24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:06

Zal eens kijken of ik mijn mannetjes vanavond met show halster op de foto kan zetten.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:57

Waar in Bunschoten is het?
Bij Tolboom (groenendaal) of ergens anders?
Anders kom ik iig even kijken...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:09

Inderdaad bij Groenendaal.
In de grote binnenbaan de amateurkeuring. De kleinere baan de western kampioenschappen, (tenminste ik heb er nog niets over kunnen lezen, maar zo gaat het de laatste jaren wel) en buiten de dressuurkampioenschappen. Genoeg te zien dus!

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:22

Franca schreef:
Het gaat zeker niet om duur of goedkoop! Maar mijn (egyptisch)showhalster is gewoon wat minder fijn (van wol met kwastjes). Het staat haar echt cool, maar met zo'n fijn halster komt het hoofd natuurlijk wel mooier uit! Ik heb helaas geen foto. Youko had ooit een leuke foto van Avalon met zo'n soort halster!


Ik vind dat ook een erg mooi halster en het is inderdaad authentiek arabisch. Ik weet welke je bedoeld. Denk dat het Yen erg mooi zal staan hoor.

Ben vorig jaar een keer naar de keuringen bij Stal Groenendaal wezen kijken maar geloof niet dat dat de amateurkeuringen waren... Die hengst van een prinses uit Jordanie had toen gewonnen, ... Ramadan ofzo (schimmel).

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:05

AnneOmie"]
[quote="Franca schreef:
Het gaat zeker niet om duur of goedkoop! Maar mijn (egyptisch)showhalster is gewoon wat minder fijn (van wol met kwastjes). Het staat haar echt cool, maar met zo'n fijn halster komt het hoofd natuurlijk wel mooier uit! Ik heb helaas geen foto. Youko had ooit een leuke foto van Avalon met zo'n soort halster!


Ik vind dat ook een erg mooi halster en het is inderdaad authentiek arabisch. Ik weet welke je bedoeld. Denk dat het Yen erg mooi zal staan hoor.

Ben vorig jaar een keer naar de keuringen bij Stal Groenendaal wezen kijken maar geloof niet dat dat de amateurkeuringen waren... Die hengst van een prinses uit Jordanie had toen gewonnen, ... Ramadan ofzo (schimmel).
[/quote]

Je bedoelt Hhayill Rhamadan. Dit waren de Nederlandse Kampioenschappen in augustus vorig.
Hier deden wij aan mee met hengstveulen (v. Kais) en jaarlinghengst (v. Sivmen B) waar we 1e mee werden.
Ik vind het een mooie locatie. We hadden toen zo'n gezellig weekend (met een hele grote groep arabierenmensen) verheug me er al weer op.

gr. Isabel

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:34

horseranch"]
[quote="AnneOmie"][quote="Franca schreef:
Het gaat zeker niet om duur of goedkoop! Maar mijn (egyptisch)showhalster is gewoon wat minder fijn (van wol met kwastjes). Het staat haar echt cool, maar met zo'n fijn halster komt het hoofd natuurlijk wel mooier uit! Ik heb helaas geen foto. Youko had ooit een leuke foto van Avalon met zo'n soort halster!


Ik vind dat ook een erg mooi halster en het is inderdaad authentiek arabisch. Ik weet welke je bedoeld. Denk dat het Yen erg mooi zal staan hoor.

Ben vorig jaar een keer naar de keuringen bij Stal Groenendaal wezen kijken maar geloof niet dat dat de amateurkeuringen waren... Die hengst van een prinses uit Jordanie had toen gewonnen, ... Ramadan ofzo (schimmel).
[/quote]

Je bedoelt Hhayill Rhamadan. Dit waren de Nederlandse Kampioenschappen in augustus vorig.
Hier deden wij aan mee met hengstveulen (v. Kais) en jaarlinghengst (v. Sivmen B) waar we 1e mee werden.
Ik vind het een mooie locatie. We hadden toen zo'n gezellig weekend (met een hele grote groep arabierenmensen) verheug me er al weer op.

gr. Isabel
[/quote]

Ja die bedoel ik Dan moet ik jouw arabjes ook gezien hebben... jammer dat ik dat toen nog niet wist! De locatie was inderdaad mooi.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:34

Als het uitkomt met m'n examens kom ik zeker even kijken...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 21:42

Mammasan,
Bedankt voor je url.
Inderdaad ze maakt echt mooie halsters en een stuk goekoper zeg.
Trouwens ik vind Naziri echt heel mooi,gaaf dat schilderij zeg.
Uhhmmm (is Naziri nog hengst) gewoon vraagje.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 21:45

Anneomie,
aanmoedegingen kunnen we zeker gebruiken.
P.S Je gaat toch niet de blunder fotograferen/filmen.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 21:50

Anneomie,horseranch,
Ik ben vorig jaar ook op de N.K in bunschoten geweest.
Wij waren bij Rih al Tariq daar deze hengst bij ons op stal staat.
Het was een prachtige dag en ik heb zeer genoten.
Heerlijk dat arabierenvolk en gezellig.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:57

Ik mag wel 10 fotorolletjes mee gaan nemen die dag om al die mooie arabs op de picture te zetten Knipoog)

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 22:03

Franca,
Tja zo te horen komen er toch een heleboel kanjers die dag.
hebbie dan nog wel tijd om te kijken als je druk bezig bent.hahahaha
Ja Franca wat de uitslag ook mogen zijn het wordt een hele leuke dag daar.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:09

Ik denk dat niet veel tijd heb om goed te kijken naar al die kanjers, want mijn eigen kanjer vergt natuurlijk veel liefde en aandacht.......ik neem gewoon een heel team aan mensen mee, zodat we elkaar kunnen aflossen Lachen

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 22:12

Franca,
Ja en we zitten ook nog in dezelfde catagorie.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:12

Misschien komt de papa van Cheyenne ook wel.......ik hoop het, want daar ben ik echt smoooorverliefd op en ik wil hem graag eens in real life zien!

Afbeelding

G. Basgier!!!!!!!!!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 22:14

Franca,
Hij is ook super stoer vind ik,en dat meen ik hoor.
Echt een blik in de ogen van wie maakt mij wat.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:16

Ja, en hij schijnt (volgens de fokker van Cheyenne) nog ontzettend lief te zijn ook!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:44

Franca schreef:
Ja, en hij schijnt (volgens de fokker van Cheyenne) nog ontzettend lief te zijn ook!


Ik denk niet dat G Basgier op de keuringen komt, maar je weet maar nooit.
Wel heb ik hem een keer gezien op de hengstenkeuring.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:40

Riccardo, Naziri is geruint. Ik kon hem tien jaar geleden alleen kopen als ik hem zou ruinen. Als ik hem hengst had willen laten moest ik er veel meer voor betalen of ik kreeg er geen papier bij. Hij bleek later trouwens ook nog eens klophengst. Bovendien was ik net 17 en nog niet ervaren genoeg voor een hengst.

Shadwan wil ik wel hengst houden. Het is wel een behoorlijke "hete", maar ik durf nu wel te zeggen dat ik weet hoe ik er mee om moet gaan. Dat zou tien jaar geleden waarschijnlijk fout zijn afgelopen.

Nu heb ik aan Naziri gewoon een superpaard. Ik heb hem zelf op kunnen voeden en in kunnen rijden, bij een ruintje zijn de gevolgen niet zo groot als je eens wat minder consequent bent. Shadwan moet je gewoon goed onder de duim houden want als hij de kans krijgt neemt hij het roer van je over.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:37

Ik zou het niet weten van G.Basgier of hij naar keuringen komt. Hij is wel bij de hengstenkeuring geweest en heeft daar een 1e premie behaald. Maar een echt showpaard is het volgens mij verder niet nee.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:25

Franca schreef:
Ik denk dat niet veel tijd heb om goed te kijken naar al die kanjers, want mijn eigen kanjer vergt natuurlijk veel liefde en aandacht.......ik neem gewoon een heel team aan mensen mee, zodat we elkaar kunnen aflossen Lachen


Ik wil ook wel bij je in het team Franca Haha! Ik noteer 24 mei ook in mijn agenda Knipoog

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:27

riccardo schreef:
Anneomie,
aanmoedegingen kunnen we zeker gebruiken.
P.S Je gaat toch niet de blunder fotograferen/filmen.


Welke blunder Verward Zulke kanjers van arabjes maken geen blunders hoor Schijnheilig

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:33

Hee Annemieke! Dat zou ik echt gezellig vinden!!! Kun je mij helpen met toiletteren van Yen!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:59

AnneOmie schreef:
Ja die bedoel ik Dan moet ik jouw arabjes ook gezien hebben... jammer dat ik dat toen nog niet wist! De locatie was inderdaad mooi.


Heb je Europejka dan ook gezien?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:02

Ben een beetje blond Yootha.... mijn geheugen is niet meer zo best Haha! Kan het me niet herinneren.... Was jij er ook?

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bente_sat, Cantheon en 134 bezoekers