Voor het eerst een zadel op en gehangen op Rissaz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Voor het eerst een zadel op en gehangen op Rissaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 23:54

Vandaag moest het er maar eens van komen, hij is inmiddels al ruim 3,5 dus het werd wel eens tijd.
Ik had Parcival eerst gereden en die had nogal haast, liep de hele tijd over zijn tempo maar uiteindelijk ging het de goede kant op.

Vol goede moed pakte ik daarna Rissaz. Na gepoetst te hebben eerst de schabrak er maar eens opgelegd. Dat vond hij wel best. Toen ik met het zadel aan kwam deinsde hij even terug maar na wat gesnuffel mocht ik het op zijn rug leggen.
Toen kwam het spannendste deel: de singel. Maar hij bleef braaf stilstaan alsof het dagelijkse kost was.

Ik was van plan geweest om hem los te laten in de bak met het zadel maar hij liep zo braaf mee dat ik hem toch maar ben gaan longeren. Hij heeft in de galop precies een heel klein bokje gegeven en dat was het dan. Toen kon ik het niet meer laten, heb een voetje gevraagd en ben over hem heen gaan hangen. Mijn man heeft hem de bak rondgeleid maar ook hier werd hij niet warm of koud van.
Dus wie weet klim ik er dit weekend wel helemaal op.

Als hij zo doorgaat wordt de drukke schrikachtige Rissaz toch nog die kinderpony waar hij eigenlijk voor bedoeld was Lachen

Aan het eind van de dag heeft mijn oudste nog een heuse buitenrit gemaakt op de Shetlander van haar zusje dus we hadden een geslaagde paardendag vandaag Haha!
Stom dat ik er al die jaren nooit eerder aan gedacht heb dat zij gemakkelijk op Giant naar buiten kan. Beetje zonde want ze hadden zoveel lol samen maar we gaan het vanaf nu vaker doen als mijn jongste tenminste niet te veel gaat protesteren want het is wel haar Shet en dat moeten we hier vaak horen Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:59

Leuk dat Rissaz het goed oppakt, nu ook foto's maken he!

Heel herkenbaar dat je vaak moet horen van je jongste dat het HAAR pony is. Robin ook, van de week mocht er een ander meisje even op, nou wat een drama! TRanen met tuiten en kwaad dat ze was, want Isabeau is MIJN PONY! riep ze boos Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:08

Hahaha die kinderen ook! Leuk dat het meteen de eerte keer zo goed ging met Rissaz. Ben erg benieuwd hoe hij het verder oppakt.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 14:23

Hebberige kinderen hebben wij Esther Haha! [naam] is met uitmesten ook al zo erg. Dan wil ik uitmesten en roept ze "dat is mijn poep, die doe ik" Haha!

Ik hoop ook dat Rissaz zo blijft gaan, zeker weten doe je het nooit maar het is zo'n leuk dier. Hij wil ook zo vreselijk graag. Hij is helemaal blij als hij aan het werk mag.