ANKY IN SPITS

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:14

Ze mag die van mij wel even een maandje komen rijden, die is wel heel braaf en zal niet zo heel gauw bokken Haha!

Nee serieus, van de ene kant vind ik het goed dat ze er zo voor uit komt en kan ik het mij goed voorstellen. Van de andere kant vind ik het ook wel raar, juist omdat ze allemaal van die 'hete' paarden heeft. Zou je zeggen dat dat niet past bij elkaar Verward

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:15

En ik ben vandaag ziek en heb dus de Spits niet gelezen. GRRRRR.
Maar dit zijn allemaal dingen die niet echt nieuw klinken voor mij. En als je zo'n knal d'r af maak is het niet gek dat de schrik flink in zit hoor. Ik spreek helaas uit ervaring. 1,5 jaar 2 dagen op de IC (totaal 8 dagen ziekenhuis) gelegen door een ongelukje. Daarna door omstandigheden niet veel kunnen rijden en heb d'r nu nog 'last' van.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:32

Groot gelijk eerst maar eens vertrouwen terug winnen, ik hou helemaal niet van die grote paarden en als ze dan nog eens fris zijn echt super eng je maakt een smak.
Op pony's vind ik het niet eng.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:13

Nou ik ben ook geen held hoor. Voor mijn eigen paarden ben ik niet bang maar ik kijk wel uit als ik op vreemde paarden stap.

Maar wat zou het werelds zonde zijn als ze Joker niet meer zou rijden!! Dat paard is een wereldtalent en ik denk dat Anky hem goed kan rijden. Wie zou er dan mee gaan rijden?? Ik wil het wel proberen hoor! Misschien dat ik dan ook wel een trauma oploop maar 1 rondje op zo´n mega beest is al te gek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:12

kojack schreef:
Ik kan me het goed voorstellen !
Ik durf ook niet meer op ko te stappen denk ik , doe het wel natuurlijk als ik weer mag maar toch.


Nog een week of 4 en dan moet je er in ieder geval voor een rondje stap weer aan geloven }> Haha!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:33

imker schreef:
Ditzelfde zat ze vorige week te vertellen in het programma: Gezondheidsplein op nl. 1.


ja dat heb ik ook gezien! En wist het al eerder ook.
Geeft toch ook verder niet? Iedereen heeft zijn zwakkere punten!
Gelukkig heb ik dat probleempje niet (maar wel weer andere Tong uitsteken !)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 22:45

Joker staat weer bij de eigenaar in de wei en heeft ook een blessure hoewel hij net weer hersteld was heeft ie ook wat over gehouden aan de valpatij van Anky.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:53

gelukkig ik ben dus soms nie de enigste Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:20

Waarom ze toch van die felle paarden rijd bij voorkeur? Omdat je die het fijnste kunt rijden als je ze eenmaal onder controle hebt?
Een sloom of lui paard lijkt me vreselijk moeilijk op hoog niveau te rijden. Daar moet je ontzettend hard op werken en zal geen enthousiasme uitstralen! Zo van: Ik heb er zin in!!!
Maar ja, die felle beestjes hebben ook hun lastige kanten Knipoog
Ik weet wel dat mijn volgende paardje een actiever paardje wordt! Dan maar afzien af en toe, als hij maar zin heeft om te lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:26

Kan me best heel goed voorstellen dat ze wat huiverig is voor lastige dieren, je ziet wat er allemaal stil ligt als ze er hard afklapt. Dat is ook financieel een enorme strop voor hun. Alles ligt als ware stil.

Dus ze mag er ook gewoon niet te vaak afvallen, de consequenties zijn veel te groot.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:27

In de Paard en Sport staat een verhaal met dezelfde strekking. Ze heeft inmiddels wat paarden weggedaan en Joker staat in het land, omdat hij kreupel was na de bokpartij. Sjef rijdt momenteel haar 4 wedstrijdpaarden en Bonfire, omdat (zo zegt ze inderdaad zelf in het artikel) dat de enige is waar ze straks weer op durft.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het paardrijden en lesgeven is een groot deel van haar inkomen. Als er dan zo'n ongeluk gebeurt, valt dat grotendeels weg. Zoiets kan ze zich niet permitteren. Net zomin als de meeste van ons. Wie doet dan het huishouden, verzorgt de beesten etc.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:49

Klopt, dat artikel in de P&S had ongeveer dezelfde strekking als dat in de Sp!ts (heb het toch nog gelezen gisteren). IMO mag je als topamazone best wat angst hebben. Of noem het liever voorzichtigheid, zoals Pipo ook al zegt ligt er een boel stil als je als topsporter iets oploopt, en het is behalve je grote hobby ook vooral je broodwinning.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:57

Volgens mij lig ik al na een paar seconde van zo'n paard af zeg. Dat ze trouwens nooit in de proef bokken ofzo he? Lachen