wat zouden jullie doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 11:08

kan voor mijn dochtertje een 19 jarige ontiegelijk brave pony krijgen waar ze nog veel ...heel veel!...op kan leren! dit meisje moest een ander plaatsje zoeken omdat hij niet meer op de manege mocht staan omdat hij niet genoeg meer voor zijn eigen eten kan zorgen(dmv in lesjes rijden,omdat hij deze leeftijd heeft) hij heeft er zelf nog onwijs veel lol in en kan nog zat een uur per dag lopen wat wordt er nu eenmaal door beginner gevraagd. nu betaal ik de stalkosten en hoefsmid en eventuele dierenarts (alleen hij is mokgevoelig.. en heeft natuurlijk deze leeftijd) ik heb gezegt dat als ik ervoor kies ik een keus maak dat ik er tot zijn dood voor zorg... alleen wat te doen als de veearts zegt op den duur mevr hij heeft veel pijn u kunt m beter laten inslapen en het meisje zegt ik wil t niet wat dan ??? zij blijft ten alle tijden eigenaar!
we hebben wel afspraakjes zoals zij kan m niet zo een twee drie terug pakken want dat kan ik mijn kind niet aandoen!
wat zouden jullie doen?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:11

Misschien kun je afspreken dat de eigenaresse bij oneinigheid over leven en dood recht heeft op een second opinion bij een tweede veearts/ kliniek maar dat wanneer deze hetzelfde concludeert, dit doorslaggevend is voor jullie besluit. Andersom natuurlijk ook.

Het wordt wel moelijk wanneer de afzonderlijke veeartsen het niet met elkaar eens zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:33

nu is 19 jaar nog niet eens zo heel bijzonder oud voor een pony, er lopen op concoursen oudere rond. Eigenlijk zijn ze voor kinderen meer waard dan de jonge, onervarenere ponies.
MAar wat als jij vindt dat de pony beter in kan slapen. Nou, heel simpel, die beslissing moet de eigenaresse nemen maar voor jou stopt het contract gewoon. JIj betaalt dan ook niets meer voor de pony, hooguit de kosten om de pony in te laten slapen. En zo heb je toch nog een beetje zeggenschap in zoverre: je hoeft niet meer tegen je eigen principe in een pony in leven te houden die niet meer kan.

priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 13:43

ja en zo denk ik er dus ook over!hij is 19 en vind rijden en wedstrijdjes super!wat ik heel belangrijk vind is dat mijn dochter er plezier in houdt!en ik ken deze pony en t is een goeierd!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:50

En hoe ga je het nu verder voorstellen aan dat meisje priscil?

priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 14:59

ik ga een paar dingen op papier zetten en zij ook! zo zijn mijn eisen dat mijn dochtertje het als haar pony mag beschouwen en op den duur als de pony t nog kan een wedstrijdje mag rijden en naar buiten mag met de pony..ik betaal de onkosten maar staan we op het punt om te kiezen tussen leven en dood en daar liggen onze meningen zoals ik al eerder vertelde uiteen dan geef ik haar weer alle rechten en plichten en dan is het heel hard gezegd haar probleem!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:02

sja, ik denk wel dat je het zo het beste aanpakt.

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:31

Ik zou idd op papier zetten wie zeggenschap heeft over wat en wat de spelregels zijn - ook bij onenigheid (over wat dan ook). Soort van contractje maken. Hoeft helemaal niet lang en uitgebreid te zijn, maar kan heel kort en duidelijk!
Succes ermee! Leuk dat je deze kans krijgt voor je dochter!