Onderscheid tussen wel en geen wedstrijdruiters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 18:01

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 22:48 ]</font>


francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:06

jij ben boos Boos! Boos! Boos! Boos! .
was het een naam met een a zo ja die kan bot uit de hoek kommmen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:12

ja zou ik oook reuze woedend om worden:volgende keer terug zeggen:kun jij niet ergens anders longeren je stoort me met je vervelende rondjes-draaien in mijn training Knipoog

soms is het beter om te zwijgen

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:17

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-13 20:36 ]</font>

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:22

Nou, die gast maakt wel lekker reclame voor ons wedstrijdruiters....ik kan zelf ook niet begrijpen dat er mensen zijn die elke dag alleen maar rijden voor het rijden, maar dat is ieders eigen keus.

De volgende keer zou ik hém naar de andere bak laten vertrekken als ik jou was!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:30

Ik vind dat geklingel om me heen ook helemaal niets, maar als ik alleen maar longeerde zou ik er niets van zeggen

Als ik echt aan het rijden zou gaan zou ik er wel iets van zeggen, maar dan op een andere manier...

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:53

dat geklingel om me heen vind ik helemaal niets,
als ik aan het longeren zou zijn zou ik er ook niets van zeggen

maar Als ik echt aan het werk zou zijn met penstacan , ja dan zou ik er wel iets van zeggen, maar dan op een andere manier.


_________________
een welsh-cob is een vriend voor het leven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: francien op 2001-07-07 18:54 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 19:05

Je hebt meer van dat soort mensen als je denkt. Ik zat bij ze in de klas (paardenhouderij). Je telde alleen mee als je een paard had duurder dan 10.000,-

Maarja, wat kan je eraan doen?

Gelukkig zijn de meeste wel aardig!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 19:31

Dat is gewoon dikke onzin! Je hoeft echt niet te presteren om erbij te horen. Je "moet" priveles hebben, en goede pony die ergens ingeschreven staat, BLA BLA BLA. Bij ons op de ponyclub was ook zo'n blaag, mij zei ze niks ( Ik rijd Marco om zijn conditie voor de marathon bij te houden......) en een (gelukkig....) goede vriendin van mij die wel presteert met haar m-pony, staat ze uren mee te praten en op te scheppen. Grrrrrrr, echt waar, een "hoi" kan er geen eens vanaf.
Zo wordt paardrijden een elite-sport ( schrijf je dat zo???) , je moet tegenwoordig meestal geld hebben om nog een beetje ver te kunnen komen in de paardensport..........

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:11

oooh joh ik ga mijn stal steeds meer waarderen! we zijn met 4 ruiters met een startkaart straks met 5 als anouk ook gaat starten en de rest (stuk of 10) zijn allemaal recreatie ruiters en wat is het gezellig als zij mij weer mee op sleeptouw nemen geweldig wat ben ik blij dat wij dat gezeik niet hebben! hier wordt zelfs gevraagd als ik durk bezig ben of ze in de bak mogen terwijl ik rijd tuurlijk altijd en andersom vraag ik het ookaltijd.. pfff wat denkt ie wel longeren terwijl jij rijd alsof je daaaaaaaaaaaar geen last van hebt!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:19

sorry dat geklingel zou me eindeloos irriteren vooral als ik tor zou longeren, heb ik graag veel plaats en geen geklingel want tor danst op muziek van de radio haha

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:33

Och je moet paarden niet afschermen van allerlei geluiden en dingen. laat ze maar gewoon doorwerken met zoveel mogenlijk geluid. daar worden de paarden 'grote' jongens en meiden van.

beetje flauw vind ik het dus wel

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:50

Diegene die het lef heeft om met mij op trektocht te gaan en mee te gaan pick-nikken op de Dam in Amsterdam, die mag zijn mond open doen. Alle anderen kop dicht en opzouten.

Je paard hoeft niet alles te kunnen, maar hij moet wel alles leren. Of eigenlijk moet de ruiter het leren. De meesten schijten hun broek al vol als ze twee meter buiten de gebaande wegen moeten gaan, laat staan dat ze vreemd terrein durven te gaan verkennen.

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 23:01

Bij ons (pensionstal/boerderij) rijdt vanalles door en bij elkaar rond. Van mensen die behoorlijk serieus dressuren tot kinderen die op hun pony's door de bak "scheuren". Verder wordt er vaak flink heen en weer gereden met tractors en andere apparaten, breken er kalfjes/koeien uit de potstal los en nog veel meer. De paarden zijn dus vrij veel gewend, wat de wedstrijdruiters best merken als ze op wedstrijd gaan, en dan vooral buiten. Ik heb nog geen commentaar op m'n rythm beads gehoord en dat verwacht ik ook niet.
En gelukkig is het al helemaal niet zo dat wedstrijdruiters zich meer voelen dan de anderen, de sfeer is gewoon heel goed.
Kan me voorstellen dat je woedend bent, zou ik ook zijn in jouw geval. Net alsof je minder goed met je paard bezig bent als iemand die wedstrijden rijdt....

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 23:45

Ik denk dat mijn paard ook niet tegen dat geklingel zou kunnen, maar dat is mijn probleem, niet het jouwe!
Met rijden zou ik het wel vervelend vinden omdat het nou eenmaal niet lekker rijdt, met de staart erop de bak doorscheuren op een snorkelend varken *LOL* , maar goed, dan zal ik dus ergens anders moeten gaan rijden.
Met longeren zou ik het juist wel lekker vinden, dan voel ik het niet zo al hij zich als hierboven beschreven beweegt en het is wel mooi om te zien *LOL* , bovendien went hij er dan aan. Je kan op een wedstrijd zoveel dingen tegenkomen die ze eng vinden, alles wat ze leren is meegenomen.
Volgende keer gewoon zeggen dat jij er niets aan kunt doen dat hij zijn paard niet onder controle heeft!! Maak je geen vrienden mee, maar lucht wel lekker op. Cool

Navragen is beter dan afvragen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 09:57

Ben het dus helemaaaaal eens met Heike.
Wat nou, mijn paard kan zich niet concentreren? Door een beetje gerinkel?? Tijdens het longeren?????
Dan mag er wel wat met dat westrijdpaard gebeuren! Hij moet toch ook in een piste netjes zijn rondjes lopen ondanks wat het ubliek doet????
Ik was ook uit de school geklapt, mensen mensen, een paard moet daar toch tegen kunnen he?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 11:21

Inderdaad, een paard moet daar tegen kunnen, hoor en ach...als je alleen maar longeerd!!!
Bovendien heeft hij wel een heeeel groot ego, maar eens zien hoe ver hij daar echt mee komt! Party!!
Tja...wat die elite-sport betreft, ik deed ook niet echt mee, volgens meisjes uit het dorp, want tja, silver kon niks en bovendien was ik te groot voor hem.
Maar wat voor mij het belangrijkste was, was dat we lol hadden en dat hadden we Haha!
Bovendien kon hij wel een foutloos parcours afleggen, een B-proefje lopen + oefeningen uit de L en M en 80cm springen! (Hij was 1.37m). en dat allemaal met mij op zijn rug!!! dan maar een wat minder mooi gezicht, hoor, als je maar lol hebt met je paard! Party!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 17:15

Citaat:
Op 2001-07-07 18:17, schreef Dorine_81:
wat een @#$%^ maar ik vind wel dat je de dressuur ruiters een beetje naar beneden haalt want ze zijn niet allemaal zo ik ben toevallig een springruiter en het maakt mij niet uit bij wie of wat ik in de bak rijd...als je elkaar maar respecteerd ... Koe


Hihihi, sorry maar ik dit eigenlijk wel verwacht. Ik ben zelf een zeer fanatieke dressuurruiters ( en ook recreatief) en wil binnenkort wedstrijden gaan rijden, maar dat is ooit!! Ik haal dus eigenlijk oook mezelf naar beneden, maar in woede zeg je meestal te veel...

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

kylian

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:21

hoi ymke,
je hebt wel een beetje gelijk, maar arno heeft ook een beetje gelijk.
maar ja het gaat wel weer over tussen jou en arno
grrrrrrrroetjes caressa van de manege Haha! Haha! Haha! Party!! Party!! Party!!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:34

Mensen moeten niet zo zeiken!!.
En anders gaan ze maar geiten houden of kippen fokken! Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 07:57

wat een mauwerd zeg!! gewoon niks van aantrekken, jij betaalt toch ook stalgeld...

Niets zo charmant als een paard in her land.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 08:45

Hoi Ymke!

Ik zal me er niets van aantrekken en gewoon doorrijden.
Ik krijg nog medelijden met zijn paard Scheve mond\

Hoe durft ie te zeggen dat die lieve Bram niet presteerd Frusty Frusty Verdrietig Verdrietig anders kom ik persoonlijk naar soest en zal hem ff de waarheid vertellen Haha! Haha!

Hoest eigenlijk met brammetje?

Groetjes Melissa
(van paardenspel)

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:05

Tssss!

Ik kan me nog voorstellen dat als je voor de allereerste keer op een net zadelmak paard gaat zitten, dat je dan graag wilt dat het eventjes heel rustig om je heen is (maar dan zoek je een rustig tijdstip uit), maar verder? Paarden moeten gewoon overal aan wennen, ook wedstrijdpaarden. Juist wedstrijdpaarden: anders zijn ze bij het minste geringste van slag en presteren ze niets... Dat is toch wat die ruiter wilde? Presteren? Verward

Je hebt wel gelijk dat er een beetje een tendens heerst dat als je nog nooit wedstrijden gereden hebt, je niet kunt rijden en je dus minder bent en minder rechten hebt dan degenen die wel eens twee punten in de B gehaald hebben.

De ruiters die echt hoog rijden, hoor je niet hoor! Het zijn echt degenen die denken dat ze heel wat kunnen die altijd lopen te mekkeren. Ze kunnen alleen hun paard niet longeren als er ergens iets rammelt of rinkelt. Zielig!

Groetjes (enne: volgende keer gewoon blijven rijden en lachen!!) Mieke


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, janneke584, Vagabondo en 165 bezoekers