Gister weer bij Leroy geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 00:50

en op hem gesprongen! Ik vind hem nog steeds een beetje stijfjes gaan alhoewel het al een stuk minder is dan in het begin. We hebben lage lijntjes gesprongen en meneer was zo flegmatiek als de pest, liet z`n benen hangen enzo. Ik had nepbloemen gekocht zodat LaNet kon oefenen met aangeklede hindernissen (Leroy denkt nl. dat bloemen paarden eten i.p.v. andersom). Dus Lanet legt een paar bossen bloemen voor de tweede hindernis in het lijntje. Leroy had het eerst niet door, alleen toen ie al met z`n snufferd voor de sprong was merkte ie ze op. WOW, sprong me d`r toch hoog! Helemaal over de staanders heen! Dus hij kan het gelukkig nog wel! Daarna heb ik nog op een jong paard van LaNet gesprongen, jee wat een stijve hark was dat! Ik kon me al niet voorstellen dat LaNet Leroy goede gangen vond hebben (Leroy heeft echt prutgangen), maar als je eigen paarden nog slechter lopen, tja, dan loopt leroy inderdaad wel goed haha! Het grappige is dat ik echt het idee had dat LaNet een toptrainer was, (ze heeft zelfs een jaar voor George Morris gereden en paarden gesprongen van Anne Kursinski) maar dat valt eigenlijk nogal mee. Ze wist nog geen eens hoe je lijntjes op moest stellen, dus dat heb ik gisteren allemaal moeten uitleggen (hoeveel meter tussen een dubbel, in uitjes etc. en hoe groot een galopsprong ongeveer was). Ook vroeg ze advies hoe ze haar jonge paard moest trainen om hem wat soepeler te krijgen. Ze heeft jarenlang alleen maar onder begeleiding gereden en alles werd haar voorgekauwd, ze heeft zelfs nog nooit eerder een jong paard opgeleid!

Ach, het maakt mij niet uit, zolang ze Leroy maar aan de gang krijgt (en aan Leroy valt weinig meer te verpesten haha!). Ze heeft ook nooit hoger gestart dan L dressuur niveau dus ze is helemaal in d`r nopjes dat Leroy al zoveel kan (als ie wil Haha! ) Maar haar grote voordeel is dat ze absoluut niet bang is. Ze is dan mischien niet de netste ruiter maar ze blijft een paard altijd de baas, net wat Leroy nodig heeft dus.

Maar dit vind ik wel weer een groot verschil met Europa. Okee, sommige Grand Prix springruiters hebben mischien nog nooit een dressuurwedstrijd gereden maar ik dacht toch wel altijd dat een goed getraind springpaard op dat niveau op z`n minst een Z proef kan lopen. Tenminste, toen ik Jos Lansink een keer zag losrijden deed ie appuyementen in stap/draf/galop, hier en daar galops changementen, keertwendingen etc. Die oefeningen heb je toch wel allemaal nodig als je zo hoog springt, dacht ik!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:43

Grappig, vond het al zo apart dat je zo redelijk 'dichtbij' een ervaren springruiter kon vinden.

Maar wat je zelf ook al schreef: zolang ze Leroy maar de baas is!

Wel apart dat ze zo weinig oefeningen kent, dan krijg je de paarden nooit soepel. Paarden gymnasticeer je juist door lijntjes en dressuuroefeningen.

Maar goed Leroy kent dat toch allemaal, daar zat het probleem niet, als ik je verhalen goed begrepen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:44

Gelukkig maar dat het zo goed gaat met Leroy, dat je er zelfs weer op hebt gereden. Wel vaag dat die amazone zo weinig weet. Zal wel typisch Amerikaans zijn? Krijgt ze geen les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 08:03

Het is super dat ze Leroy weer aan de gang heeft en dat je er nu zelf ook weer een sprongetje op kunt maken.

Wel apart dat ze haar paarden dressuurmatig dus niet zo voor elkaar heeft. Ik dacht juist altijd dat springruiters hun paarden dressuurmatig altijd prina voor elkaar hadden.
Wanneer je in een 1.40m parcours netjes moet passen en meten moet je echt wel weten hoe je een paard goed terug en naar voren moet rijden zonder dat hij daardoor sprong verliest. Misschien dat je met een goed paard toch heel erg ver kunt komen zonder een gedegen basis Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, BETUWE, Eeeeeeeeef, GoogleAdsense, kyrkelover, Marcato, Mjelleke, Nathachou, Noor17, sterregoud, Ubermetrics en 125 bezoekers