NSPS, vage mensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

NSPS, vage mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 12:41

Omdat het miniveulen vorig jaar een maand te vroeg geboren was en we haar toch hadden opgegeven is er bij haar en haar mamsie haar afgenomen, in oktober bij het nummeren, om te testen of het wel moeder en dochter zouden zijn (ja en een grote maat krijgt een ieniemienieveulen Lips are sealed ). Belde ik gister eens op omdat ik het wel erg lang vond duren (lees 5 maanden) en vroeg dus hoe dat kon. Mevrouw keek in de pc en kon niks vinden. Maakte ze de envelop open die ze van de betreffende controleur gehad had die dag via de ptt, en wat denk je zitten daar de haren in! Mijn mond viel open van verbazing........ en ik heb er ook wat van gezegd, dat dit niet kan. En daar gaf ze mij gelijk in.
Nou nog een maand wachten op de uitslag -zucht-

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:59

Tja, ik heb zelf nog nauwelijk ervaring het net NSPS(omdat ze Den niet als dekhengstje willen omdat hij geen papier heeft, enkel geregistreerd) maar hoor af en toe verhalen die hier er veel op lijken. Allemaal erg vaag.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:11

Ik ben niet voor niets overgestapt naar het NMPRS

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:19

idd ik ben ook niet voor niks over gestapt naar het nmprs , niet alleen voor oscar en de keuring.
Maar ook omdat het erg slordig is daar.
Ik ben mijn papier een keer kwijt geraakt daar, en pas volgend jaar zomer vakantie kreeg ik um binnen.
Nu zijn ze de moeder van oscar ook kwijt in het register, en de volle zus van oscar ook Boos!

Lekker handig allemaal Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:18

Bloos Nu ik niet meer slaperig achter m'n PCtje zit kom ik d'r in eens achter dat ze bij mij wel een giga fout gemaak hebben. Ze zitten met Den's geboorte datum 1,5 jaar naast de waarheid. Den is nu nog 5(word 6 dit jaar) maar op papier al 7. En daarom zit ik met z'n naam opgescheept. Ik wou hem My Dennis van stal Pronkhof noemen, maar omdat d'r een jaar eerder op z'n papier staat hebben ze d'r maar L-Dennis van stal Pronkhof van gemaakt.
Maar hij staat ook nu al(door tijd gebrek met het inschijven voor de hengstenkeuring vorig jaar) zo bij het NMPRS ingeschreven, maar was hierdoor vorig jaar al levens lang goedgekeurd bij het NMPRS. Dus heb ik me bij deze fout neer moeten leggen want om z'n naam nu nog te veranderen bij 2 stamboeken word een beetje erg moeilijk denk ik.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:35

Grappig, ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het NSPS.
Toevallig heb ik recent de papieren van mijn pony's opgestuurd om ze op mijn naam te laten zetten en dat is netjes binnen een week afgehandeld.
Daarnaast had ik nog een vraag over nakomelingen van 1 van mijn merries en daar had ik zelfs binnen 3 dagen al antwoord op.
Er zal heus nog wel eens iets misgaan Haha! , daar ben ik niet bang voor. Waar gewerkt wordt, gaat nu eenmaal wel eens iets mis Knipoog

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 12:55

irene schreef:
Grappig, ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het NSPS.
Toevallig heb ik recent de papieren van mijn pony's opgestuurd om ze op mijn naam te laten zetten en dat is netjes binnen een week afgehandeld.
Daarnaast had ik nog een vraag over nakomelingen van 1 van mijn merries en daar had ik zelfs binnen 3 dagen al antwoord op.
Er zal heus nog wel eens iets misgaan Haha! , daar ben ik niet bang voor. Waar gewerkt wordt, gaat nu eenmaal wel eens iets mis Knipoog


Tot daar aan toe had ik ook alleen maar goede ervaringen..... Ik heb nog een voorbeeld... In november had ik ze een machtiging gegeven om geld van mijn rekening af te halen........ ja nadat ik weer eens een keer aan de lijn gehangen had werd het geld maar liefst met een tussentijd van 4 maanden van mijn rekening afgehaald...... "ligt aan de boekhouder"...... En als je om stipt 9.00 aan de lijn hangt zijn ze al knap chagrijnig Haha! Gelukkig ben ik met mijn eigen pony ook over gestapt naar het NMPRS.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 15:26

Annechien schreef:
En als je om stipt 9.00 aan de lijn hangt zijn ze al knap chagrijnig Haha!


Volgens mij is dat stamboeken eigen Haha! . Ik belde laatst naar het Welsh-stamboek en volgens mij stoorde ik in een belangrijk kaartspelletje }> }>

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 15:28

hahahaha volgende keer nog een keer doen en dan vragen of je mee kaarten mag hahaha

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 01:00

haha irene, ik heb idd ook altijd goede ervaringen met het nsps gehad Lachen

maar dit is idd wel slordig zeg van ze!!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:50

irene schreef:
Grappig, ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het NSPS.
Toevallig heb ik recent de papieren van mijn pony's opgestuurd om ze op mijn naam te laten zetten en dat is netjes binnen een week afgehandeld.
Daarnaast had ik nog een vraag over nakomelingen van 1 van mijn merries en daar had ik zelfs binnen 3 dagen al antwoord op.
Er zal heus nog wel eens iets misgaan Haha! , daar ben ik niet bang voor. Waar gewerkt wordt, gaat nu eenmaal wel eens iets mis Knipoog


Fantastisch, binnen een week!!! Waarom kunnen ze dat bij jou wel.

Ik heb mijn papier moeten opsturen, na 3 maanden ben ik maar eens gaan bellen waar de boel bleef, toen kreeg ik een duplicaat met 3 dagen later een brief erachteraan dat er een duplicaat was verzonden maar ze wisten niet naar wie Frusty Frusty

Na 7 (!!!) maanden had ik eindelijk mijn papier in huis.
Ik ben nu ook over naar het NMPRS (bijna)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 00:07

toen ik dribbel op mijn naam zetten had ik de papieren ook binnen 1 a 2 weken terug. Zelfde met de castratie, toen ik de papieren opstuurde, kreeg ze weer binnen 2 weken terug. En toen dribs overleed Verdrietig moest dat natuurlijk ook gemeld, heb gevraagt of ik de papieren terug mocht en dat was geen probleem. Papieren binnen 3 weken terug..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 02:54

Mijn verhaal?
Ik koop 5 jaar geleden een shetland merrie, getatoueerd en al, papiertje erbij, maar een papier dat ik niet kende. Dus ik bellen.
*Nummer van de pony?
-Dat en dat.
*Heeft u een momentje?
-Ja hoor
*Het gaat dus om Iris van de zuidweg..
-Ja, klopt, wat kunt u me over haar vertellen?
*Nou, haar vader is Hassan v. Bunswaard, haar moeder is Chica van de watertoren. Ze is niet in het stamboek opgenomen omdat de moeder van de moeder onbekend is.
-Ze is niet opgenomen? Waarom heeft ze dan een Tatoo?
*Ze is een document merrie (dat was om het hulpstamboek te ontlasten o.i.d.)
-Owh, dus ze heeft wel papier?
*In principe niet, want document is vervallen
-Owh, maar, kan ze niet naar de keuring dan?
*nee, ze kan niet naar de keuring, dat kan alleen als ze volledig papier hebben.
Dus ik hang een beetje teleurgesteld op, komt via paard 2000 in contact met het NMPRS en schrijf haar over.
Moest nog 1 telefoontje naar het NSPS geven omdat ik iets moest weten (levensnummer van Hassan dacht ik)

Dus stef belt weer braaf.
-Goedemorgen, NSPS...
*Goedemorgen, ik had even een vraag over een hengst ivm overschrijving naar NMPRS.
-Owh, mag ik vragen waarom u naar dat stamboek over gaat?
* Omdat ze hier niet naar de keuring kan, en daar wel
-Wat is het nummer van uw pony?
*bladiebla
-Owh, maar ze kan wel naar de keuring hoor!

Het waren 2 verschillende personen, en wie er gelijk heeft gehad kan me weinig boeien, ik vind het een slechte zaak dat medewerkers van zulke dingen kennelijk niet op de hoogte zijn

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 16:53

het is inderaad wel erg beroerd daarzo ja ze doen zich heel wat voor, maar als je je mond open trekt zijn ze er niet.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:03

Annechien schreef:
het is inderaad wel erg beroerd daarzo ja ze doen zich heel wat voor, maar als je je mond open trekt zijn ze er niet.


Dat is jouw ervaring helaas, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook echt zo is.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 17:37

[quote="irene]
Dat is jouw ervaring helaas, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook echt zo is.[/quote]

Ik heb meerdere nare ervaringen hoor en ik ben echter niet de enigste.