2 zielige fjordjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:54

Percy"]
[quote="Pauline schreef:
Ik ben benieuwt naar ereactie van de eigenaar.
Succes


Hier las ik toch heel iets anders Schijnheilig Haha!

.
[/quote]

uhum ik ook Schijnheilig

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:10

ik ook Bloos
Overigens zag Trammelant er een paar weken geleden ook zo uit: ik heb er foto's van maar gofoto ligt weer plat.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 12:22

ja maar er zitten ook plastic zakken aan het prikkeldraad vast geknoopt!
en er lag een deel van een motorkap in het weitje wat ik met veel moeite er heb uitgesleept (herkenning dat het een motorkap was: er zat nog zo'n teken van wat voor auto het is op!) en daar lag toevallig een beetje gras op en die ruin ging er echt gelijk op af, om dat op te eten!!!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 12:58

jah maar er hangen ook plastic zakken aan het prikkeldraad!

er lag zelfs een deel van een motorkap in da weitje, wat ik er met moeite heb uitgesleept...
maar daaronder lag nog een beetje gras en die ruin ging daar gelijk op af, om dat op te gaan eten!!! Verward

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 12:58

oeps 2x ik zag me eigen bericht over het hoofd!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:08

maar zie nu ziet mijn paardje er ook niet 'verwaarloosd' uit, hij heeft veule plekken van de modder, zijn wei is een modderveld, hij probeert gras van de andere wei te eten,... ik heb exames en met die regen is dat normaal dat de wei kappot is...

Zazou word niet mishandelt enz. maar ik heb ff geen tijd gehad dus een week niet geborsteld...

ik zeg maar dat als je de eigenaars ziet, om niet direct uit te gaan vliegen he

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:08

hij ziet er dus precies wel verwaarloosd uit maar is het niet (foutje van vorig bericht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:37

Kijk daar heb ik nou zoeen hekel aan.. asl er kinderen je weiland in komen.. en dan aan je paarden gaan zitten... Stel.. ik zet mijn paarden in een weilandje.. en ik ben een weekje op vakantie.. ik heb geregeld dat ze te eten krijgen maar dat ook hun lekker een weekje vrij hebben.. dan komen er een stel kinder die zien die pony's gaan ongevraagd de wei in,.,. zien dat ze niet gepoetst worden dus nemen meteen aan dat ze verwaarloost zijn.. er zit vuil in de hoeven ( ja natuurlijk zit er vuil in er komen maar weinig paarden met lege hoeven de (winter) wei uit ) ..
De volgende dag.. de kinders komen weer.. nemen vanalles te eten mee. Stel t paard kan niet tegen wortels.. ja hoor hop stop maar vol met wortel want hij is zo zielig..

Sorry maar ga EERST vragen naar de eigenaar VOORDAT je zomaar ergens een wei in duikt en die paarden gaat zitten volproppen..

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:36

Extreme duivel Ik vind het eigenlijk best wel zielig, want ze staan niet eens is in een gewone wei... ze staan trouwens gewoon een beetje tussen de fabrieken dat had Miranda (fjordahluver) er nog niet bijgezet.
En er groeien ook allemaal rietstengels in dat weitje!
En dat weitje is ook naast de stortplaats (milieustraat) en soms zijn precies naast dat weitje bezig met takken om die hoger op die plek te leggen, zodat er weer meer plek is! En dan vallen die takken telkens bijna over dat hek, zo in dat weitje, vandaar dat er dus ook veel takken in dat weitje liggen!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:04

ik ben het met debo eens.... behalve die plastic zakken en de mototkap kan ik niets ontdekken waarom ze mishandeld zouden worden. ze hebben op zich aan hooi genoeg en kunnen dan op een kaal weiland staan. mijn haflingers hebben hun kuil in een uur op.
ik zou het zelf ook vreseliojk vinden als 2 onwetende meisjes zich met mijn pony's gingen bezighouden. daarom ben ik blij dat ik hen bij huis heb staan.

Ga dus op zoek naar de eigenaar, vraag hem of je mag verzorgen, ga nooit zomaar bij een paard het weiland in of voeren, en leer een boel in de praktijk! suc6 pennymeisje Knipoog

Hera_oud
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:25

fJoRdAhLuVeR schreef:
Dat zou best kunnen, maar waarom zouden ze uit een waterplas drinken als ze misschien water zouden hebben???


Dat doen onze verzorg shets ook vaak terwijl die een badkuip met water en een drinkbak hebben, soms is regenwater gewoon lekkerder kennelijk.. Nerd

Hera_oud
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:32

[quote="fJoRdAhLuVeR"]ja maar er zitten ook plastic zakken aan het prikkeldraad vast geknoopt!

Zakken aan prikkeldraad zijn soms wel nuttig als de eigenaar bang is dat ze het drrad niet zien, en er dan in lopen..Wij heeben wel is het zelfde gedaan met neonkleurig draad aan het schrikdraad, maar dat van die moterkap is wel lomp, zeg.. Ik wilde dat ik kon helpen.. Nerd

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:59

De plasticzakken aan het draad zijn idd waarschijnlijk zodat ze het draad beter zien. En de motorkap van de auto kan dan ook van het weer komen dat hij erin is gewaaid als de stapel afval naast de wei toch groot is. Net als de takken. En idd is het erg onbeleefd om zomaar de wei in te gaan en te proberen het leven van de paarden "beter" te maken. Als er al een kans was dat iemand mijn paard mocht verzorgen en ik kwam erachter dat ze voor die tijd al in de wei waren geweest om de paarden te voeren of iets dergelijks was het wat mij betreft meteen over. Mensen wees toch eens verstandig en overleg eerst met de eigenaar!!! Naar mijn mening en de meesten hier worden ze niet mishandeld, en is ingrijpen absoluut niet nodig. En als je dan nog kans wilt hebben ze te mogen verzorgen, raad ik je aan om voor die tijd niet van alles op eigen houdje te gaan doen.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:05

ja, mijn paard is een beetje vermagert staat op slechte wei, is niet zo goed geborstelt, niet daardoor dat hij verwaarloost word, hij word precies magerder omdat zijn pels weggaat(winterpels), hij is vuil omdat hij gaat rollen in de vieze wei, en hij heeft een vieze wei door dat rotweer(hij kan niet op stal staan zonder alles af te breken). ik zou het echt niet kunnen apresieren dat ze met wortels (misschien wel beschmmelde) aan Zazou geven!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:41

zo dus, en dan valt het nu nog niets eens zo op Haha!

Afbeelding

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:00

En het kan natuurlijk ook zo zijn dat wanneer die mensen hun beestjes komen voeren ze ze meteen water geven? Ik noem maar iets hoor!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:26

tja niet echt verwaarloods lijkt mij
en ik vind het erg raar dat je zomaar een weiland van iemand ingaat.
hang dan je telefoon nummer op, en vraag of de eigenaar misschien contact met je wilt zoeken.
en vieze hoeven, tja logish het zijn geen manege/stal paarden.
hoe zien jou schoenen eruit als je in de wei heb gelopen? Haha!
geen water is idd niet goed! maar ik denk dat als ze wel hooi krijgen, ze zeker ook water krijgen, want dat is nog belangrijker.
ik zou eerst maar wat meer gaan uitzoeken, en overleggen.
voordat je een weiland in gaat, is toch echt het terrein van de eigenaar! en niet van jou!!
bij mijn paard hoef je het niet te doen,
wees maar blij dat deze 2 mak zijn, anders had je een probleem, en hoeven optillen....

succes met uitzoeken wie de eigenaar is
en houd ons op de hoogte Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 12:58

sorry, ik weet echt niet hoe jullie hier bij komen?
nu heb ik al een paar mensen zien zeggen, dat wij dat weitje zijn ingegaan! maar dat is helemaal niet zo hoor...
ik ga heus niet over dat hekje klimmen van dat weitje!
ik weet niet hoe jullie daar bij komen, maar dat had ik niet gezegd!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:55

NOU??

jasmine

Berichten: 84
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:01

fJoRdAhLuVeR schreef:
jah maar er hangen ook plastic zakken aan het prikkeldraad!

er lag zelfs een deel van een motorkap in da weitje, wat ik er met moeite heb uitgesleept...maar daaronder lag nog een beetje gras en die ruin ging daar gelijk op af, om dat op te gaan eten!!! Verward


Ehmm daarom misschien?? Verward

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:10

volgens mij worden onze shetlanders ook verwaarloosd als ik dat zo lees. die staan ook op de wei en zitten nog in een redelijk dikke vacht..en ja als ze jeuk hebben schuren ze dus ook wat kale plekjes, zitten onder de modder (worden wel gepoetst door een meisje, maar heus niet elke dag) en omdat de wei nogal schraal is (gebeurt wel eens na de winter) krijgen ze hooi en dat gaan we ook echt niet netjes verdelen...okee ze hebben wel water en die plastic zakken is niet zo netjes maar je kunt hier niet over verwaarlozing praten naar mijn idee.?? en anders.. dan bel de dierenbescherming maar vast want hier staan er dus nog een paar Knipoog

maar toch lief dat jullie meeleven met die pony's..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:11

ojaa en zomaar ander mans paarden eten geven is vaak echt niet zo verstandig...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:41

ik zou inderdaad een briefje ophangen en dan hopen dat je ze mag verzorgen. het is voor die paardjes ook wel lekker als ze een keer gepoetst worden. ook voor de bloedsomloop. hou je me op de hoogte. ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:15

Debo schreef:
Kijk daar heb ik nou zoeen hekel aan.. asl er kinderen je weiland in komen.. en dan aan je paarden gaan zitten... Stel.. ik zet mijn paarden in een weilandje.. en ik ben een weekje op vakantie.. ik heb geregeld dat ze te eten krijgen maar dat ook hun lekker een weekje vrij hebben.. dan komen er een stel kinder die zien die pony's gaan ongevraagd de wei in,.,. zien dat ze niet gepoetst worden dus nemen meteen aan dat ze verwaarloost zijn.. er zit vuil in de hoeven ( ja natuurlijk zit er vuil in er komen maar weinig paarden met lege hoeven de (winter) wei uit ) ..
De volgende dag.. de kinders komen weer.. nemen vanalles te eten mee. Stel t paard kan niet tegen wortels.. ja hoor hop stop maar vol met wortel want hij is zo zielig..

Sorry maar ga EERST vragen naar de eigenaar VOORDAT je zomaar ergens een wei in duikt en die paarden gaat zitten volproppen..


Amen Schijnheilig

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 16:23

jasmine"]
[quote="fJoRdAhLuVeR schreef:
jah maar er hangen ook plastic zakken aan het prikkeldraad!

er lag zelfs een deel van een motorkap in da weitje, wat ik er met moeite heb uitgesleept...maar daaronder lag nog een beetje gras en die ruin ging daar gelijk op af, om dat op te gaan eten!!! Verward


Ehmm daarom misschien?? Verward
[/quote]

Toevallig lag dat stuk motorkap dicht bij de omheining en heb ik die van buiten het weitje er uit getrokken, want kon er net bij!
Dus ben helemaal niet in dat weitje geweest...