Vervolg peesblessure van Folkert

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:09

Super zeg, gefeliciteerd! Is al de moeite toch niet voor niets!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 18:59

De peesblessure van Folkert (slot?)

De laatste weken zijn wij druk bezig geweest met de verdere uitbouw van de draftijd naar een totaal van 20 minuten.
Dit liep wel enige vertraging op omdat op een gegeven moment de bodem van de rijbak werd vervangen en derhalve te zwaar werd om langer dan 5 minuten te kunnen draven.
Gelukkig verbeterde het weer zodat ook verantwoord buiten kon worden gereden en per twee weken 5 minuten langer kon worden gedraafd.
Conform de afspraak met de DA zou hij na twee weken 20 minuten draven weer worden gescand en vandaag was het uur van de waarheid....
De pees van Folkertje is naukeurig door de DA gescand en..... hij is helemaal genezen!! Kwijl *LOL*
De scan zag er erg goed uit, de pees is wel iets dikker, maar dat is normaal en dat is waarschijnlijk ook blijvend.
Gelukkig mogen we nu weer normaal met die Bolle aan de slag en van de DA mag hij ook op vakantie naar Costa del Weide.
Besloten om deze week nog op de oude voet door te gaan waarna hij zaterdag lekker minimaal 3 weken naar z'n vrienden op het land gaat.
Het was best wel een erg lange tijd, we zijn van half november tot vandaag met hem bezig geweest, maar het was gelukkig wel de moeite waard. *LOL*

Overigens dacht afgelopen vrijdag één van diegenen die meereed in de opbouw om met hem eens door een ondiepe plas te gaan rijden waarnaast een sloot is.
Die Bolle zou de Bolle niet zijn als hij weer eens niet iets bijzonders had, hij had echt zo iets van "door die plas ga ik niet, ik ga d'r wel langs".
Welnu, dat deed hij dan ook, maar wel op zo'n manier dat de ruiter in kwestie via z'n hals zo de sloot in gleed en kopje onder ging....
Folkert bleef gelukkig wel staan met zo'n blik van "wat doe jij nou???"
Hij zag er echt niet uit, van boven tot onder onder de prut...... Kwijl

Ik hoop dat we nu dat hele gedoe achter ons hebben en dat we na z'n welverdiende vakantie weer normaal aan de slag kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:37

Gelukkig goed nieuws na al die maanden, is alles niet voor niets geweest.
Hij heeft wel mazzel, nog maar 3 weekjes aan het werk en dan al weer vakantie Haha!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 19:49

Ilindra schreef:
Gelukkig goed nieuws na al die maanden, is alles niet voor niets geweest.
Hij heeft wel mazzel, nog maar 3 weekjes aan het werk en dan al weer vakantie Haha!

Ehhh, hij heeft nog veel meer mazzel, hij gaat niet over 3 weken, maar zaterdag a.s. voor een periode van 3 weken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:50

Oeps, beter lezen Bloos

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:02

Lekker dat het er weer goed uitziet ! Weet je in ieder geval waar je het allemaal voor gedaan hebt.

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:11

Hoi, fijn dat het zo goed gaat met je Bolle! Straks lekker drie weken het land op en dan... Weer aan de bak. Marlou staat ook al vanaf begin november met een peesblessure, zonder kreupel geweest te zijn trouwens. Die opbouw van jou heb ik ook zo ongeveer, maar ik heb Marlou sinds een aantal weken wel al op het land, omdat ze anders echt alleen op stal zou moeten staan. Ik moet de 16e weer naar Wassenaar voor een scan, ik ben wel heel benieuwd hoe haar pees nu is, met al dat buiten lopen erbij.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 10:00

Meestal gaat de genezing op het land een stuk sneller, risico is alleen dat omdat ze de hele dag los lopen een verkeerde beweging e.d. kunnen maken waardoor de schade weer groter kan worden.
Maar gelet op de tijd dat ook jij al weer bezig bent denk ik niet dat je hier nog zorgen over hoeft te maken.
Succes!!