Anti slof artikel in de BIT

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:23

Dank u zeer voor het inscannen! Anders had ik nl. helemaal naar de supermarkt moeten rijden om hem zelf te kopen Haha!

Ik vind het niet echt een anti-slof artikel, meer de waarheid over de slofteugel. Nogal wiedes Gaaaap , het is gewoon een slecht idee om je paard veelvuldig met slof te rijden, vooral voor de amateur die niet goed weet waar hij mee bezig is. Maar je kunt natuurlijk niemand verbieden z'n paard thuis met zo'n ding de vernieling in te rijden.

Een tijdje terug stond er een leuke quote van meneer Theodorescu in de Bit over de slof, ik weet niet meer precies wat het was...

Wat is dat trouwens een walgelijk plaatje op de eerste pagina.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:37

jammer dat ik er niet op kan, anders had ik ook mee kunnen discusieren...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:56

Kan je niet op mijn site kijken? Dan kan ik ze je ook PBen hoor.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:12

Mijn instructrice traint bij Bert Rutten. Ik herken veel in het artikel!
Het slof-verhaal heb ik nog niet gelezen, ga ik zo doen.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:21

En die column over het nieuwe menblad vond ik ook goed. Over het opbinden van benen en het vastbinden van tongen. Perfecte commentaar Haha!
Maar het stuk over de slof en het stuk van Bert Rutten vond ik niet veel diepgang hebben. Ik had graag wat meer foto's willen zien bij het stuk van Bert Rutten, goede en slecthe voorbeelden.
Het slofstuk was nu niet echt vernieuwend vond ik. Ben het er wel mee eens.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:25

Ik vind het stuk over de slof wel heel goed geschreven. Er zijn helaas te veel mensen die de slof (verkeerd) gebruiken. Misschien gaan deze mensen door dit artikel er anders over denken en laten ze de slof in de kast hangen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:26

fijn dat je het even in hebt gescant!!
mdmoiselle schreef:

Ik vind het niet echt een anti-slof artikel, meer de waarheid over de slofteugel. .


Ja idd, de slof word niet afgekraakt. maar er wordt gewoon de waarheid verteld over wat hij kan aanrichten bij verkeerd gebruik.
ik vind het een goed artikel!

Citaat:
En die column over het nieuwe menblad vond ik ook goed. Over het opbinden van benen en het vastbinden van tongen. Perfecte commentaar


dat heb ik gemist! dat stuk over opbinden heb ik wel gelezen maar, wat stond er in die colum? ben nou wel nieuwschierig Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:26

Die column over dat menblad vond ik helemaal top

Dat slofverhaal kon ik me ook goed invinden Ondanks dat ik mijn slof zelf ook weleens pak als ik de bui al voel hangen en het een beetje stormt en/of ik daarna de trein nog moet halen. Ik kan heel goed zonder, maar op zulke momenten ben ik er erg blij mee Dan wil hij nog weleens het neusje rechtomhoog steken en erg blij worden...En dan zit ik er meestal langer op dan dat ik tijd heb...Wil het namelijk wel goed hebben als ik afstap Bloos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:51

Ik heb het slof gebeuren nog niet gelezen, wel het stuk van Rutten èn het stuk van Anky.

Vooral het Anky stuk sprak me enorm aan!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:51

Dat over het opbinden was de column van übervee-arts Offereims Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 14:53

Hoi, bubbels, zou je misschien dat stuk over de loodlijn ook in willen scannen, ben daar ontzettend benieuwd naar....

Ik weet niet veel van hulpteugels etc af, maar ik vond het wel een leerzaam artikel, eerst snapte ik niet echt het probleem met een slof, maar nu dus wel...

Alleen nog 1 vraagje. Er word door vele van jullie gezegd, veelvuldig slof gebruik is fout... Maar als je de slof op een goede manier gebruikt, dat er dus alleen spanning op komt zodra het paard zijn hoofd omhoog doet, dan maakt het toch niet zoveel uit als je de teugel veel gebruikt. Of begrijp ik dit nu verkeerd. Het gaat toch om veelvuldig gebruik, bij verkeerd gebruik van de slof??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:00

als het paard zijn hoofd omhoog doet, is hij eigenlijk niet aan het been. Een paard hoort eigenlijk vanzelf met zijn hoofd naar beneden te gaan doordat hij voorwaartse drang heeft en jij met je hand hem opvangt. Als je dit met de slof moet opknappen stokt er iets in rijtechnisch opzicht, want dan gaat hij omlaag om heel andere redenen.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 19:16

germie schreef:
Het slofstuk was nu niet echt vernieuwend vond ik. Ben het er wel mee eens.

Ondanks dat het niet vernieuwend is zie je te vaak de slechte voorbeelden rondsturen. Veelal staan deze mensen vooraan bij e prijzen omdat de jury's liever een paard in de krul getrokken zien dan een beest wat eerlijk op eigen benen en los door het lijf loopt. Hoe komt dit dan als bijna iedereen zegt dat hij het er mee eens is maar de grote meerderheid vaak uitwijst dat de slofrijters bovenaan staan.
Dat klopt niet.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:30

Ik heb sinds kort ook en slofteugel in mijn kast... Alleen voor als ik ga buitenrijden of op de grote wei, enkel alleen voor mijn idee want tussen mijn oren zit het ergens niet helemaal goed Haha! Slof hangt er los bij en alleen maar voor het idee dat ik weet dat hij er hangt, en ik hem stil krijg.
Met alleen de teugels krijg ik hem ook stil, alleen ben daar niet zo overtuigd van, en het gevoel dat het baasje daar niet zo zeker van is, lijkt wel een turbo opteroepen ofzo... Knipoog
Dus ik rij soms met een slofteugel ja... Vind hem lekker in de weg zitten en zodra ik de dressuurbak heb bereikt vliegt dat ding aan de kant...

Kreeg laatst al commentaar... gooide die slofteugel meteen aan de kant en ging rijden. Tos wou niet meteen nageven "Je had die slof er beter aan kunnen houden!" Frusty nog geen minuut later liep meneer nagevelijk ...
Of iemand op school, zag een foto "ooh je hebt een slofteugel, dat is handig joh, ook als je op wedstrijd gaat, even inrijden met slof en hij loopt heerlijk" Frusty ik zei "dan heb je daar niks te zoeken, en het mag geloof ik niet eens" Maar ze geloofde me niet... }> heb even een weddenschap af te sluiten!

Mensen grijpen te snel naar de slof zonder dat ze weten wat je er mee kunt aanrichten.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:43

Sjuimpje schreef:
Ik heb nog niets gelezen alleen de foto's gezien.
Wat is Obelisk knap he?
Ik hoop dat het bij Jonkvrouw gelijk aanslaat, kan neit wachten op een veulentje van deze hengst!


Ik zei al tegen mijn 'schoonzus' (klinkt zo stom): 'Kijk, als jullie niets weten voor mijn verjaardag....dat paard wil ik hebben' Haha! *LOL* .

Wat een supermooi paard zeg Kwijl

Ik vond het ook een heel duidelijk artikel over de slof. Ik gebruik zelf nooit een slof, maar dit verduidelijkt een heleboel. Hopelijk ook voor de slof-gebruikers die het niet op de goede manier doen. Ik vond het trouwens ook geen Anti-slof artikel, maar eerder een artikel over de manier waarop je hem moet gebruiken.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:34

inderdaad dat artikel is heel goed!!! maarre, ik vind ook dat als je met slof rijdt, doe je dat dus ook alleen omdat hij moet weten dat hij niet omhoog mag komen met het hoofd. als je je paard niet eens aan de teugel kan krijgen, moet je echt NOOIT met slof rijden...