halsband

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

halsband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 22:32

vinden jullie zo'n halsband ook zo zielig Verdrietig .. bij die paarden die in een stand staan krijgen zo'n halsband om met een touw eraan.. meestal manege paarden/pony's... is toch super gevaarlijk als ie in paniek raakt.. of ben ik nou gek Clown

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:35

Ik heb het nog nooit gezien. Ik ken ook geen maneges of stallen met stands. Het lijkt me wel gevaarlijk ja.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:41

ik heb het wel gezien, ik ben er geen voorstander voor en geef de voorkeur aan halsters en zowieso boxen. maar ik denk niet dat het levensgevaarlijk is als je het zo in elke ruitersportzaak kan zien, het zit niet strak om de hals ofzo en met een halster in paniek raken heeft hetzelfde effect.

groetjes

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:51

Bij ons hebben sommige pony's ook van die halsbanden (andere weer halsters). Tot nu toe is er niks gebeurd behalve dat er een paar steeds ontsnappen. Sommige doen die banden te los om *gni*.

Maar over het gevaar d'r van enzo. Ik weet niet hoe gevaarlijk het is, maar ik vind het heel jammer dat ze zo staan, maar 1 kant op kijkent. Dat is toch saai voor hun? Sommige pony's draaien zich ook nog eens om om te kijken wat er allemaal gebeurd achter hun. Geef mij maar boxen! Kunnen ze lekker beetje bewegen en lekker naar alles kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:55

Dat is toch zo'n koeienband?
Tenminste, dat werd mij verteld toen ik op vakantie was in Friesland en daar een buitenritje ging maken bij een manege.
Want ze zeiden dat daar normaal koeien mee vast staan ...

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:14

Die koeienbanden zijn ijzersterk en niet kapot te krijgen. Dit kan een oplossing zijn voor paarden die gaan hangen. Een pony bij ons op stal kan niet aan zijn halster vaststaan, maar aan zo'n koeienband is geen enkel probleem en staat ze braaf. Scheelt ook weer wat kapotte halsters. Het schijnt echter wel dat er kans is op wervelbeschadiging als een paard gaat hangen aan zijn nek. Aande andere kant. Weleens een paard achterover zien klappen nadat het halster brak naar aanleiding van hangen. Daar werd ik ook niet echt vrolijk van.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:14

Een halsband is wel makkelijk om te gebruiken bij het optuigen als je gaat mennen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:48

Een halsband kan net zo gevaarlijk zijn als een halster. Misschien is een halsband nog wel veiliger, mocht je paard het touw waaraan ie vaststaat over zijn hals krijgen, draait die halsband mee en gebeurd er niets.
Met een halster hangt ie zichzelf op.

Isolda staat aan een halster aan tuur in de wei. (eat that! Haha! ) en daar gebeurd helemaal niets mee. Als ze rolt kan ze nooit verstrikt raken. Ze zijn oersterk en degelijk.
Zo zielig is een halsband dus niet hoor!