Wie helpt dit dier ?? Waarschijnlijk iemand gevonden !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 13:37

Jullie moeten allemaal eens ff ophouden om de hele tijd paarden met mensen te vergelijken!!!

Ik wordt het een beetje beu!

Zoals ik al eerder hier heb neergezet het zijn en blijven beesten die we niet moeten verafgoden!


Een beest kan je niet uitleggen dat we hem aan banden leggen voor zijn eigen bestwil en dan is hij vaak beter af als hij geslacht wordt. Naar maar Waar!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 13:38

eh.... ik weet niet of ik jullie nu nog kan helpen. aangezien jullie zo druk zijn! maare, mijn oom is dierenarts. misschien als er iets is kan hij voor de helft van de prijs iets doen voor het beessie??

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 14:14

ben het met sjuimpje eens !!!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 14:27

Ik denk dat we een eind van de Topic afgaan hier, het zal ook inderdaad gebeuren dat dit dier een spuitje krijgt. Voor die tijd zal ik overal zoeken om een tehuis voor hem te vinden. In Engeland kun je zo'n dier gewoon naar een stichting brengen, het is daar allemaal veel beter geregeld ! Nee het is geen mens, maar een kans mag hij altijd hebben. Ik denk dat je dit probleem al veel eerder moet aanpakken, veel mensen fokken een veulentje met het doel hem toch weer te verkopen, dat is ook met dit diertje gebeurd, alleen hij is niet in order dus niet verkoopbaar ! Fok gewoon geen veulen als je er zelf toch niks mee wil !!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:08

ik heb gebeld en ze vragt F600,- voor hem. Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:11

Ik ga geen dieren met mensen vergelijken, alhoewel ik mensen niet alleen belangrijk vind. dieren vind ik ook belangrijk. Maar nu kijk ik effe puur naar het welzijn van dit individu en ik ben bang dat hij niet goed af is als hij (met de beste bedoelingen) in leven blijft. Waarschijnlijk zal hij eenzaam zijn, paarden accepteren namelijk moeilijk andere paarden met psychische en lichamelijke afwijken. Hij zal worden verstoten door andere dieren. En wie zegt dat hij zich goed voelt met een evenwichtsstoornis?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:12

Sorry in Engeland ??? Weet je hoe ze daar Renpaarden fokken ???

Er worden daar 4000 renpaarden per jaar gefokt waar er 1/4 voor zijn 1ste jaar al naar de slacht. En dat gaat net als met de koeien bij de MKZ crisis(door een gang lopen en een schot door het hoofd Huilen ). Van al die renpaarden blijven er misschien 500 over die op de renbaan belanden Verdrietig . En van die groep zijn er misschien 4 of 5 die oud worden???
Ik zag dit in een documentiare van BBC over renpaarden ik kon wel janken Huilen .

Ps ik bedoelde met kinderen die VERKOOP je niet en dieren wel?

Ik denk dat diegene die dit paard meeneemt heel wat op zijn hals haalt en dan misschien weer verkocht wordt enz.. Ben niet tegen het feit dat er wat voor gedaan wordt. Maar wat is beter voor het beestje.

Max ben blij dat je zegt dat je niet zomaar een veulen moet fokken maar meer gericht op de vraag naar veulens dan om de LEUK en HEBBEN.

Pris Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:14

ach, als die jaarlingen afgemaakt worden in engeland zijn ze nog niet zo slecht af als die dieren die z'n nek breken in een steeple chase.......

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:20

ik zie mijn paarden als mijn kinderen, misschien bedoeld prisca het zo! Maar F600,- voor een jaarling met een evenwicht stoornis en een coördinatie stoornis, beetje duur. Als ze hem af wil laten maken moet ze betalen dus snap het niet echt.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:34

Als we nou allemaal een bedrag geven. dan komen we zo aan de 600,- en als we nou allemaal een bepaald bedrag per jaar geven. dan kunnen we hem toch makkelijk onderhoud? dan is ie gewoon de mascotte van Bokt.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:59

Sorry Ditta ik geef leiver dit geld aan een paard wat mishandeld is.... die heeft nog toekomst mogelijkheden. Verward

Zie wat er met die van mij gebeurt is *LOL*

Ik vindt het super zielig maar het is niet anders Huilen .

P Party!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:01

deze ook hoor! Ze is een fokker en de hersenen zijn nog niet goed ontwikkeld en volgens de dierenarts kan hij hier uit groeien en kan hij later misschien wel bereden worden! Ik vind Ditta's idee heel goed!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 16:49

In argentinie zijn bepaald fokkerijen voor slacht paarden, deze dieren hebben dus al helemaal geen kans. Ik denk dat de renpaarden branche in Engeland ook niet goed bezig is, maarja. Een gelukkig dier kan dus eventueel bij deze stichtingen terecht, ik heb er zelf gewoond en ben vrijwilliger daar geweest, echt geweldig wat die mensen doen, er staan heel veel politie paarden maar ook veel jonge dieren met een probleem. Wat ik wil zeggen is dat je in Nederland gewoon geen keuze hebt als je je dier niet langer kan houden, ja een spuitje is dan de enige oplossing. 600 gulden vind ik echt belachelijk, ze mag blij zijn als iemand zijn geld en aandacht in dit dier wil steken !

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:28

Ik ga vandaag effe een nieuwe site maken voor handtekeningen zodat we zo'n stichting kunnen oprichten.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:39

Toch ben ik het met iedereen eens, iedereen gaat er nu om te zeggen dat we het niet moeten vergelijken met mensen. Maar.. Wij gaan nu beslissen voor een paard. Mensen kunnen nog tot ver voor zichzelf beslissen en opkomen. Als ik de reactie's en de verhalen van het paard zo lees, dan denk ik dat het geen leven voor het paard zelf is! Wordt daar over nagedacht?? Wat zou het paard zelf willen, probeer je eens in het paard zelf te verplaatsen. Ik ben daarom ook maar voor de spuit, hoe erg het ook is, wil hem ook wel betalen. Niet omdat ik er een hekel of ervan af wil zijn. Maar paardvriendelijk wil beslissen en hem een hoop verdere ellende besparen..

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:39

ja, er is zeker nog hoop, volgens de dierenartsen is er 75% dat hij ervan geneesd en eruit groeit. Nu is het alleen maar dat hij in de sloot loopt als het ware. Hij heeft een soort van weiland nodig zonder schrikdraad en sloot en dan is hij gelukkig. Het evenwichtstoornis is niet zo erg dat hij makelijk valt of zo, maar dat hij bijv sneller struikeld dan normaal.

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:43

wat heeft ie nou precies? maar bokt mascotte is wel een goed idee! maar als je nu een ander paardje vind zoals lucky, wel gezond maar alleen mishandelt zoals prisca zegt Verward bedoel ik..

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:46

dat kan ook. Utrecht heeft gezegt dat zijn kleine hersenen wat minder ontwikkeld zijn. Daarom heeft hij evenwicht en coördinatie stornissen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 20:17

Ik vind het nogsteeds een schande dat ze er zoveel geld voor wil hebben !!
mensen oordeel niet voordat je het dier gezien hebt, of voordat je het hele verhaal gehoord hebt, dit dier staat gelukkig in de wei met nog een veulen en koeien, hij is super happy en anders had utrecht heus het advies niet gegeven een goed tehuis voor hem te zoeken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:05

75%, die kans gaf ik hem wel, dat weet ik zeker. raar dat die mensen dat niet willen doen. Waarom geven ze dat beestje dan niet weg? is het dan puur om het geld tedoen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:09

Ik geloof nog steeds niet dat dit paard gelukkig kan worden, d

e kans is groot dat wanneer hij ouder wordt dat de overige paarden hem niet accepteren omdat hij nou eenmaal niet 100% is!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 15:05

Sorry, maar ik vindt het wel vaag dat die Sandra zo graag wil dat het paard goed terecht komt en dan ook nog n's F. 600,- gaat vragen, wat is belangrijker?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:55

Ik vind ook dat het paard nog een kans verdiend. En paarden die niet 100% gezond zijn worden echt niet altijd verstoten. Wij hebben een tijdje ook een paard met wobbler gehad en die werd gewoon geaccepteerd. Misschien zijn onze paarden wel nerds, maar ze zouden nooit een vreemd paard pijn doen. Dus op zoek naar een wei met nog meer nerd paarden!

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 17:03

Dat beest heeft 75%kans?
Maar wat als hij bij de 25% zit>?
Is dit dier echt wel gelukkig is hij in staat om lekker met andere te spelen.?
Het kost een hoop geld om zo'n beestje op te laten groeien en als ik mezelf neem zou ik toch medicatie gaan proberen.(als het er is).
Ik ben al niet zo'n voorstander om dit soort dieren te laten leven. Ik denk dat sommige gewoon wat harder moeten zijn en realischt moeten worden.
Tuurlijk is het heel banketstaaf voor zo'n dier.
Maar heb je zo'n beest gekocht en hij blijft zo en stel dat je hem wegens omstandigheden weg moet doen.. ja en dan?? niemand wil zo'n beest hebben dus beland hij toch nog bij de slager.
Nee ik ga voor een spuitje.