Gisteren lekkere fjorden mannen gezien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Gisteren lekkere fjorden mannen gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 10:15

Gistermiddag vertrokken naar lemelerveld(tussen ommen en raalte in). Daar stond de hengst lenngard.Op het eerste gezicht leek hij vrijklein,maar we hebben hem nogmaals gemeten en hij bleek echt 1.47M te zijn. Hij werd los gelaten in de bak en ging even een showtje weg geven aan ons. Hij heeft een dikke nek en loopt best vaak uitzich zelf aan de teugel.Nadat wel lenngard hadden gezien zijn we doorgereden naar wanneperveen(bij meppel).
Daar stonden drie andere hengsten, ronnie, anton en reinar.Ik zij tegen mariska die een hengst voor haar merrie ging uitzoeken dat anton de vader is van tasja en die man wist het precies over wie ik het had,want die had hij gezien op de hengstenkeuring.

Ook deze paarden gingen een show weggeven in de bak.Echt wat kunnen die lopen Kwijl . Tot onze verbazig bleek hij nog een fjordenhengst te hebben die dit jaar goedgekeurd is om te dekken. Dit is de hengst timor met als vader inco.Nou dat was me er een om bij weg te dromen en knuffelen.Anton is echt van het oude type en ronnie en reinar zijn wat luxer. Timor hangt er tussen in. Waarschijnlijk wordt het timor die loske dit jaar gaat dekken. Afgelopen week heeft timor zijn eerste dekking gehad op een merrie van de fokker zelf.

Helaas geen foto's,maar ik weet nu hoe ze er uit zien en waarom er steeds minder hengsten naar de keuring toekomen.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:19

Timor is gaaf he? Kwijl
Best veel hengsten gespot zo te horen Haha!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:28

Wie weet,volgend jaar misschien mijn hengstje ook.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:26


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:01

Noah is 2 jaar terug gedekt door Reinar, gaaf hengstje hoor... ik houd niet zo heel erg van dat oude type, Reinar dektte dat jaar voor het eerst, toen had hij alleen nog maar Anton en Reinar en was de keus snel gemaakt.

Helaas heeft Noah nooit een veulen gekregen (miskraam!).

Als je toevallig foto's maakt of gemaakt heb wil je ze dan mailen afkebakels@planet.nl vooral van Reinar....

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:43

Oh Timor is echt Kwijl