Wie sponsord ons? (dmv slaapplaatsen)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wie sponsord ons? (dmv slaapplaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 11:53

Omdat het andere bericht [PP] We zoeken nog slaapplaatsen bij deze 4 plaatsen: niet meer te wijzigen is hier even een update van de route die inmiddels al weer veranderd is:

We rijden dus voor Brooke Hospital, www.brooke.nl als je niet weet wat ze doen, een tocht van friesland naar limburg en we zoeken nog onderdak in/nabij de volgende plaatsen:

1. Meppel/Hoogeveen (niet richting Emmen)
2. Omg Deurne/Venlo.
3. Omg Weert.


We blijven maar 1 nachtje en gaan 's ochtends al weer verder en veel meer dan een omheind stukje grond/weiland of een stalletje voor de paarden hebben we niet nodig. (wij nemen verder zelf slaapzak enz mee, dus we willen ook wel in de schuur op het stro slapen)


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:50

Sorry mensen,omdat een paar mensen achteraf geen slaapplaats bleken te hebben,is de route weer (*zucht*) aangepast.
Deze plaatsen zijn het nu:

Havelte
Rozendaal
Katwijk
Deurne
Weert


Of ergens daar dichtbij in de omgeving Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:54

Lindy schreef:
Sorry mensen,omdat een paar mensen achteraf geen slaapplaats bleken te hebben,is de route weer (*zucht*) aangepast.
Deze plaatsen zijn het nu:

Weert

Of ergens daar dichtbij in de omgeving Knipoog


Misschien kun je voor Weert, Percy even een PB sturen Lachen ?!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:28

Oke,zal ik doen.Lachen

Dees

Berichten: 18858
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:29

Ik vind het een heel leuk plan!
Jullie zijn van harte welkom om bij mij te rusten! (nabij Drachten).

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:34

We hebben jou voor de eerste nacht gepland Dees.
Weet je de datum al?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:41

Oke,Weert is geregeld met Percy! YES!!! Haha!

Dees,bij jou komen we dan van 20-21 juni. Lachen

Dees

Berichten: 18858
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:44

cool, ik ben de 19e jarig! Dus er is taart!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 21:29

Lekkerrrrr Haha! (spreek ook voor Goldy Vingers aflikken )

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:56

Jammer dat jullie niet in de buurt van Emmen komen, anders hadden jullie bij mij in Benneveld kunnen overnachten en misschien de paarden wel bij mij aan de overkant kunnen zetten bij de pensionstal waar ik regelmatig te vinden ben...

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:55

Sterre"]
[quote="Lindy schreef:
Sorry mensen,omdat een paar mensen achteraf geen slaapplaats bleken te hebben,is de route weer (*zucht*) aangepast.
Deze plaatsen zijn het nu:

Weert

Of ergens daar dichtbij in de omgeving Knipoog


Misschien kun je voor Weert, Percy even een PB sturen Lachen ?!!
[/quote]

In het andere topic had ik al gereageerd maar toen lag Weert nog buiten de route. Net kreeg ik de pb van Lindy dus als het goed is heb ik eind juni voor een nachtje twee viervoeters meer in de wei Lachen

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:14

he wat gaaf dat jullie een trektocht gaan rijden. en nog wel een behoorlijke afstand.

in 1997 ben ik met mijn fjord nederland in de breedte gekruist. vanaf het westland tot aan hoenderloo, en hebben gezellig bij de fam van bonn gelogeerd.

wij hebben van te voren wel de route uitgestippeld maar niet alle overnachtingen. het kan altijd mee of tegen zitten. en het is onwijs spannend als je niet van te voren weet waar je die avond zal slapen.

we hebben 1 keer in een veewagen geslapen, 1 keer in een stoffige kantine van een manege, 1 keer in de stal, en 1 keer op een hengstenhouderij van lauw van vliet.

ik weet niet of je lid bent van het stamboek, maar in het herfstnummer van 1997 staat het hele verhaal.

als je nog tips nodig hebt, hoor ik wel. het was echt onwijs leuk.

groetjes helga

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:07

Hey,wat leuk zeg!
Wij hebben nu drie van de zeven slaapplaatsen geregeld.

Weet je nog handige dingen die we moeten meenemen?
(bv doekjes om het leer schoon te maken,van dat gel om je handen mee te wassen enz)
Hoe heb je je paard er voor getraind en wat voor andere voorbereidingen heb je gedaan?
En had je ook extra dingen bij het tuig? (bv gelpad/bontje er op of er onder)

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 07:18

hoi hoi,

wij zijn in augustus 96 begonnen met dagelijks trainen, en in mei 97 hebben we de trektocht gehouden. 2 keer per week duur training en de andere dagen, dressuur en springen.
tijdens de duur training reden we met bagage. we hadden twee zadeltassen, eentje achter het zadel en 1 voor over de knop. ik had van een lamscoat een zadeldek gemaakt voor doorgereden billetjes. het hielp goed. neem in ieder geval billen (menthol) poeder mee.

wij hadden bij de hengelsport zaak bodywarmers gekocht met heel veel zakken. daar stopte ik ondergoed en sokken en in de andere vakjes eten.

we hebben heel weinig kleding meegenomen. na 5 dagen moesten we alles wassen. sokken kan je maar 1 keer omdraaien Schijnheilig

ik zal het vanmiddag verder vertellen, ik moet opschieten, om te gaan werken. doeg

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:41

zorg dat je tassen goed waterdicht zijn, zorg voor een goede hoevenkrabber, en zeg tegen je smid, dat hij er dikke ijzers onderslaat. zodat ze in ieder geval de hele rit meegaan.

wij hebben per dag een afstand gelopen van 40 km, dit lijkt niet veel maar als je bagage bij je hebt, en je paard heel wil laten aan komen, dan is dat genoeg. het moet ook leuk blijven voor het paard.

mareen van bon had de week daarvoor ook trekkers gehad, ze zei dat die paarden onwijs vermagerd waren, nou die van ons niet hoor. die zagen er net zo goed uit als voor de tocht.

wij namen GEEN voer mee, het is extra bagage, en je kunt het op je overnachtings adres kopen/krijgen.

wel hadden we een opblaasbare emmer, zodat de paarden ook onderweg goed konden drinken.

het enige tuig wat wij extra mee hadden, was twee leren veters.

vergis je niet, alles wat je teveel meeneemt is een belasting voor je paard. onze paarden kwamen zonder 1 spatje vermoeiheid aan op de volgende rustplaats, terwijl ze toch van 9 uur smorgens tot 6 uur savons hadden gelopen.

tijdens de rustpauzes, lieten we de paarden los zodat ze konden grazen. eten genoeg dus.

er schiet me zo even niks meer te binnen, maar als je nog wat wilt weten, dan lees ik het wel.

groetjes helga

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:38

Goh bedankt zeg!

Pauline
Berichten: 12185
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 08:52

Ik woon in Helmond (omg. Deurne, zegmaar) dus er valt evt. over te praten, heb niet alles gelezen, maar als je interesse hebt pB me maar.
Groetjes

Pauline

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 09:14

Helmond... zal het er even met *volcano* over hebben,want we wilden proberen om niet door de steden te gaan rijden.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:14

Woon je midden in de stad of buitenuit?
Helmond is op zich wel goed,maar heb je de parden dan ook in de stad staan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, NorwayFjord, Rijsa, Vagabondo en 32 bezoekers