Nu ging de hartslagmeter test wel goed...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Nu ging de hartslagmeter test wel goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 17:52

Of ja... Het begon echt heel aardig!
Eerst in stap, meneer had keurig tussen 60 en 80. Aan het eind van de straat vond hij al iets doodeng en toen schoot de hartslag op naar 120 (heb de stat hier liggen).
In het begin was het echt heel grillig, beetje opgefokte hengstemans dus. Er is namelijk nauwelijks verschil te zien tussen stap en draf (na 16 min gingen we draven en de curve blijft net zo grillig rond hetzelfde niveau tot aan 25 min). Alleen zit er ergens tussendoor een enorme dip naar de 50, op 20 min, en ik weet niet waar dat nou precies geweest is. Goed, daarna hing hij zo rond de 80 en vlak voordat we gingen galopperen heeft hij weer een flinke uitschieter naar de 170 in draf gemaakt. Vrij onmogelijk, maar hij zit in de grafiek, dus het zla haast wel...Daarna weer naar het oude niveau van rond de 80 en toen kwam ons galopje (klopt helemaal) en daar zit hij zo rond de 100 met slechts 1 piek naar tegen de 120, heel gelijkmatig, wonderbaarlijk. Vervolgens weer een sprong terug naar 80, rechte lijn zowat, toen we gingen draven en daarna bij het volgende galopje is het één grote bende... Meneer kreeg een hond in z'n achterste en Voltrack schoot er ook nog eens langs (die had over de 200), het hoogste punt daar ligt net iets boven de 150 (ik heb 166 gezien), nádat de hond alweer weg was... Vervolgens zakt de hartslag weer keurig naar de 105 ongeveer..
Ik dacht toen echt dat ík gek geworden was, want ik had in draf alleen maar aannemelijke waardes gezien en verder ook geen spanning gemerkt. Ik zag mezelf dus alweer terugkomen opmijn vorige post, dat ik er te weinig gel op gesmeerd had of dat de sensor idd beweegt. Maar toen wist ik nog niet dat hij dus in draf, vlak voor de eerste galop, ook zo'n idiote sprong gemaakt had. Dat kan natuurlijk van iets engs zijn, maar het drafje ná ons laatste galopje was echt absurd. Er staat hier een piek van zo'n 5 minuten in, ik weet zeker dat we daar gedraafd hebben en dat Patent zo relaxt als maar zijn kon (pilletje op). Toch is de hartslag hier constant dik over de 150 geweest... Na 49 min gingen we uitstappen en daar keldert de grafiek dan ook weer naar 80 ongeveer... precies zoals ik het gezien heb. Deze laatste absurde piek heb ik ook gezien en ik snap er niets van, hij had hier net hard gewerkt er zat dus genoeg zweet en daarvoor had de boel normaal gefunctioneerd. Ik vraag me nu echt af 'who's losing it'? Ik iig, want ik volg het echt niet meer, maar de hartslagmeter zat echt goed (paps nog gecontroleerd) en Patent leek me nou ook niet zo'n opgewonden kikker... Ik begrijp er echt helemaal niets van... Misschien dat dat beest toch wel een beetje geschift is. Hoe betrouwbaar kan zo'n meter dan zijn?
In de stapcurve kun je precies zien dat hij langzaam van 80 terug naar onde de 70 zakte en dat hij 2x stilstond en weer schrok van dezelfde plastic zak en dezelfde buis (2 dipjes naar 56 resp 52 en piek naar 115).

Als de hartslagmeter niet goed geplaatst is dan moeten de waarden door 4 te delen zijn dacht ik, en 160 gedeeld door 4 is 40, en dat is zijn rusthartslag... Gedeeld door 2 is geloofwaardiger, maar waarom deed hij het dan eerst wel? Toen ik thuis kwam bleek de sensor (beiden trouwens) gewoon goed te zitten en was het eromheen goed nat van t zweet, dus waar het aan ligt? géén idee...

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:29

Hoi Laui!

Je hebt soms van die rare waardes en volgens mij moet je die keer 2 doen, of delen door twee.
Zo heeft Ilonk laatst 10 minuten gegaloppeerd door klapzand (is ze al op getrained sinds ze een jaar of 8 is, en nu is ze bijna 15) met een HF van 70, toch iet wat laag voor een koudbloedje...
Keer twee was veel geloofwaardiger.
Later stapte ze met 160, terwijl ze normaal tussen de 70 en 80 zit, dus weer delen door twee.

Succes er mee!