelukkig makkelijk de trailer in. Het is pas haar tweede wedstrijd, dus dan is het nog even afwachten hoe het gaat. Op het terrein gelijk de trailer opengedaan. Fiona was al drijfnat van de spanning. Haar eruit gehaald, en toen was eigenlijk alles okee. Opgezadeld, en naar het hoofdterrein. Ze had echt ontzettend veel te zien, maar ze gaf er weinig om. Ik heb haar even losgereden, maar omdat ze al zoveel energie was kwijtgeraakt in de trailer, heb ik niet zo heel veel gedaan van tevoren. Nimber zat al in de ring, en er was nog maar een iemand tussen ons in, en dan moest ik.
In de ring liep ze best fijn. Ze gaf niets om de hekjes. Helaas was ze wel wat moe, en dus niet zo superscherp aan mijn been. Schouderbinnenwaarts en zo deed ze dus niet meer zo fijn als thuis. Toch liep ze over het algemeen wel heel fijn. In de andere ring was Nimber ondertussen met Anoek in discussie. Ze reed verkeerd, nou ja, kon het op dat moment niet helemaal volgen. Later bleek dat Anoek een stuk van de proef had overgeslagen.
De tweede proef ging ook wel weer goed. Alleen bij het aanspringen in galop op G gleed ze wat weg, waardoor ze uit balans was. Daarna moet je gelijk een volte rijden, en de contragalop, dus helaas ging dat hele gedeelte een beetje mis.
Toen ik de ring uit was, heb ik haar ongeveer naar de trailer moeten duwen, zo moe was ze. Gelijk afgezadeld, en weer naar huis, waar het veulentje alweer stond te wachten. Gauw de trailer van de auto en weer terug naar kootwijk.
HELAAS....twee puntjes te weinig in de eerste proef, anders was ze nu M2 geweest...
In de eerste proef had ik 167 punten (1e), en in de tweede proef had ik er 157 (een 4 en twee 5en voor de galop). Toen de punten er waren heeft de eigenaresse enven gauw naar huis gebeld. Haar man stond echt met een grijns van oor tot oor toen we weer thuis waren. Volgens mij is die er ook de rest van de dag niet meer af gegaan. Het gaat dus al ewrg goed, afgelopen zondag was de 14e keer dat ik haar reed, dit jaar.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:14

Goed hee van je!!!!! Pling Cool
Gefeliciteerd! Party!!
Dat ene puntje rijd je dan vast en zeker volgende keer wel...

Groetjes Suzanne

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:27

Jeetje, wat een superpunten weer.
Gefeliciteerd hoor!
Ben je straks in drie wedstrijden het M1 uit dus, da's echt supersnel!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 10:50

*zucht*wat kan je toch super rijden.........(hmm jaloers?nee hoor Schijnheilig )

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:53

heeey maar je reed dan ook echt heel erg mooi!
je hebt je paarden goed aan het lopen al vind ik Agenda echt de leukste van het stel Lachen

Anouk was zo de kluts kwijt dat ze maar helemaal niet meer wou lezen hihi en ik moest nog het hele galop gedeelte Frusty
gelukkig liet ze zich overtuigen en las ze toen toch weer verder *opgelucht*
daarna heeft ze zelf ook nog op lottie gezeten volgende week is haar eerste wedstrijd en dan ga ik haar helpen Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:52

Gefeliciteerd Janna, netjes hoor als je er nog zo weinig op gereden hebt.

Mag je een groen paard zo maar in de M1 starten?? Hoe zijn die regels nu precies?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 09:09

Als je zelf al eens met een paard in de M1 bent gestart, mag je kiezen of je met een nieuwe (groene) in de B of L wil beginnen. Als je Z bent gestart, mag je B/L/M. Als je 2x Z bent gestart, mag je een nieuwe gelijk Z1 starten, en als je 2x Z2 bent gestart zelfs Z2.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 09:12

Zou ik Imatador dan nu in de L moeten starten? Of mag die wel meteen M, omdat hij al hoger is geweest? Verward

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 09:24

jij mag denk ik gelijk M, vraag het anders even na! Het is zó, dat de klassering van een paard maar een paar maanden geldt, van de ruiter blijft hij zijn hele leven staan. Dus als je paard Z heeft gelopen, en daarna een paar jaar niets heeft gedaan, hoef je hem niet gelijk weer in de Z te starten. Ik weet dit niet helemaal precies hoor, zou je moeten navragen!
Ik heb het hierboven alleen over groene paarden, waar je als ruiter mee mag starten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie