De paarden weer op het land!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

De paarden weer op het land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 11:16

Gisteren mochten de paarden weer op het land. Alle stukjes land waren in orde gemaakt. Ik ging eerst 's morgens rijden, als eerste op Orri. Ik heb met hem in de 20-60 grasbaan gereden, die was ook weer 'rijklaar' gemaakt. Ondanks dat hij geen kalkoenen in had (nog geen gaten in de ijzers) ging het super, het was absoluut niet glad. Hij pakte echt super aan. Mijn vriendin die Jur op wedstrijden rijdt was inmiddels ook aangekomen om mij proefjes voor te lezen, want daar heeft ze nog niet veel ervaring in en het is wel handig als ze mij ook op de wedstrijden kan voorlezen. De proefjes deden we in de bak en het lezen ging hartstikke goed. Als tweede proefje wilde ik graag een M1 proef, ook daar draaide Orri zijn hoef niet voor om. Haha!

Orri was drijfnat, het was inmiddels ook al erg warm. Dus lekker afgesponsd en toen gingen we Jur doen. Mijn vriendin was niet zo lekker en ik nam Jur even van haar over. Ik ging zonder beugels rijden en Jur ging zo fijn! Ik had alleen wel kramp in mijn bovenbenen toen ik klaar was. Haha!
Toen ook nog proefjes gereden en ook Jur was drijfnat, die normaal niet snel nat is.

Met Razin zou ik een buitenritje maken met een meisje van stal maar die was er nog niet dus toen besloot ik de paarden eerst maar in de wei te zetten. Zomerdekentjes op en eerst de merries. Jur haar springschoenen om want zij trapt nogal snel een ijzer af. Nou, ze gingen tekeer, niet normaal!!
Toen Orri gehaald en hij mocht in het landje ernaast. Ook hij leefde zich goed uit! Maar even later werden ze rustig, koppies naar beneden en grazen! Vork

Later kwam AMSAMSAMS (ook een nieuw stalgenootje Lachen ) aan en toen zijn we met haar paard en Razin een buitenrit gaan maken. Een heel avontuur met 2 onervaren paarden die alles eng vinden. Haha!
Maar we hadden het overleefd en hoe druk ze op de heenweg waren, zo sloom waren ze op de terugweg en we konden met lange teugel naar huis! Lachen

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:38

Wat een feest was het gister he? Werd helemaal blij toen ik aan kwam en de paardjes in de wei zag staan! Buitenrit vond ik erg gaaf haha, want was best wel nerveus Knipoog , eerste rit naar buiten in nieuwe omgeving!

Maar vond ze eigenlijk allebei superbraaf! Zeker terug... die gekke griet had op bepaald moment niet eens door dat ze keurig voorop liep *LOL*

Absoluut voor herhaling vatbaar!

Wat is het toch fijn als het lente wordt...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:41

Kan me voorstellen dat ze ervan genieten.... Haha!
Fijn dat die grasbaan zo goed te rijden is!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 00:44

Lekker he dat je nu Iedje weer op wei kan laten.
Ben zo blij dat ze hier het hele jaar op wei kunnen.
Kom je van de zomer nog wel weekje met Ied hier, kunnen we gezellig ritjes maken.

Wist trouwens helemaal niet dat jullie bij elkaar op stal staan, lachen zeg...jij hebt het natuurlijk altijd over de normale namen en dan komt er opeens een boktnaam.

Nou dikke kus

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 01:50

AMSAMSAMS staat ook nog niet zo lang bij 'ons' op stal, maar jullie kennen elkaar irl zeker? Haha!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:38

Haha, ja Naiade is dat vriendinnetje waar ik het wel vaker over heb Pling . Daar stond ik voor de winter op het land met Idie. En toen ging ik naar winterstalling en daar had ik het niet zo naar mijn zin... En toen kwam Naiade nb. met 'jullie' adres Haha! Haha! . Maar ben nog steeds blij met nieuwe behuizing hoor!