Sinds vanmorgen heeft Kevin een hazenlip....!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Sinds vanmorgen heeft Kevin een hazenlip....!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 23:26

Vanmorgen met voeren schrok ik mij dood!!! Het leek of Kevin een boomblaadje in zijn mond had, stak gewoon tussen zijn lippen door (dacht ik)
Ik geprobeert het te pakken maar ik mocht niet bij hem in de buurt komen, nou ja, dan eet je hem toch lekker op dacht ik.......
Toen hij klaar was met zijn voer hing het er nog, ik de stal dus in en hem zijn halster omgedaan wat al niet makkelijk ging....had hij dus een ontzettende scheur in zijn lip! die was zo diep en groot dat zijn bovenlip in 2en was gespleten, ik schrok mij echt dood!
Schoon washandje gepakt en geprobeert schoon te maken om te kijken hoe erg het was, er zat natuurlijk ook allemaal voer en andere stal rotzooi in maar ik zag al vrij snel dat het erg was.
Meteen de DA gebeld en die was er binnen 15minuten, ik had zelf al even goed gekeken en was al bang dat het niet meer gehecht kon worden en dat kon idd ook niet meer.
Het stuk vlees zat nog op 2 kleine puntjes vast en dat was niet genoeg voor de doorbloeding dus het moest eraf.
Goed, Kevin inmiddels plat gespoten want die probeerde door het dak van de stal te gaan en daarna door de auto van de DA heen te lopen dus maar even sederen....binnen 2 minuten was hij van de wereld en kon het stuk los gesneden worden, dat ging vrij snel, daarna heeft hij nog behoorlijk lang gebloed maar hij was toch helemaal van de wereld dus heb ik zijn lip dicht gehouden met een theedoek en na ongeveer een uur bloede het niet meer en kwam Kevje ook weer een beetje in het land der levenden!
Hij is nu zoooo zielig! Het is altijd al een paard met vele lidtekens geweest maar nu is hij toch wel getekend voor het leven hoor de arme ziel (wie zijn neus schendt schendt zijn aangezicht, okeee bij hem zijn lip maar toch....) Hij heeft gewoon een hazenlipje gekregen, hij mist echt een behoorlijk stuk en dat blijf je zien. Maar goed, we hebben hem niet gekocht op zijn uiterlijk dus het kan mij al helemaal niets schelen hoe hij eruit ziet, volgens mij zat de DA meer in over zijn uiterlijk dan ik Haha!
Wat wel heel erg zielig is, Kevje is de grootste schrokop van onze paarden clan en nu kan hij een paar dagen heel moeilijk eten.....hij heeft vanavond over zijn voer wel heel lang gedaan, de arme ziel.....
Nu nog uit zien te vinden waar hij nou aan is blijven hangen in zijn stal want ik zoek al de hele dag maar er is gewoon niets.............

Mocht iemand een plastisch chirurg voor paarden weten.....? Haha! Haha! Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 02:26

Jemig, wat een verhaal, jij moet je echt kapot geschrokken zijn... Scheve mond Maar hij moet dan toch behoorlijk van eten houden als hij met die gescheurde lip toch gewoon z'n eten had opgegeten voordat jij zag wat er nu precies aan de hand was.

Is z'n lip nu wel gehecht? Dat stuk dat over is, bedoel ik?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 03:48

jeetje wat erg, ik zou me ook wel rot schrikken mocht ik dat zien bij mijn paardje>
Maar het kjomt toch wel weer allemaal goed?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 08:09

Ik heb het maar niet gelezen... onze hengst stond gister dus ook zo vreemd met zijn mond te doen, kon niet eten e.d. DA kwam en die zei: er komt iig geen eten door z'n neus naar buiten... Ik dacht echt: oh my god, kán dat dan?
Het valt nu alles mee lijkt het, straks even de DA een update geven, want hij eet nu weer (gewelde haver: jammie!) en hij staat niet meer zo te kwijlen. Ik moet er niet aan denken dat je 's ochtends bij je paard komt en hij heeft opeens een hazelip...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:05

Jeetje, dat is idd schrikken. Heb je al ontdekt waarmee hij zich zo heeft toegetakeld? Ik hoop dat hij gauw weer de oude is en weer lekker kan eten.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 10:48

Gwen, Ja, Kevin is gek op eten, als het voertijd is moet ik hem als eerste geven anders breekt hij zijn stal af, met die ontzettende scheur in zijn lip heeft hij wel gewoon gegeten alleen heb ik niet gezien of hij er langer over heeft gedaan want ik ben weer naar binnen gegaan om een bakkie koffie te drinken en ben na een uur weer naar buiten gegaan en ja, toen zat dat "blaadje" er nog steeds en zag ik dat het toch iets anders was....
Hij is niet gehecht, we hebben het wel geprobeert maar hij ging dwars door de sedering heen en viel steeds om, de DA wilde hem liever niet meer geven en wilde dan liever afwachten, als het bloeden niet zou stoppen zou hij terug komen met een sauteraar om het stuk overgebleven lip dicht te branden maar ik heb een stoel gepakt en een grote prop theedoeken en ben naast hem gaan zitten om de lip dicht te drukken en na een uur stopte het bloeden toch gelukkig vanzelf.

Isabelle, ja, het komt wel weer goed hoor, over een paar dagen kan hij weer volop eten alleen zal je het altijd blijven zien, het groeit helaas niet meer aan, het stuk wat hij kwijt is dus he.

Laui, ik had je verhaal gelezen van jullie hengst, daar schrik je je toch ook helemaal rot van he! Zijn jullie er al achter waarop hij nou die reactie heeft gekregen? (altijd lastig uitzoeken) Ben blij dat hij weer een beetje eet. Kevin eet ook wel hoor, alleen met erg veel moeite want het doet natuurlijk veel pijn maar gisteravond nog even een slobbertje voor hem gemaakt en hij zat dan wel helemaal onder tot achter zijn oren maar hij heeft ervan genoten!

Linda, nee, ik ben er nog steeds niet achter hoe hij dit gedaan heeft, ik heb voor zo ver ik weet hele veilige stallen, helemaal glad van binnen met mooi glad hout op de muren. Het lijkt of hij zijn lip ergens tussen heeft gehad, toen in paniek is geraakt (typisch iets voor Kevin overigens) en met kracht los heeft getrokken, alleen ben ik er nog steeds niet achter waartussen hij nou heeft gezeten want er is gewoonweg niets waar hij zijn lip of andere ledematen tussen kan steken......

Kevje kan in ieder geval weer een beetje eten, hij krijgt slobbertje met ook zijn eigen voer een beetje geweld in water en dat vind hij heerlijk! hij heeft nog wat moeite alles in zijn mond te houden want het loopt tussen zijn tanden door en dan zit daar ineens een gat waar ooit zijn bovenlip zat.......arme ziel.... Het zal met grazen ook een stuk lastiger worden voor hem, geen goede bovenlip meer om die lekkere grasjes beet te pakken.....maar volgens de DA is het een kwestie van tijd en wennen, hij zegt dat Kevje daar zelf wel iets op zal verzinnen en daar twijfel ik ook niet aan, Kevin niet meer kunnen grazen...nee, onmogelijk!
Het is echt een ontzettend stom gezicht! als hij zijn lippen op elkaar heeft laat hij nog steeds zijn tanden zien Haha!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:51

Wij hebben zoiets ook een keer gehad met een pony, die had alleen niet zijn lip maar zijn neusgat ingescheurd. Hij was blijven hangen aan de zijkant van het hengsel van een emmer, gelukkig is alles toen mooi genezen hoor! Maar je schrikt idd wel even....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:53

Aah wat sneu voor Kevin. Nou hopelijk komt ie er weer snel bovenop!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:56

aggos, dan zou ik me ook echt helemaal dood schrikken, op mijn vorige manege, ahd een paard met zijn hoofd door een gleuf van de paddock gegaan, om een grasspiertje te pakken, en bleef toen vastzitten. Die heeft nu aan één kant een verlamde neus, en littekens bij haar kaak. Die was ook helemaal in paniek... ik schrok me ook dood toen ik die dag kwam, en haar zo vet zielig zag staan... Zou je misshcien eens een foto van kev zonder lip op bokt kunnen zetten? want ik kan me neit echt voorstellen hoe het eruit ziet... :s Verder veel sterkte voor kev da, en jij ook nog succes Knipoog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 11:03

Hihi, Amy, Kev heeft zijn lip nog wel hoor, hij mist alleen een stuk, foto wordt een beetje moeilijk want hij laat mij niet bij zijn hoofd in de buurt en laat zijn koppie de hele dag hangen. Maar je moet het voorstellen als een lip waar een half rondje uit is en daardoor zie je 2 van zijn voortanden zitten, echt een vreemd gezicht!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:05

jeemegd dan schrik jij je ook dood zeg

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:48

wat een verhaal!!!

maar als ik het goed begrijp...uhhh heb je nu een lachend paard!!!!!! Haha!
wel goed zijn gebitje poetsen nu he met die eeuweige smile...
(idd positief blijven denken hihi)
als ie maar weer normaal kan eten toch?
maar hoe ie t voor mekaar heeft gekregen..pfffffffffff

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 22:54

Aurora schreef:
wat een verhaal!!!

maar als ik het goed begrijp...uhhh heb je nu een lachend paard!!!!!! Haha!
wel goed zijn gebitje poetsen nu he met die eeuweige smile...
(idd positief blijven denken hihi)
als ie maar weer normaal kan eten toch?
maar hoe ie t voor mekaar heeft gekregen..pfffffffffff


Yep, een eeuwig lachend paard Haha! Maar goed, je kent Kevin, hij krijgt het ook in een hele veilige stal wel weer voor elkaar om een stukje lichaam kwijt te raken, ben er nog steeds niet achter hoe hij het heeft gedaan.......

Hij heeft het nu zelf al een beetje opgelost! Hij heeft nu een beetje een flubber bovenlip, hij lijkt hem langer te hebben gemaakt waardoor hij zijn lippen weer op elkaar kan doen, alleen blijft er nog een klein stukje open dus dat wordt nog even lippen trainen voor hem Haha!