Het grote taxatietopic...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:29

Off-topic: Sharir is een halfbroertje van Flair Vond hem op het eerste gezicht wel op Flair lijken dus heb even het profiel van Kim(flair) gecheckt *LOL*

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:30

ik heb aangenomen dat het inteelt was (zo las ik het tenminste) maar zo'n 'product' hebben we ook op stal staan en dat is cker niet verkeerd (mijn ervaring natuurlijk met inteelt)

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:32

ow trouwens ik ben zelf niet voor inteelt maar ik vond het zeer interessant

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:32


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:34

gomir schreef:
Off-topic: Sharir is een halfbroertje van Flair Vond hem op het eerste gezicht wel op Flair lijken dus heb even het profiel van Kim(flair) gecheckt *LOL*


ja gaaf he, eindelijk eens familie van sharir gevonden Haha!

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:43

wat een reus Haha! wennepen goeie dag zeg, ik ken het papier eerlijk gezegd niet, het lijkt me een heerlijk paard, maar komt door zn uitstraling Lovers , ik ben nu al 6 uur achter mekaar aan het taxeren Gaaaap zoals de handelsstal waar ik werk et zou doen maar wat ik er zelf voor zou geven, hij is natuurlijk niet meer zo jong, dat speelt wel mee, op wedstrijden niet veel gepresteerd maar ziet er enig uit Vingers aflikken . Ik zou er € 3000 voor bieden

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:51

ow mn oom mengt zich in het gesprek, die kent het bloed wel, die zegt € 8000 (das wel ff wat meer maja)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:24

sokje... Haha! die van mij?? blz. 10 *LOL*

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:26

Wie o Wie wilt Woestein doen..... Haha!
pagina 27.... Haha!
Tot nu toe 1 taxatie gehad...waar ik overigens wel tevreden over ben... Schijnheilig

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:42

Oké, wil wie Sevin doen?
Naam: Sevin van de Haandpoal
Ras: Anglo-Arabier
Vader: Santo Amigo (v. Saint Erwan, saint erwan is ook de vader van Saint Urus d'Olympe, loopt op Grand Prix niveau)
Loopt L2 in de wedstrijden (dressuur), springen kan ie ook, maar dat durf ik niet. Oja, hij is 9 jaar. Heel braaf, mak en lief, iedereen kan erop rijden.

Foto los: (heb op het moment geen andere, het is een beetje een vage foto)

Afbeelding

Voor rijfoto's moet je even in m'n profiel kijken, tis een beetje veel werk om ze te uploaden.

Oja, de prijs doet er niet zoveel toe, hij gaat toch niet weg Knipoog

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:31

Hey, bedankt sokje voor je antwoord! Haha! Ik zal nu ff naar die van jou proberen te kijken! *LOL*

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 01:02

Sokje, zou je de mijne ook willen doen? Het is een PRE, hij staat op pagina 18 en tot nu toe heeft nog NIEMAND zich erover uit durven spreken Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 07:28

sokje87 schreef:
wat een reus Haha! wennepen goeie dag zeg, ik ken het papier eerlijk gezegd niet, het lijkt me een heerlijk paard, maar komt door zn uitstraling Lovers , ik ben nu al 6 uur achter mekaar aan het taxeren Gaaaap zoals de handelsstal waar ik werk et zou doen maar wat ik er zelf voor zou geven, hij is natuurlijk niet meer zo jong, dat speelt wel mee, op wedstrijden niet veel gepresteerd maar ziet er enig uit Vingers aflikken . Ik zou er € 3000 voor bieden


Prachtig paard, springt bijzonder zo van de foto te zien, als het binnen een jaar lukt om hem hoog te klasseren in het springen dus als je er toekomst in ziet en hij is verder volledig gezond zou ik er zeker zo rond de 6000 euro voor over hebben.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 08:05

Jammer dat het zo'n rommelig topic is geworden, op deze manier kan je er geen touw aan vastknopen. Het had mooi geweest als je een paar paarden had genomen, stuk voor stuk, en daar op had laten taxeren. Het zou pas echt interessant worden als je de verschillende taxatie's van 1 paard met de onderbouwing bij elkaar ziet. Mijn voorkeur gaat er dan naar uit om aparte topics te maken voor de verschillende soorten paarden/pony's (warmbloed sportpaarden / Hafjes / shet en overige pony's / tinkers, friezen). Misschien een idee Verward of zijn de taxateurs het al helemaal zat (de laatste pagina's zie ik er maar 1 Haha! )

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:32

Ja idd astridh.
Word erg rommelig, het was ook beter geweest alles 1 voor 1.
Want nu blijft iedereen achter met zijn paard, zovan wil je de mijne taxeren, terwijl als je die 1 voor 1 had gedaan, kwamen ze allemaal aan de beurt!

Maar ja dat is neit anders meer Haha!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:41

Hmm..... ik weet niet hoor
Als je voor elk ras/type een nieuw topic wilt gaan openen, wordt het wel erg druk
En als je nu eens een "opgavestop" invoert? Dat de paarden die er nu al staan getaxeerd worden, en er geen nieuwe bijkomen?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:35

Of we moeten het topic opnieuw doen en dan mag je je paard opgeven, iedereen die wil taxeren taxeren en als iedereen klaar is mag pas de volgende opgegeven worden. Haha! Nee, wordt vast net zo rommelig.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:01

Oke sokje sorry dan he,
MAar kan iemand anders Natal en Pinto ook eens taxeren, staat op pagina 21 of 22

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:06

Goeiemorgen allemaal,
als er mensen voor zijn om dit topic op nieuw te openen, dat is prima ik help wel met taxeren, maar dan moeten er wel duidelijke regels zijn, bv: niet hele beschrijvingen e.d gaan copien want dan word het een zooitje

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:23

Oke eerst Anna-Jelly (woestijn, ik kon die van jou niet vinden)

Leuke pony, nog niet erg bespierd maar dat heeft natuurlijk met leeftijd en training te maken.
Ewald heeft een erg leuk koppie, heel sprekend.
Papieren weet ik helaas nix vanaf dus daar zal ik ook verder nix over zeggen. Hij heeft nog nix/weinig gepresteerd op wedstrijden, maar dat heeft ook met de leeftijd te maken.
Ik denk dat, omdat jij zegt dat een beginner zo op hem weg zou kunnen rijden, het een zeer aantrekkelijke pony is voor ponyruiters die de wedstrijdsport in willen.
€ 1750 - 2000

Dinkeygirl
Ik vind dat je een erg leuk paard heb, maar ik heb totaal geen verstand van het PRE
Mooi gebouwd paard, treed op de foto goed onder. Ik vind de kleur ook erg mooi, maar ik val op bruin.
Hij had van mij een wat grotere kont mogen hebben, maar ik vind het een lekker beestje.
Ik gok (ook omdat de prijs voor PRE vrij hoog ligt vind ik) zo'n 5 à 6000 euro

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:40

sokje87 schreef:
Dinkeygirl
Ik vind dat je een erg leuk paard heb, maar ik heb totaal geen verstand van het PRE
Mooi gebouwd paard, treed op de foto goed onder. Ik vind de kleur ook erg mooi, maar ik val op bruin.
Hij had van mij een wat grotere kont mogen hebben, maar ik vind het een lekker beestje.
Ik gok (ook omdat de prijs voor PRE vrij hoog ligt vind ik) zo'n 5 à 6000 euro


Voor een APTO gekeurde hengst? In geen 6000 jaar *LOL*

Als je een gezonde APTO gekeurde hengst voor mij kunt vinden die nota bene nog bruin is ook (erg duur) voor die prijs dan mag je me mailen Haha!
6000 is een prikkie voor zo een beest *LOL*

Ik denk eerder aan een euro of 10.000. Tenminste , in de Benelux dan. In Spanje ligt zijn waarde lager maar daar heb je er ook veel meer van.
In Nederland of België mag je rekenen op min. 10.000 en het kan nog meer zijn ook. Kastanjebruin, APTO gekeurd , goed ingereden , ... dat kost wat

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:01

Ik denk dat voor Suevo ook MINIMAAL 10.000 euro gevraagd kan worden, afhankelijk van zijn africhting, dan kan het zelfs meer worden.