Veulen tot 2 keer in de sloot

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Frankinero

Veulen tot 2 keer in de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 10:58

Ik maak echt elke dag wel wat mee hoor. Gister stond Jordy met Windsor , haar veulen, op de wei en Jordy was heel erg aan het hinniken. Piet vroeg aan mij of ik even wilde gaan kijken of het veulen nog wel bij Jordy liep. Ik naar de wei en Jordy stond voor het hek en het veulen stond eenmeter of 3 bij haar vandaan. Niks aan de hand dus. Ik loop weer richting stallen en Jordy springt over het hek heen. Oh oh dacht ik dat heb ik weer hoor. Ik Peter geroepen want die liep ergens over het erf en die kwam aangerent en die heeft het hek open gedaan zodat het veulen ook mee kon. Ik ze op stal gezet want ze wilde duidelijk niet in de wei.

Toen zei Peter laten we Nymfa en haar veulen naar buiten gooien. Dat is een goed idee. Wij naar de wei lopen en hij had Nymfa en ik liep erachter zodat het veulen bij mams zou blijven. Op een gegeven moment loopt veulen een andere kant op en gaat aan de slootkant staan. Dus ik had al zoiets van, SH*T. Het is een hele steile kant van een meter en dan heb je 40 cm sloot. Hij kijkt er naar en loopt er zo in. Echt waar dat hebben wij weer dacht ik al. Ik Nymfa gepakt en Peet de sloot in en hij zette de voorbeentjes op de kant en meneer klom er zo weer uit. Wij ze verder zonder problemen in de wei gezet.. 2 uur later komt er iemand zeggen dat het veulen heel de tijd onder het schrikdraad heen kruipt. Hij is ook zo klein. EN ja hoor nog geen half uur later lag meneer WEER in de sloot maar hij klauterde zelf ook weer de kant op. Hij zat helemaal onder het kroos, tot aan zn ogen toe en hij STONK. Dat wil je niet weten. Ik was het het helemaal zat en heb ze maar weer binnen gezet want dalijk loopt het niet meer zo goed af.

HOe bedoel je ik heb een saai leven, echt niet hoor. Ik ga nu lekker een weekje skien dat heb ik wel verdient.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:18

Ja, met veulens beleef je altijd wel wat.
Idd wel goed uitkijken met de sloot, je zou toch niet willen dat hij in een onbewaakt ogenblik per ongeluk de sloot niet meer uitkomt!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 12:07

Nee idd niet dus hebben we hem maar binnen gehaald. Maar hij rende zo hard door de wei en sprong over het draad heen. Gelukkig heeft hij niks en blijft hij nog even binnen totdat ze met meerdere moeders naar buiten kunnen want dan kennen ze met elkaar spelen en hoeft hij niet met de eendjes te spelen in de sloot.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie