hoeveel uur per dag staan jullie paarden buiten?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:43

Zomers 24/7. Nu gaat hij 9-10 uur ofzo naar buiten en staat hij rond 6 uur weer op stal, maar dan heb ik al wel gereden.


Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:57

Vasthi staat van ongeveer eind april tot half oktober 24/7 buiten, dat vind ik ook het meest ideaal. Helaas zijn de weilanden in de winter erg drassig en kunnen ze dan niet in de wei omdat ze alles stuk trappen.

Daarom stond ze vorig jaar in de winter de hele dag en nacht binnen en werd ze alleen buiten in de bak gezet als ik er was. Hoogstens een paar uurtjes per dag dus. Hierover voelde ik me erg schuldig tov haar.

Gelukkig hebben we nu een nieuw staladres en hier staat ze in de winter van een uur of 9 tot een uur of 6 buiten met een vriendje op een betonnen pad, waar ze lekker kunnen scharrelen. Ze hebben regendekens op en gaan dus altijd naar buiten, alleen als het met bakken uit de hemel komt hou ik haar met tegenzin binnen. De wei is nu droog met dit mooie weer en vanaf vrijdag staan ze nu lekker te grazen in een afgezet stuk van het weiland. Als het weer gaat regenen moeten ze terug op het betonnen pad tot ongeveer eind april, dat ligt aan het weer.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:06

Bij ons ligt het een beetje aan het weer.
Zoals nu staan ze vanaf 8.00 tot een uur of 18.00 uur. In de zomer staan ze 's avonds wat langer, maar ze gaan wel 's nachts op stal.
En in de winter als het een beetje normaal weer is gaan ze een paar uur naar buiten.

Michèle


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Em_, GrapeshotBot, laura22, lina1998, MirjamRobin, simoneeee, sterregoud, VosjeN en 45 bezoekers