Manege praat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:24

Ik rij ook op een hele leuke manege!! Echt fijn hele mooie bossen leuke paarden en ga zo maar door. Bij in the Picture heb ik een topic met foto van mijn manege manege Kijk maar eens dan zie je hoe mijn manege er ongeveer uitziet

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:02

Ik rijd bij manege de Urena, in Sint Anthonis.
De manege is voor mij maar vijf minuten fietsen als ik hard fiets, dus ik heb wel geluk!
Jammer genoeg is het maar een kleine manege, maar het is heeel erg gezellig. Ze hebben nu denk ik een stuk of 13 paarden en ponys die in de lessen mee draaien.
Ik ga er iedere zaterdag heen, dan heb ik eerst om negen uur les en dan ga ik de rest van de dag helpen en kijken naar de lessen en kletsen enzo. Is altijd heel erg gezelig.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:39

Om 9 uur les is wel vroeg zeg! Bij ons beginnen de lessen op zaterdag om half 10. Daar heb ik ook een tijdje gereden maar ben blij dat ik nu om 4 uur rijd!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:43

ik rijd al 7 jaar op een manege/ponyclub nieboer in hoogezand!daar is het echt hardstikke gezellig en we hebben de grootste lol!

ook rijd ik nu 1 jaar met mijn eigen paardje ergens anders bij de goorechtruiters/arie van hoorn daar is het ook heel leuk maar das meer een wedstrijdmanege

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:47

Fleury schreef:
Om 9 uur les is wel vroeg zeg! Bij ons beginnen de lessen op zaterdag om half 10. Daar heb ik ook een tijdje gereden maar ben blij dat ik nu om 4 uur rijd!


Eerst hadden we op de manege ook een ander les indeling:
-half tien
-half elf
-half twaalf
-half een PAUZE voor de ponys en de instructice/instructeur
-half twee
-half drie

Maar toen kwam er een andere instructice omdat de ozne ziek werd en zij kon niet na ... de tijd weet ik niet precies meer. Maar toen was de eerste les dus om negen uur en geen pauze meer, omdat het anders niet lukte.
Nu is er wel weer een pauze, want onze geone instructrice is er weer, maar we rijden wel nog gewoon om negen uur.

Bij ons waren alle geovrderde lessen altijd vroeg op de dag, zodat de gevorderde de ponys alvast een beetje moe maakte en ze niet meer raar zouden gaan doen bij de beginners. mar toen reden de pony op zaterdag ook nog vijf uur mee ofzo, want toen waren er nog maar zes ponys die mee konden rijden. De rest was allemaal veulen of had een veulen.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:04

ik heb dinsdag avond les op manege nieboer om 10 voor 6 tot 20 voor 7 en maandags met mijn eigen paardje bij de goorechtruiters om half 7 tot half 8

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:18

Bij ons op de manege hebben ze een keer in de twee weken op dinsdags springlessen waarvoor je je kunt opgeven. En heel soms ook nog gewoon in de les. (behalve in mijn les, ant ik durf dat niet en degene die dat wel willen, springen altijd mee op dinsdags als er dan springles is)
Hoe vaak springen ze bij jullie?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:00

niet zo vaak omdatik daar ook niet vanhoud en dan gaat de rest van de groep ook gewoon noiet maar toch wel 1 kee rin de 3 mnd hoor!dan oet ik erover nou ik heb mezelf overtroffen want ik moest laatst een driesprong maken met een haf van 1.40 m en de laatste stond op 1 meter!goed he en ik ben niet eens gevallen ik had wel mn ogen dicht nmaargoed ik was erover

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:15

Ik reed op manege de volharding in blijham. Er is daar elke dag les, behalve op zaterdag, dan zijn er wedstrijden en dergelijke. Op zondag begonnen de lessen om 9 uur. maar ik weet niet of dat nog zo is. Ze duren een uur en de laatste les was van 2 tot 3. Door de weeks beginnen de lessen om 4 uur, tot meestal 8 uur. Op woensdag middag beginnen ze om 1 uur en de laatste is om 5 uur. Daarna beginnen tot 8 uur de menlessen, en van 3 tot 5 zijn er in de kleine bak voltige lessen. Ik zit nu bij LR Omlandia, maar daar ben ik nu niet rijdend lid. Kon het niet zo goed met de instructrice vinden. Speciale springlessen zijn er niet, maar ik denk dat er ong om de 3 weken gesprongen wordt in de les. Of je wel of niet erover moet ligt aan de instructrice.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:32

Bij ons is de bak zo klein, dat je niet meer fatsoenlijk kunt dressuren als er twee hindernissen in staan. Dan kun je bijna niet anders als mee srpingen. of je moet alleen in een andere bak rijden (we hebben binnen en buitenbak) maar dat mag meestal niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Ffion, Sanniej_, SjakieXX, Vadiz, vilheide en 120 bezoekers