De trouwdag van Kleintje!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

De trouwdag van Kleintje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 10:55

(dit verhaal is geschreven door Kleintje, dus ook uit haar oogpunt bekeken. All rights reserved!) Knipoog

Dit is overigens een verkorte versie. De uitgebreide staat op onze website

De nacht was rommelig. Ik droomde dat mijn jurk vol met gele, groene en rode bloemen zat.
Ik schrok wakker en haastte me naar de kamer waar mijn jurk hing om even te controleren.
Weer in bed, weer een hazenslaapje. Om 5 uur was ik klaarwakker. Maar ja, wat moest ik doen. Maar weer verder draaien.

’s Morgens om 7 uur besloot ik dat het welletjes was geweest. ERUIT! Had van 5 tot 7 al niet meer geslapen.
Wat bleek nou… mijn moeder ook niet. We hadden dus best een bakkie thee kunnen doen beneden!

Toen Arno in Schoonhoven aankwam stond iedereen buiten. Mijn getuige Jonna en ik stonden binnen te wachten tot Arno op het tuinpad liep, dan zou ik naar de deur lopen. Arno was sprakeloos. Woorden kwamen er moeilijk uit maar de tranen bleven bij ons allebei binnen. Arno zag er geweldig uit. Hoed op, handschoenen aan, hij zag eruit om door een ringetje te halen (grinnik… dat gebeurde later letterlijk met zijn vinger!).

Afbeelding


We liepen even een rondje over het tuinpad en gingen naar binnen. Daar at ook Arno nog een broodje, er werden nog wat spullen in de auto gedaan en toen gingen we op weg naar Rotterdam.

Afbeelding

Bij het stadhuis aangekomen zagen we al collega’s van Arno staan. Zijn eigen afdeling maar ook… een heuse cameraman. Wel niet met een tv camera, maar hij begon flink te filmen. We kregen allerlei lieve woorden over hoe we eruit zagen, nog wat foto’s gemaakt en toen naar de wachtruimte binnen. Daar ging iedereen de trouwzaal in, wij volgden als laatste. Heel leuk, mijn zwagers liepen voor ons. De mafkezen hadden zich in smoking gehesen, zonnebril op en… een oortje in, alsof het security was, onze eigen bodyguards!

Afbeelding

Afbeelding

Bij de trouwzaal aangekomen stond iedereen en begonnen ze te klappen, heel mooi. Wij gingen zitten en de speech begon. Heel grappig, tijdens het voorbereidend gesprek met de ambtenaar had ik gevraagd of we de speech mee zouden krijgen maar dat zou niet gebeuren. Wat hadden Arno's collega's nou gedaan... de beste man had een microfoontje op zijn jacquet en er stond een grote tv camera constant op ons gericht!

Het verhaal ging over de getuigen en de vader van de bruid bemoeide zich er gelijk mee dat iedereen er getuige van was. Arno vond het allemaal te lang duren en die zei nog even dat hij aan het wachten was. De zenuwen waren duidelijk te zien. En jawel... eindelijk werd de vraag gesteld. Arno als eerste. Wat hij precies heeft gezegd, dat weet ik niet meer. Ik weet in ieder geval dat hij ja heeft gezegd. En mijn antwoord was: Niets liever, JA!!!
Direct na ons ja-woord werd er door zwager uit de stad van idol Jamai "COME ON" geroepen. Het ijs brak en iedereen begon te lachen. De spanning was weg. Er volgde nog een liefdevolle kus!

Afbeelding

Na de speech heeft Eveline nog even iedereen bedankt voor de belangstelling in het stadhuis
en met name Wim bedankt. Want Wim is de persoon door wie Arno en ik elkaar hebben leren kennen en zonder hem hadden we deze dag nooit kunnen beleven. Na de het verhaal zijn we naar de felicitatiekamer gegaan. Hier kreeg Arno een bekertje cola en ik een bekertje water.

Nadat we nog even foto's hebben gemaakt op de trap in het stadhuis zijn we naar buiten gegaan.
Heel erg mooi, daar stonden ze ons met bellenblaas op te wachten! Allemaal bellen vlogen om ons heen. Een heel erg mooi gezicht

Afbeelding

Buiten aangekomen was het tijd voor de duiven. We wilden iets anders. Iets liefdevols wat niet iedereen heeft.
Dus dan maar 7 duiven loslaten. 7 duiven, voor iedere dag van de week geluk, liefde en vrede.
Heel erg leuk en iedereen heeft hiervan genoten!

Afbeelding

2 lieten we uit onze handen wegvliegen en de overige 5 uit hun mandje!

Het officiële gedeelte is nu voorbij. De daggasten vertrokken naar het hotel. Daar zouden ze vast een hapje en een drankje krijgen. Wij vertrokken met de chauffeur en de fotograaf + zijn vrouw naar plekken in Rotterdam om foto's te maken. We hadden geweldig weer. Dus als eerste naar de Oude Haven in Rotterdam. Even een foto op de brug maken en toen... een terras op! Daar wat leuke nonchalante foto's gemaakt en op wat andere plekken in de oude haven en bij de willemsbrug.

Wat heel erg leuk en onvergetelijk was dat was dat er 2 kleine meisjes op ons af kwamen. Of ze de prinses een handje mochten geven. Op dat moment smelt je. De ouders op het terras moesten enorm lachen.
We zijn nog even met die meiden op de foto gegaan. En ook alle auto's die toeteren, mensen die zwaaien en felicitaties roepen... zoiets is prachtig.

Na hier foto's te hebben gemaakt hebben we bij Hotel New York nog even foto's gemaakt.
Toen op naar het hotel. Daar heb ik mijn enorme sleep van de jurk gehaald. Die was behoorlijk smerig geworden dus ik zou verder gaan met een verkorte versie van mijn jurk, dat was ook makkelijker met dansen!


Arno had 2 mooie cd's gemaakt met nummers die op ons sloegen. Nummers waar wij mooie dingen bij hebben. Deze stonden aan bij het diner en tijdens de bruidstaart.
De hele dag hadden wij het nog droog gehouden, bij het zien van elkaar, bij het ja-woord... maar op het moment dat niemand op ons lette en koffie + taart kreeg hadden wij ons moment. Lenny Kravitz stond aan met het nummer Little girl's eyes! De tranen liepen bij allebei! Een moment om NOOIT te vergeten!

Toen naar beneden, de feestzaal. Veel gasten verspraken zich al over de poppenkast waar wij niets van mochten weten. Inmiddels weten we het want die videoband hebben we al! Mijn familie had een poppenkast geregeld en iedere gast moest hierin om iets tegen het bruidspaar te zeggen. Dit alles staat op video. Echt geweldig! Iedereen heel erg bedankt! Want zoiets is altijd moeilijk, zomaar spontaan op de video!

De openingsdans ging geweldig. Heel anders dan tijdens het oefenen! Helaas bleef het nog stil op de dansvloer.
Maar het nummer 'Step right up' van de Schoonhovense Jamai zorgde voor verandering. Het werd drukker en het feest barstte los.
---------

Inmiddels is het maandagmorgen.
We zijn nog niet helemaal bijgekomen. Maar we zijn er wel achter dat we de hele dag heel bewust hebben meegemaakt.
Alles is zo gelopen als het moest gaan. Het weer, het enige waar je echt geen grip op hebt, zat mee.
We hebben een topdag gehad, zijn niet geleefd en voelen ons geweldig.
Iedere keer als ik de ring om de vinger van Arno zie voel ik kriebels... WE ZIJN GETROUWD!

Het was een topdag en daar willen we IEDEREEN voor bedanken.
Iedereen die aanwezig was, iedereen die met ons heeft meegeleefd naar de dag toe, iedereen die op de vrijgezellenfeesten is geweest, iedereen die aan ons heeft gedacht op de dag en iedereen die ons op allerlei manieren heeft gefeliciteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:02

Gaaf!!!!!! Gefeliciteerd, klinkt als een super dag!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:06

Je zag er stralend uit! Was heel duidelijk dat jullie van de dag genoten hebben Lachen

Vond het heel leuk erbij geweest te zijn, en hopelijk houden jullie allebei die kriebels als je naar de ring kijkt! Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:08

Gefeliciteerd *strooit met rijst*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:15

Dat klinkt fantastisch!
Gefeliciteerd!
[edit]En jullie zien er allebei geweldig uit![/edit]

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:17

Tjonge, prachtige dag hoor! lekker van nagenieten straks tijdens jullie vakantie Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:40

gefeliciteerd!!!! Jullie zien er allebei toppie uit!!!!
en een prettige vakantie!:)

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:48

Wat een mooie jurk!! Haha!

En volgens mij hebben jullie echt onwijs mooi weer gehad als ik de foto's zo zie.. Haha!

( zou niet weten hoe het weer hier vorige week was, was op vakantie in een zonnig/sneeuwig gebied )

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:55

Wow... dat ziet er allemaal perfect uit! Party!! Van harte en blijf ervan genieten dat je getrouwd bent! Lachen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:40

gaaf!!! en het was heerlijk weer! echt geweldig!!!
ooit... over een aantal jaar gaan san en ik ook trouwen...

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:47

HARTELIJK GEFELICITEERD Knipoog)))

Jullie zagen er geweldig uit, ..

Op dat het een dag was die nooit meer vergeten mag worden Lachen

Op naar de kleine kleintjes (GRAPIE) Lachen

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:47

Ooooh wat leuk, van harte gefeliciteerd!!
Jullie zien er beiden erg mooi uit hoor!!

Dat van die duiven vind ik erg mooi, dat heb ik op een andere
bruiloft ook een keer gezien

Ik wens jullie heel veel geluk Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:54

Hartelijk gefeliciteerd!!!
Mooie foto's, veel geluk samen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:04

Dat is een dikke pakkerd! Leuk hoor en wat een mooi weer.
Heel veel geluk samen

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:29

gefeliciteerd!! en een super mooie jurk en ketting!
geniet ervan en ik wens jullie heel veel geluk

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:58

hey
gefeliciteerd!! Haha!
Wat een prachtige jurk zeg! De foto's zijn heel mooi! Komen er nog meer? Knipoog
xxx

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:08

wat een droomdag
jullie zien er geweldig mooi uit!
gefeliciteerd!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:13

he wat zien jullie er mooi uit, leuk hoor!!!!
geniet nog maar even na, en natuurlijk van harte!!!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:15

Party!! GEFELICITEERD Party!!

Enne...wat een ontiegelijk mooie jurk had je aan zeg!!!!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:21

Echt een geweldig verslag van de grote dag! Fijn dat alles zo goed verlopen is.

Van harte gefeliciteerd!!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:23

Gefeliciteerd! Mooie foto's!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:12

Wat zien jullie er prachtig uit, en wat heb je jullie dag geweldig omschreven! Heel veel geluk samen en geniet ervan... als man en vrouw!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:45

HIEPER-DE-PIEP.... HOERA!!!

Gefeliciteerd!

Dat jullie nog maar lang en gelukkig mogen leven Haha! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:46

Leuke foto's, wat een prachtige jurk! gefeliciteerd hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:25

Wat fijn voor je dat je zo'n mooie dag hebt gehad. Ik wens jou en Arno heel veel geluk en liefde in julie leven samen. Dat jullie nu een mooi en gelukkig leven samen mogen leiden. Dit was een hele belangrijke en mooie herinnering voor jullie twee waar jullie later als jullie oud en bejaard zijn fijn op kunnen terugkijken en van genieten.
GENIET !