Besluit genomen: laat toch m'n zadel aanpassen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Besluit genomen: laat toch m'n zadel aanpassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 22:56

Na verschillende pogingen gewaagd te hebben om mijn zadel voor een fatsoenlijke prijs kwijt te raken ben ik het toch zat... ben toch maar eens mogelijkheden gaan onderzoeken om het zadel aan te laten passen.

Afgelopen zaterdag samen met Joyce B in de auto gestapt naar zadelmaker Kootstra in Groningen. Was er al eens vaker geweest, wist ook dat deze man vakwerk aflevert. Ik heb mijn zadel meegenomen en hem er eens naar laten kijken. De kamer is aan de smalle kant, de boom niet. Ook bleek het zadel verkeerd opgevuld te zijn, in het midden te veel vulling, zadel moet juist aan de voor en achterkant steviger zijn. Dit zal ook de reden geweest zijn dat het op geen één paard fatsoenlijk lag. Het valt gelukkig dus prima aan te passen.

Enig struikelblok zijn toch de kosten (dik 200 euro), maar aan de andere kan is het zadel het echt wel waard, beetje zonde om een Passier Grand Gilbert langer in de gang mooi te laten zijn...

Dus binnenkort met paard naar Groningen, en hopelijk rijd ik dan snel weer op mijn eigen zadel rond, want eigenlijk zit ie ook gewoon veel te lekker Lachen

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:00

Blijf t veel knaken vinden, maar je leenzadel is kennerlijk niks Tong uitsteken

Ben benieuwd! Met paard en al naar down-town Grunn!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:25

Hopen dat het idd zo aan te passen valt dat je er nog lang mee vooruit kan, dan is het het geld zeker wel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:38

200 euro is nog steeds een stuk minder dan een nieuw zadel.
Als er verder niets aan mankeert en je er verder lekker op zit is het zeker de moeite waard.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:55

Tja... als je voor dat geld weer een goed en passend zadel hebt, dan is het denk ik wel de moeite waard.
Zeker als je zegt dat je hem toch niet kwijt raakt in deze staat.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:38

Ha Nienke! Zeker doen hoor!!! Ik laat mijn veelzijdigheid ook aanpassen, maar voor dat nieuwe dressuurzadel ben ik er nog niet uit! Misschien eerst zadels passen en dan kijken of ik ht eventueel aan laat passen. Anders wordt het eerst flink sparen, want die prijzen van zijn zadels zijn niet mis!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 00:36

Goed besluit, denk ik!
Dan weet je iig zeker dat het past, dat weet je ook niet als je een nieuw zadel koopt.
Ik heb beide zadels laten aanpassen bij Van Triest en heb ook zoveel betaald, maar er nog geen spijt van gehad. De paarden zijn daarna allebei fijner gaan lopen.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 08:59

Ik vind het ook een goed besluit alhoewel ... ik wel een beetje achteruit deins voor de prijs brrr...