24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:08

Youko schreef:
Spannend hoor! Ga je nog foto's maken van Yen met haar nieuwe halster of laat je ons in spanning tot na de show? Heb je al geoefend met rennen (ook een kunst apart om niet te vallen Haha! ). Ik heb het al een keertje geprobeerd, gevolg was dat Tica schrok en ik met 50 km per uur erachteraan hing en op haar topsnelheid los te laten. Auw Tong uitsteken. Maar ja, ik ben lomp Lachen
Iedereen die gaat, break a leg! (succes dus)


*LOL* Ik zie het al helemaal voor Haha! Ik ken dat ja... maar gelukkig hoef ik met mijn ruin niet te showen Haha! Hij houdt wel erg van showen... dan gaat die staart de lucht in koppie hoog en naar voren en neusgaten open en blazen maar uit die neusgaten *LOL* Iedereen staat dan te kijken op het erf en ze zijn dan allemaal bang... Omar begint dan te dribbelen maar verder niets aan de hand hoor Schijnheilig Ik heb er 1x achteraan gehangen het leek wel of ik aan het waterskieen was Tong uitsteken Ik denk dat voorbrengen echt een vak appart is. Ik ben 1x naar de keuringen in Bunschoten wezen kijken en die voorbrengers lopen nog harder dan de paarden zelf. Ik vind het wel prachtig om te zien hoor.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:11

De amateur keuring is juist heel erg geschikt om met je "werk" arabier naar toe te gaan. Hier hoef je als het goed is niet op te boksen tegen de "show" arabieren die al maanden lang in training staan en door profs worden voorgebracht.

Shadwan heb ik ook gekocht om op te rijden, het lijkt me dus juist een goede oefening. Op de trailer, vreemde omgeving, vlaggen, veel mensen etc.

Bovendien is altijd altijd goed om te weten wat je voor paard in huis hebt. Er word gejureerd volgens het Engelse systeem. De jury verteld je dan ook wat de sterke en zwakke punten van jouw paard zijn.

En misschien blijkt dan ineens dat je niet alleen een werkpaard maar ook een showpaard hebt!

Met Naziri kan ik helaas niet showen. S'morgens ga ik dus met Shadwan die moet ik dan wegbrengen en Naziri ophalen. Het is ongeveer 20 minuten rijden dus dat is niet zo'n probleem. Helaas red ik het dan niet om Naz ook nog te showen ivm met de dressuur.

Shadwan gaat trouwens ook nog naar de Egyptian Classic show in Tilburg.

Emme, het was hartstikke leuk bij Christine Jamar, wat een sjieke paarden heeft zij staan zeg. Mooie stallen ook, gezellig voor die merrie's zo zonder die tralies.

Ik vond het erg interresant, maar het is wel duidelijk dat er nog veel werk aan de winkel is. In welke groep zat jij? Ik in de groep die als eerste het voorbrengen deed in de tent. Ik vond vooral Glenn met de tweede schimmelmerrie erg gaaf om te zien. Zij was zo allert op hem, als hij met zijn lichaam naar voren of naar achteren bewoog deed zij gewoon helemaal mee. Ik weet niet of jij ook in die groep zat, maar dan zal je dat ook zeker gezien hebben.

Het was ook weer erg gezellig. Het valt me elke keer weer op dat Arabieren mensen zo leuk met elkaar omgaan. (uitzonderingen daar gelaten) Ook op de dressuur wedstrijden, er is niet zo'n kliekjes cultuur iedereen staat gewoon met elkaar te kletsen en elkaars paarden te bewonderen. Omdat we allemaal liefhebbers zijn wordt er eigenlijk nooit op elkaar afgegeven.

Geven jullie tegen die tijd op hoe laat jullie moeten showen, dan kom ik zeker even kijken.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:48

Hoi,

Wij hebben een paar keer mee gedaan met de amateurkeuring.
Dit ging op zich best goed.
We begonnen toen ook met een 3-jarig merrietje (2e plaats).
Een keer een jaarling hengst en vorig jaar een ruin van 4 jaar.

We fokken arabieren (hobby) en in 2001 is er een hengstje geboren.
Dit hengstje heeft iets bijzonders, hij is in 2001 mee geweest naar de NK (6e plaats van de 13), vorig jaar als jaarling mee geweest naar de NK (1e plaats !!)
Hij heeft vorig jaar wel in training gestaan, maar dit moet dan ook wel.
Dit jaar gaat hij natuurlijk weer mee naar de show. Met een 10-jarige AVS merrie doen we mee met de dressuurkamp. in Bunschoten 24 mei.
Ook zullen er een paar veulens dit jaar mee gaan naar de show. We moeten nog maar zien of alles gezond en wel geboren wordt.

We zien elkaar vast wel 24 mei. Allemaal succes hoor met de voorbereidingen.

gr. Isabel - Arabian Ranch

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:17

Anneomie, ik heb nog geen startlijsten voor 19 april. Ik start M1 en meestal is dat s'middags na het voorstellen van de hengsten. Ik denk om een uur of twee. Waarschijnlijk ben ik er wel al rond een uur of tien. Dus kunnen we wel even meeten!

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:33

Mammasan, ik geloof dat ik inderdaad in jullie groep zat... en het verschil was inderdaad duidelijk te zien, wanneer de paarden in de handen van 'vreemden' gestopt werden... direct veel minder aandacht, en meer gerommel! Het zag er allemaal heel simpel uit, maar is het dus totaly niet!
Ik vind het ook altijd super dat bij de arabjes iedereen gelijk is voor de wet... (inderdaad, op sommige uitzonderingen na)

De Arabian Diamond Trophee is een Nationale D & C show (de zaterdag gaat er een D-show door en de zondag een C-show)... Nationaal, dat wil dus wel zeggen dat alleen de paarden die in het BAPS ingeschreven staan kunnen deelnemen aan de show... Maar aangezien er nog veel Nederlandse paarden ingeschreven staan in het BAPS, zullen jullie misschien ook wel van de partij zijn! Je kan in ieder geval al zeker komen kijken Lachen! Hopelijk wordt het een succes, want voor de eerste keer een show organiseren zal waarschijnlijk wel niet zo makkelijk zijn... laat ons hopen op een goede afloop!

Groetjes, Emmelyxxx

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:27

De stand tot nu toe:

Jaarling hengten:

Shadwan (van mij)
Volgens mij gaat Gemini van Max 4ever ook.

Drie jarige merrie's:

Shatia van Riccrdo
Cheyenne van Franca

Dressuur:

Atlantis, B (Heb ik dat goed gegokt?)van Arabian Ranch
Naziri, M1, van mij

Das nog niet erg veel! Er zijn toch wel meer bokkers met Arabjes, doen jullie niet mee?

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:21


araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:47

ik ga dus definitief niet heen. Ik heb namelijk iets anders jammer genoeg. Dit kan ik neit afzeggen.
dus al 1 concurent minder.

dus deze concurent al minder (sorry kan sins eergisteren foto's plaatsen, ja ben altijd een beetje laat Schijnheilig dus hier even mijn paardje)
v:arben
m:velischja vm: nabob
gefokt op hippisch centrum alkmaar

Afbeelding


maar iedereen heel veel precies en succes
groeten chantal

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 17:09

Leuke arab lars en jammer dat je niet komt.
Mischien een andere keer want het arabierenvolkje is klein,dus zie je elkaar toch wel eens.succes met de examens.

Tja mammasan het zijn er nog niet veel,maar ik denk na jou berichtje dat er wel meerdere zich bekend maken nu.

Zoals beloofd een voorproefje van Shatia met show halster.
Graag jullie mening hierover.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:57

Heel mooi halstertje! Staat haar heel goed...Heb je dat bij Flaxman vandaan (en weet je of ze ook postorders doen?)

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 19:42

Ja Youko ben bij flaxman geweest van het weekend.
Ze doen ook versturen ja,komt alleen 12,50 verzendkosten bij.
Ze had erg veel verschillende showhalsters,mooi hoor.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 20:07

De stand tot nu toe:

Jaarling hengten:

Shadwan mammasan
Gemini Max ????

Drie jarige merrie's:

Shatia Riccardo
Cheyenne Franca

Dressuur:

Naziri, M1, mammasan
Alexis B horseranch

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 22:44

zijn dit alle mensen,kom op er gaan er toch wel meer anders zijn we vroeg klaar daar.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:50

Wauwwwww, wat een mooi showhalster!!!!! De mijne haalt het daar niet bij hoor.....maar ja....ik ben ook niet zo rijk op het moment Boos! Of valt de prijs wel mee....want dan ga ik ook nog ff langs Knipoog

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 00:41

Afbeelding

Veulen showhalster

Afbeelding

Halster voor onze hengst

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 06:42

Riccardo: Met werken bedoel ik heel veel trainen, we gaan met onze paarden proberen dit jaar een klasse III(80-120km) Endurancewedstrijd te rijden, dan moeten ze wel trainen! Haha!
Ik vind die showhalstertjes heel mooi maar ook heel duur... Op de Kossack Stud kosten ze ±€100,-!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 08:49

Franca,
Iedereen kiest het halster wat hij zelf mooi vind,het gaat niet om een duur of minder duur showhalster.Heb jij ook een foto van je arab met showhalster?
Ik vond deze toevallig mooi en de prijs hoorde ik later.ik heb er een jaar voor gespaard.En trouwens de jury kijkt naar je paard en al heb je een diamanten hoofdstel het maakt niks uit.Ik vroeg me alleen af of jullie de combinatie met zilverkleur bij Shatia mooi vond staan.Ik ben nieuwsgierig naar jouw Foto Franca!!!!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 08:55

Horseranch,
Ik vindt dat halster met die kralen ook mooi.
Had er ook 1 gezien met kralen in het lichtblauw met grijs/zilverkleur koord en zat te twijfelen tussen die met kralen of die ik nu heb.
Tweede halster van de Hengst is ook heeeeel mooi.
Zie ik het goed een foto van bunschoten????

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 08:59

Guinni,
Leuk jullie rijden endurance,dat wist ik niet.
Dan begrijp ik het woord werken beter waar we het laatst over hadden.
Tja showhalsters zijn duur ,ik zou willen dat ik ze zelf kon maken dan zou ik er grof geld aan verdiene(hahahaha).
Erg zware sport die endurance he,maar wel een hele mooie sport.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:31

riccardo schreef:
Horseranch,
Ik vindt dat halster met die kralen ook mooi.
Had er ook 1 gezien met kralen in het lichtblauw met grijs/zilverkleur koord en zat te twijfelen tussen die met kralen of die ik nu heb.
Tweede halster van de Hengst is ook heeeeel mooi.
Zie ik het goed een foto van bunschoten????


Riccardo, klopt is in bunschoten op de NK vorig jaar aug.
Hier is onze hengst 1e geworden in de klasse jaarlinghengsten met 355 punten (4x 19 voor gangen 19 voor type)!! niet verkeerd. Hij zal ook zeker dit jaar geshowd worden.

Tijdens de amateurkeuring dit jaar krijgen ze geen punten maar worden de paarden geplaatst in kwaliteitsvolgorde (comparative sytem).

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:01

Ik heb mijn showhalster bij een vrouwtje in Duitsland gekocht, zij maakt ze zelf. Het is van heel fijn leer en afgezet met zilverbeslag. Het is iets minder sjiek en glimmend dan dat van jullie maar het voordeel is wel dat het heel goed te verstellen is dus zowel mijn jaarling als mijn 11 jarige kunnen het om. Als mijn jaarlinghengstje straks ouder is en met bit voorgebracht moet worden, kan je dat er zo aan klikken en hoef je niet een heel nieuw halster te kopen. Bovendien viel de prijs in verhouding best mee. (70 euro)

Het adres: www.arabershowhalfter.com

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:07

mammasan schreef:
Anneomie, ik heb nog geen startlijsten voor 19 april. Ik start M1 en meestal is dat s'middags na het voorstellen van de hengsten. Ik denk om een uur of twee. Waarschijnlijk ben ik er wel al rond een uur of tien. Dus kunnen we wel even meeten!


Lijkt me hartstikke leuk! Ben ook erg nieuwschierig naar je arabjes Bij mij staat trouwens ook een arabiertje op stal die van Kossack stud afkomt.

Ik zou graag meedoen maar Omar is momenteel spierbevangen en ik ben nu rustig aan het opbouwen qua rijden. We waren aan het trainen en hebben nog allebei een lange weg te gaan voor we misschien gaan starten. Heb ook geen trailer dus kan helaas niet meedoen Ik kom jullie wel aanmoedigen en kijk of ik ook naar Bunschoten kan komen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:17

riccardo schreef:
Ja Youko ben bij flaxman geweest van het weekend.
Ze doen ook versturen ja,komt alleen 12,50 verzendkosten bij.
Ze had erg veel verschillende showhalsters,mooi hoor.


Ik vind het een heel mooi showhalster Riccardo Echt een plaatje om te zien zo Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:49

Het gaat zeker niet om duur of goedkoop! Maar mijn (egyptisch)showhalster is gewoon wat minder fijn (van wol met kwastjes). Het staat haar echt cool, maar met zo'n fijn halster komt het hoofd natuurlijk wel mooier uit! Ik heb helaas geen foto. Youko had ooit een leuke foto van Avalon met zo'n soort halster!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:06

Ik neem aan dat de jury uiteindelijk wel om het halster heen kijkt. En juist met zo'n authentiek wollen halster kunnen de hoofdjes ook verschikkelijk mooi uitkomen.