merriekeuring incl ziekenhuis bezoek, hoezo drama?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

merriekeuring incl ziekenhuis bezoek, hoezo drama?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 20:55

Oke eigenlijk is dit een verslag van gisteren maar toen had ik te weinig tijd.

Gister ochtend op 5.30 ging de wekker Slapen en om iets voor 7 was ik op stal. Susanne was al bezig met voeren. En al snel begonnen we met Taviola klaar te maken, vlechten etc. We hebben haar in 2 weken Bloos getraind, idd echt lang is dat niet. Het was dus echt een spoedcursus. Gelukkig werkte ze heel goed mee, en pakte ze alles ook goed op. We gingen dus wel met een goed gevoel heen. Vooral Jan (baas van Tavi) gelofode er heilig in dat Tav ster zou worden. Maar de tijd ging snel en al snel werd het 8.30, Tavi moest op de trailer. Jan zei dat dat makkelijk zou gaan, dus hadden we niet echt geoefend. Het ging ook wel redelijk, niet super snel maar ze ging erop. Dus daar vertrokken we op naar Drachten naar het Friese Paarden Centrum. Het was overigens gewoon een KWPN keuring hoor. Nou de reis ging goed. Jan reed beetje hard (100) maar Tavi stond rustig etc. Oke daar aangekomen. Zouden Jan en Susanne papierenb etc inleveren en ik zou wel bij Tavi wachten. Susanne en ik waren immers woensdag al even wezen kijken om te zien hoe het eraan toeging. Daar wachtende nog €2 gevonden, zouden we een patatje na afloop voor halen, is helaas nooit gebeurd.

Susanne en Jan kwamen terug. Nog babyolie op Tavi gesmeerd, hoofdstel om, nummers eraan. En hup van de trailer.Op de straat nog gepoetst(ze had gemest) en hoeven gevet. EN hup naar binnen. Meteen laten meten, Oeps 1.70 oke ze was groot maar zo... Nog wat gestapt en toen het Linair scoren. JAn bracht hem voor. en het ging prima ze liep lekker regelmatig, op eigen benen ze stond netjes. Dat was ook weer gebeurd en dan stappen in een bak, dat duurde lang ohohoh.

Toen stonden we nog heel lang te wachten voor ze de ring in mocht, beetje met de ringmeester staan praten, hij was bang zei hij, wij zo jaa heel braag paard heel braaf...(hadden we dat maar nooit gezegd) Tavi had tijdens het stappen al een keer met voorbeen geschopt alsware naar voren (vlek in Jan´s witte broek) dat had ze ook al eens bij mij gedaan alleen dan wat hoger auw.

En dan de ring in... voor de jury... los.. ze wilde achter jan aan, en ze stopte echt de hele tijd bij de ingang, en susanne ne ik hadden echt zoiets van jaag hem dan even door... maar dat deden ze niet. We hoorden achter ons wel hele positieve geluiden"oh die loopt pas lekker" "die is lekker soepel" wij trots. En die domme jury, hebben ze hem 2 keer rechtsom laten galoperen. Dus hebben ze geen linker galop gezien. (En die is toch ietsje beter) Dat vonden we wel heel fout is ook heel fout. nou toen alle paarden in de kooi en toen de punten... exterieur 66, bewegen 63(stap 64 draf 64 galop 62) Later zagen we op het papier dat ze de stap kort vonden 3 hoeven overstappen jaa kort? en het beenwerk was richting zwaar en wij waren juist bang dat het te licht was voor een paard van 1.70..

EN toen weer terug , beetje teleurgesteld, we lopen naar de trailer toe staan te wachten en beetje te frusteren over de punten. en ineens komt Taviola omhoog en slaat uit, tegen Jan´s hoofd, die grijpt naar zijn hoofd, ik pak Tavi. En bloedde dat die wond deed oh heel eng. maar eerst het paard op de trailer voordat er nog meer gebeurde, en dat duurde lang helaas oe en wij waren natuurlijk super gespannen helaas... toen ze er eindelijk op stond, jan in de auto susanne zou tavi verder doen, en ik ging ehbo zoeken. naar binnen gerend.. Meten was het eerste wat ik tegen kwam, buiten adem naar ahbo gevraagd, ja naar de ringmeester die roept het dan wel om. Hup weer naar die man (ik schaamde me dood, we hadden zo´n braaf paard) omgeroepen maar er kwam geen ehbo, hij richting kooi of iemand uit publiek ehbo had, niemand wel allemaal loeren naar mij... hup weer naar jan Ja zei de ringmeester ga maar naar ziekenhuis. maar jan mocht eigenlijk nniet rijden maar Susan durfde niet (nooit eerdre met trailer gereden) jan toch gereden hup naar ziekenhuis stonden we daar met trailer voor ingang, gelukkig viel het mee en is de wond geplakt...

was een spannend dagje..

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:07

Jeetje wat een verhaal zeg en wat stom dat er bij zo'n keuring dan geen ehbo is. Beetje onverantwoordelijk want het zijn en blijven levende (vlucht)dieren en er kan dus altijd wat gebeuren. En zonde dat het voorbrengen niet zo ging als het zou moeten.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:37

Schandalig ja, bij ieder concours is er wel een shbo officieel, dus dan bij keuringen toch ook Verward Wens hem maar veel beterschap

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:46

Nee, ik vind ook niet dat dat kan. Beterschap toegewenst!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 21:44

in het ziekenhuis waren ze ook heel boos dat er geen Ehbo was, was groot evenement en mét paarden.

maar het was wel heel raar om daar met je trailer te staan waar normaal de ambulance heen rijd, trok veel bekijks.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:40

Wat stom, want wij waren er op Vrijdag en toen waren er ook al een paar paarden behoorlijk gek.
Er kunnen zomaar ongelukken gebeuren, gelukkig hadden wij echt een braaf paard Tong uitsteken dus dat scheelde weer.

Ik ben het met je eens wat die mensen betreft die die paarden in de kooi moeten begeleiden.
Dat was echt niet normaal.
Wij zijn dat ook heel blij dat die van ons ster is.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:58

Vervelend zeg. Bij ons waren de aandrijvers ook Boos! . Sorry maar ik heb er geen goed woord voor over. Soms gingen de paarden dwarsdoor de linten. 1 van de meisjes lette niet goed op en het paard ging via het einde de hindernissen in Bloos . Iedereen schrikken natuurlijk.
Volgende x moeten ze mensen met ervaring erin zetten!!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:32

Ik heb ook gehoord dat die losbeweeg ring niet groter was dan zeg 10x20meter....daar kan geen paard zich voordelig in laten zien! Boos!

WEER geen goede beurt voor Drachten...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 03:50

Ach failliet zijn ze toch al................

Maar het parkeren was goed geregeld en het is op zich een best mooie locatie. En het is droog.......!!!!!!!!! Wel zo lekker!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 06:47

jeetje dat was schrikken! Hopelijk valt hets tarks allemaal mee (niet teveel hoofdpijn enzo)
sterkte

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:13

Nou die ring viel dan op zich nog wel mee, maar normaal staan daar ook ervaren mensen.
Lammert Haanstra zou in die ring de leiding geven, maar die heb ik niet gezien, en normaal zijn er nooit van die meisjes.
Sorry als er nu een paar van op bokt zitten, maar ze kunnen beter helpen als er oefenen is en niet als er een keuring is, daar vind ik zo'n keuring te waardevol voor.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:19

De ring was inderdaad heel klein... Maar het is best moeilijk om die paarden rond te laten gaan als ze overal bang voor zijn (vooral de hoek rechtsachter vonden ze niet zo leuk) Wat vervelend zeg, dat ongeluk! En vreemd dat er niemand was met EHBO, mischien op koffiepauze?
Ik neem trouwens aan dat zo'n keuring wordt georganiseerd door het KWPN, en niet door het Fries Paardencentrum?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:08

Wat een aanfluiting dat er geen EHBO aanwezig was zeg, dat is namelijk heel makkelijk te regelen: Bel de locale EHBO vereniging, dan sturen die twee man met uitrusting, en het enige wat dat je kost als evenement zijn de consumpties van die twee mensen. Zo werkt het in ieder geval bij mijn vereniging.