Het grote taxatietopic...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:24

Ach dat is zo moeilijk te zeggen. Een jonge volbloed zonder ervaring is over het algemeen niet zo duur, tussen de 5-7000 gulden. Voor de dressuur zijn ze vaak iets minder gewild, dus is mijn tip: leid m veelzijdig op, ga er lekker mee crossen en als hij dat goed oppakt heb je natuurlijk gelijk een hele andere doelgroep. Maar volgens mij wil je er ook gewoon veel lol van hebben en hem helemaal niet verkopen toch? Mijn huidige paard is nog mijn goedkoopste geweest in aanschaf, en ik heb er de meeste lol van. Mijn vorige was zó goed (CCI** gelopen, Z-dr en M-spr) maar ík kon er niks mee, tja, dan houdt het ook op. Gewoon lol maken en ja, zeker eens een crosstraininkje rijden! Lachen

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:33

Ja zeker, dat wil ik zeker een keer doen bij Phiel, maar eerst even wat springlesjes nemen hierzo zodat hij wat meer techniek heeft en het wat meer snapt. Lachen

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:33

wel ja die van mij mogen ook wel hoor.

1e paard:oberto 7 jarige kwpn ruin,caritas xpion,is m2 dressuur geweest starten nu m1,is erg braaf te rijden,klinisch en rontge helemaal inh orde,super met trailer/hoefsmid enz.(foto's wel ergens hier op bokt)
Bruin met 2 witte sokjes en bles,1.66 hoog

2e paard:atodina,21 jarige stermerrie(ook te vinden als je naar atodina zoekt bij mirandab)Heeft 11 veulens gehad heeft nu hengstje van flemmingh(telt niet bij prijs in),erg gezonde merrie keihard op de benen en gedraagt zich niet bepaald naar haar leeftijd,word dit jaar weer gedekt,zijn nog niet uit welke hengst maar wel een van de bekendere.
Doruto*eros*wachtmeester,met erg goede moederlijn.
1,69 vos met vles en 2 witte sokjes.

3epaard:zoon van atos,valentino,jaarling,moeder zie atodina.gezonde vriendelijke mooie jaarling die nu opgroeid in de kudde.
Bruin met 2 witte sokjes achter en kolletje.
Voor keuring en sport.(nog geen foto)word flink groot paard.
Gewend aan mensen erg vriendelijk.

4epaard:volle broer van valentino maar dan net 2 dagen oud Haha! ,heeft 2 witte sokjes 1 voor en 1 achter en kol met heel dun streepje naar beneden naar snebje,donkerbruin,erg mooi type,erg sjiek,vriendelijk met mensen.(nog geen foto)

5e paard:vanity,jaarling van glendale*souvenir(moeder zwarte stermerrie)zwart met 2 witte achtersokjes kol en snebje(heb geen foto)
Erg mooie jaarling en goed bewegen,flink aan de maat prachtig beestje.groeit op in kudde,is erg mak en gewend aan mensen

Nou hoor het wel van jullie,niet dat er 1 voorlopig weggaat maar roep maar hoor,kan het wel hebben Knipoog

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:35

heb ik heel verhaal getypt wil niet 1 iemand taxeren Verdrietig
(sorry voor het omhoog halen maar had geen zin alles opnieuw te typen in nieuwe taxatie topic Bloos )

Dees

Berichten: 18914
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:04

Je had het ook blok kunnen maken en in het nieuwe topic kunnen plakken...
Kan alsnog Schijnheilig

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:55

weet niet hoe helaas,zal even kijken.

Jiviejik

Berichten: 989
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:56

Ik wil mijn paard ook wel later taxeren eigenlijk!
Komt tie:
Jive B
KWPN
14 jaar alweer
Vos
Ruin
Aram X Eros Zit dus ook Nimmerdor en Amor in!
Heeft M2 gelopen(dressuur) kan super springen(1.20) geweldig karakter doet geen vlief kwaad en wil graag werken. Heel leergierig(VD) En buiten ook erg lief. Het is een luchtzuiger al heeft hij dat in zijn nieuwe stal(staat hij nu 3 maanden) nog geen 1 keer gedaan. Het laatste jaar zijn er geen wedstrijden mee gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop dat iemand hem wil taxeren!

Jiviejik

Berichten: 989
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:04

Jolly jumper:
Mooi paard lekker groot- goed karakter-super geschoold-Helaas luchtzuiger-veelzeidig- 6000

Kiri utopia:
Beetje klein-afstamming komt me niet bekent voor maar dat kan ook aan mij liggen-Niet in de wedstrijden gereden-kan als fokmerrie-gezond-2000,2500

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:23

Oke Promiss:

Promiss is een 4-jarige haflinger, en is met 3,5 jaar beleerd. Ze doet het onder het zadel super en je kan alles met haar doen. Ze is 100% verkeers en trailermak.. Je kan zo overal met haar naar toe niets vind ze te gek.
Promiss heeft geen papieren, wel paspoort en ze is ook gechipt.
We hebben nog nooit problemen met haar gehad qua gezondheid.
Ze is nu denk ik rond de 1,50.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En zoals je heir ziet ook 100% lief voor kinderen.

Anoniem

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:34

Katie (21-3-2003) 2 jaar dus..
Ras: Fries
Geslacht: merrie
Kleur: Zwart
Aftekeningen: Géén
Ma: Jitta
Pa: Time

Trailer en verkeersmak.
Braaf op stal en met poetsen ..
Loopt goed aan de longe, hoewel ze af en toe buien heeft

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:13

Lot schreef:
Mijn topper is 12 en is een Westfaalse ruin, 1.68 m en kerngezond, heeft nooit wat! (afkloppuh!! ) Hij was voorheen ZZ-licht en M-springen, ik heb hem in no time naar de M-dressuur gereden (en dat was zíjn verdienste!!), spring thuis met hem en dit was hem op zijn eerste crosstraining, waar hij echt waan-zin-nig zijn best deed en overal super overheen sprong. Voor mij is hij dus onbetaalbaar, maar ach, laat maar komen die taxaties!

http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=126511


hij is niet meer de jongste maar nog helemaal niet oud. Hij loopt nu waarschijnlijk niet meer op ZZ-licht niveau maar wel M/Z dressuur thuis denk ik dan, voor de rest ook goed springen ik zou hem toch wel minstens 9000 euro geven.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:14

Miirthe schreef:
Katie (21-3-2003) 2 jaar dus..
Ras: Fries
Geslacht: merrie
Kleur: Zwart
Aftekeningen: Géén
Ma: Jitta
Pa: Time

Trailer en verkeersmak.
Braaf op stal en met poetsen ..
Loopt goed aan de longe, hoewel ze af en toe buien heeft


een 2jarige is vaak niet zo heel veel waard ik heb er ook niet echt verstand van eigenlijk 2 jarige friezen Ik gok zo rond de 1000 euro.. maarja dat ben ik

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:19

paulanda schreef:
wel ja die van mij mogen ook wel hoor.

1e paard:oberto 7 jarige kwpn ruin,caritas xpion,is m2 dressuur geweest starten nu m1,is erg braaf te rijden,klinisch en rontge helemaal inh orde,super met trailer/hoefsmid enz.(foto's wel ergens hier op bokt)
Bruin met 2 witte sokjes en bles,1.66 hoog


Ik denk zo een 4000-5000 euro


2e paard:atodina,21 jarige stermerrie(ook te vinden als je naar atodina zoekt bij mirandab)Heeft 11 veulens gehad heeft nu hengstje van flemmingh(telt niet bij prijs in),erg gezonde merrie keihard op de benen en gedraagt zich niet bepaald naar haar leeftijd,word dit jaar weer gedekt,zijn nog niet uit welke hengst maar wel een van de bekendere.
Doruto*eros*wachtmeester,met erg goede moederlijn.
1,69 vos met vles en 2 witte sokjes.

vrij oud al dus ik denk zo rond de 1500 euro max

3epaard:zoon van atos,valentino,jaarling,moeder zie atodina.gezonde vriendelijke mooie jaarling die nu opgroeid in de kudde.
Bruin met 2 witte sokjes achter en kolletje.
Voor keuring en sport.(nog geen foto)word flink groot paard.
Gewend aan mensen erg vriendelijk.

geen verstand van jaarlingen, max 1000 euro zoiets heb geen idee

4epaard:volle broer van valentino maar dan net 2 dagen oud ,heeft 2 witte sokjes 1 voor en 1 achter en kol met heel dun streepje naar beneden naar snebje,donkerbruin,erg mooi type,erg sjiek,vriendelijk met mensen.(nog geen foto)

weet het echt niet

5e paard:vanity,jaarling van glendale*souvenir(moeder zwarte stermerrie)zwart met 2 witte achtersokjes kol en snebje(heb geen foto)
Erg mooie jaarling en goed bewegen,flink aan de maat prachtig beestje.groeit op in kudde,is erg mak en gewend aan mensen

goed bewegen daar kun je dus wel wat voor vragen, ik gok zo een 2000 euro als hij echt een beetje goed beweegt!

Nou hoor het wel van jullie,niet dat er 1 voorlopig weggaat maar roep maar hoor,kan het wel hebben


Hou er rekening mee dat ik niet zo veel verstand heb van alle prijzen!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:22

Jiviejik schreef:
Ik wil mijn paard ook wel later taxeren eigenlijk!
Komt tie:
Jive B
KWPN
14 jaar alweer
Vos
Ruin
Aram X Eros Zit dus ook Nimmerdor en Amor in!
Heeft M2 gelopen(dressuur) kan super springen(1.20) geweldig karakter doet geen vlief kwaad en wil graag werken. Heel leergierig(VD) En buiten ook erg lief. Het is een luchtzuiger al heeft hij dat in zijn nieuwe stal(staat hij nu 3 maanden) nog geen 1 keer gedaan. Het laatste jaar zijn er geen wedstrijden mee gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop dat iemand hem wil taxeren!


ik ga het wel even proberen Ik denk dat omdat hij al best wel weer op leeftijd is en niet meer op M2 niveau de prijs ongeveer 2000-2500 euro is. Hij is verder erg lief, kan springen en dressuren en is erg lief in de omgang.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:23

MissPromiss schreef:
Oke Promiss:

Promiss is een 4-jarige haflinger, en is met 3,5 jaar beleerd. Ze doet het onder het zadel super en je kan alles met haar doen. Ze is 100% verkeers en trailermak.. Je kan zo overal met haar naar toe niets vind ze te gek.
Promiss heeft geen papieren, wel paspoort en ze is ook gechipt.
We hebben nog nooit problemen met haar gehad qua gezondheid.
Ze is nu denk ik rond de 1,50.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En zoals je heir ziet ook 100% lief voor kinderen.


mooie jonge pony, geen papieren en ook nog nie zo ver in de opleiding. Ik denk 2500 euro

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:44

Leuke paarden allemaal joh!
Wie zou melody willen taxeren??

MelodyT
vader: Vitano
vader van de moeder:Gomel ox
Moeder:Katowice (keur)
1,47m groot

Leeftijd 4jaar
bdressuur(5wedstrijden gereden 3 winstpunten)
Trailermak,heel lief karkater,

Als 2jarige 1e premie op de nrpskeuring.Daarna niet meer geweest..

Afbeelding
Afbeelding

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:02

ok ik wil ook meedoen

macnuts

trakehner
v; amagun
m; cennete
vm;rheinquell
10 jaar
1.65

l2 dressuur en z springen +1

heeft onderandere jumping jackpot gelopen met halve finale in hengelo en finale in amsterdam op jumping amsterdam 2005in de klasse l
loopt op dit moment weer mee voor de jumping jackpot van dit jaar en staat in de tussenstand 4e.
verkeersmak,trailer-vrachtwagen mak

nog wat fotootjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat zouden jullie voor dit paard geven?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Het grote taxatietopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 00:15

Dit topic is al van 2003.
Ondertussen zijn er al een heleboel taxatietopics bijgekomen, voornamelijk op rassenpraat. Degene die hun pony/paard willen laten taxeren moeten daar maar eens rondsnuffelen voor het juiste topic ik zet dit op slot.