Eindelijk een nieuwe stal + tegenvaller bij DA

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Eindelijk een nieuwe stal + tegenvaller bij DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 21:44

Vandaag gingen we met Olympia naar de kliniek om dat ik haar peesblessure het liefst op echo wilde zien/ controleren. Eerst moest ze op harde bodem rechtuit draven, toen op de volte op het harde en ze was gelukkig helemaal zuiver.

Toen moest ze de buigproef. Daar kwam helaas toch wel uit naar voren dat het rechtsachter niet lekker zit, want ze liep niet zuiver.
Daarna werden er foto's gemaakt -> waren godzijdank goed!
De echo wees uit dat er inderdaad sprake was van een peesbeschadiging. Niet al te zwaar gelukkig, maar er zit ook wat vocht omheen, dus goed is het absoluut niet.

de dierenarts vond 2 maanden stapwerk (met af en toe een stukje draf) noodzakelijk, maar was er in ieder geval van overtuigd dat het helemaal goed zou komen en dat is voor mij het allerbelangrijkse.
Ik vind het wel jammer dat ik niet kan rijden, maar goed ik heb het er graag voor over. Het ergst vind ik eigenlijk dat ze niet lekker even buiten kan rennen of de wei op kan.

Na de dierenkliniek zijn we doorgereden naar de nieuwe stal. Ik was erg bang dat ze wild zou zijn, omdat ze niet direct andere paarden kan zien. Maar dat viel gelukkig erg mee. Ze was de laatste tijd op haar oude stal zo gestressed geraakt naar andere paarden toe, dat het volgens mij wel goed voor haar is om rustig alleen te staan. ( Ze heeft wel paarden om zich heen, maar ze kan ze niet zien. Alleen de achterbuurman van 1.80m kan af en toe zijn snoet over de muur steken).

Ze staat wel een beetje op een saaie plek voor een paard op rust, maar ze kan in ieder geval door het raam naar buiten kijken. Verder stap ik haar 2x per dag en wordt ze nog 3x per dag gevoerd, dus zo komt ze vast de dag wel door.

De accomodaties daar zijn erg mooi -> grote binnenbak, 2x ruime buitenbak, longeerring, mooie weides. Wel heel erg jammer dat we daar nog geen gebruik van kunnen maken. Hebben we in ieder geval iets om naar uit te kijken.

Ze waren op de oude stal wel heel erg teleurgesteld en boos dat ik daar wegging. Toen ik zei dat het hoofdzakelijk met de weidegang te maken had, zeiden ze dat de wei in orde was. Toen ik vandaag mijn paard op kwam halen, liepen er echter alweer 2 los. Ik ben toch wel heel opgelucht dat ik daar weggegaan ben. De nieuwe staleigenaren lijken een stuk betrokkener met de paarden. Hopelijk scheelt dat in de toekomst een hoop blessureleed.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:44

Hopelijk is het na 2 maanden over en laat ons weten hoe het gaat op jou nieuwe stal he