We gaan echt vooruit nu!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

We gaan echt vooruit nu!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 22:17

Hoi,

Ik kreeg in november een KWPN-ruin die blind is aan zijn rechteroog. Daar heeft hij niet echt last van, alleen kan hij soms heel erg hard schrikken van iets dat hij hoort en niet ziet. Ik heb hem in november zadelmak geleerd. In de winter kon ik hem niet heel vaak rijden doordat de piste vaak bevroren was. Nu trainen we een paar keer in de week.

Dit weekend was een geweldig weekend. *LOL* Hij kan eindelijk galoperen. Hij reageert al heel snel nu! Zonder dat ik hem ook maar een klein tikje met de zweep moet geven. Hij kan halthouden vanuit de draf, en vanuit stilstand in draf gaan! Ook sprongen we zaterdag een oxer van 85 cm! en zondag van 95!

Ik ben super blij!!!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:30

dat is echt goed he!!
leuk dat je paardje zo vooruit gaat!
Ik ken nog wel paarden met aan 1 kant geen oog of blind zijn en sommig zijn echt goed

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:32

tof zeg.
Ik mag deze vakantie (Pasen) voor het eerst zelf op mijn paardje lesnemen. Ze staat nu een maandje op de manege (western) om in te rijden. Ik heb er voor ze naar daar ging 2x gewoon opgezeten (stap en stilstaan) en toen heb ik ze naar de manege gebracht waar ze eerst een maand op stal stond en vanaf maart op training. Het begint nu wat beter te gaan, ze had geen goed evenwicht (vanwege haar bouw) maar dat gaat nu al veel beter. En onder de vakantie mag ik er op rijden. Ik kijk er nu al naar uit. *LOL* Knipoog

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 21:39

Heel veel suc6! Hopelijk vind je het leuk om op je paard eindelijk eens goed te kunnen rijden! Nu kan je voelen hoe haar gangen zijn!!! Veel plezier ermee! En hopelijk vorderen jij en je paard ook zo snel!!!