Pfff...hengstig...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Pfff...hengstig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 20:17

Kasmeria is hengstig. Nou heb ik er altijd wel veel over gehoord en van de manege paarden ook wel meegemaakt, maar dit slaat echt alles.
Mevrouw is echt zo'n pismerrie.
Het ene moment superlief en braaf. Het andere moment niet te genieten en niet te rijden.

Vorige week zondag ging het rijden echt geweldig. ik had echt het 'Anky-gevoel'. Woensdag liep mevrouw alleen maar te rennen en schrok ze overal van.

Pfff, als ik ooit een paard koop wordt het geen merrie denk ik.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:24

ja, zo zijn die merries, ik heb het persoonlijk ook meet op ruinen Knipoog

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:27

Ja... hier nog iemand die blij is met z'n ruin Tong uitsteken

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 20:27

Ze is verder wel heel gaaf hoor! Het komt gelijk zo negatief over. Maar het is echt die hengstigheid. Doodmoe word ik ervan. Maar ja, gaat wel weer over.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:35

Ik verzog wel een lieve pis merrie Tong uitsteken *LOL*
Maar ze is helemaal niet meer vervelend ofzo Lachen gewoon lieeev Lovers alleen gilt ze soms maar dat doet ze altijd Tong uitsteken Schijnheilig

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:38

Ahhh gus Lachen
Ach het is maar hengstigheid ... Gaat vanzelf wel over maar veel geluk ermee Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:34

Ik merk er meestal niks van als Rinkja henstig is.
Ze doet wel wat anders tegen de andere paarden,maar met rijden gedraagt ze zich meestal normaal.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:35

Amanda ik heb ook zo'n mevrouw in de wei staan.
Ze blijft nieteens stilstaan met poetsen terwijl ze normaal bijna in slaap valt.
En ze bijt me nu ook ineens..pff..

Brabantse Fries ;)

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:17

Ik heb ook een ongelofelijke hengstig merrie. Zelfs laat ze het 'druppen' bij andere merries..., maar oke...het gaat vanazelf weer over, t is incl.

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:43

Haiii
Je bent niet de enige met dit 'probleem' hoor Haha!
Istrella is niet echt vreselijk irritant-hengstig. Maar ze is wel een vreselijke pis-merrie....li-ters komen eruit als ze hengstig is. Maar ze is nog wel lief als ze hengstig is, af en toe een beetje gillen en hinniken naar Kyra maar verder niks geen problemen.

:D

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:50

ik hou zelf ook het meest van ruinen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:44

Ik ken dat, daarom heb ik nu ook een ruin gekocht! Ik reed altijd op een merrie als die hengstig was, kon je haar niet aaien, borstelen, opzadelen enzovoort.
Als een merrie een jaar of 11/ 12 wordt, en nog nooit een veulentje gehad heeft, schijnt het dat het wat mist in zijn leven. Daar had deze mevrouw ook last van! Om de week werd zij hengstig. Ze heeft een prikspuit gehad, hielp niets, en we hebben haar op 'de pil' gezet. Haar hengstigheid werd regelmatiger, maar niet minder eng. Als ze nu hengstig is, kan je beter uit haar buurt blijven. Lips are sealed

:){

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:54

Mijn vorige paard was een echte pismerrie en ik moet zeggen dat ik haar niet mis nu ik een ruintje heb. Vind het alleen wel jammer dat ik nu niet meer kan fokken maar ja we zien we wat de toekomst brengen zal.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:02

Ik snap het helemaal!! Ik heb zelf 4 merrie's waarvan eentje een echt kreng wordt als ze hengstig is.. dan loopt ze alleen maar te plassen en doet ze heel naar tegen mij.. de andere 2 heb ik nog niet zo lang en ze zijn nog niet hengstig geweest.. zo ver ik weet dan Lachen en de 3de is wel een beetje een pismerrie.. maar verder valt dat hard mee!!

Smoke/Zora/Frost/Nomi/Ayanka/Vanilla/Ginger/Sammy/Passion/Troubadour I love you!!!!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:05

Ik ging zondag naar Okki (hengst) en ik was hem aan het poetsen op de poetsplaats vlak bij de bak. Ging er zo'n hengstige merrie constant voor dat hek staan pissen en knipogen, heel erg vervelend! Dat is toch bijna uitlokken Knipoog. Nou ja, Okki weet toch wel dat vast staan blijven staan betekend, maar ik snap dat hij er een beetje gefrustreerd van raakte.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:36

De merrie die ik op de manege rijd Dundee, was twee weken geleden ook hengstig... Was echt irritant, ze liet om de 5 minuten iets gaan... (als je begrijpt wat ik bedoel) dat was echt vies... maar goed...

Tijdens de buitenrit, was ze helemaal opgefokt, terwijl de rest in draf zat, zat zij soms in galop en zo... of ze sprong telkens weg, ze was wel te houden, maar toch erg irritant...

veel suc6 met je hengstige merrie!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 20:12

Ha ha.
Zo te horen valt Kasmeria nog wel mee.
Ze is op stal nog wel lief, wel snel beledigd en draaierig, maar gelukkig niet lelijk ofzo.
Met rijden is ze heel wisselend. De ene keer super braaf en kan ik alles doen, de andere keer zie ik alle hoeken van de bak en ben ik 3 kwartier bezig om haar ontspannen te krijgen.
Maar verder is ze wel leuk hoor! Knipoog

Ik vind dat het wel mee valt, als je bekijkt dat er ook nog een hengst op stal staat.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:28

Ik rijd ook zo'n merrie die echt het hele jaar door standaard om de drie weken hengstig is hoor Doodmoe wordt je ervan!!! En plakkerig aan je been dat ze dan wordt... Ben blij dat ik zelf een ruintje heb hoor!!! *Maar heel stiekem ben ik wel heel gek op m'n meisje Knipoog*

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:08

Ik rij ook een merrie
en die wordt gewoon levensgevaarlijk als ze hengstig met rijden
alleen als ze echt an het werk moet hoor verder niet

Mevrouw was gisteren beledigt dus ik lag er na een half ook af!
Maar voor de rest is ze super!

Ik heb altijd merrie's gereden dus ik zo heel graag wel eens een ruin
wilen rijden Knipoog

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:17

Ik heb een hengst en een merriestaan, beide jaarlingen. M'n hengstje heeft er nog geen flauw benul van dat ie "hengst" is, maar ze zat 'm vorige week uit te dagen, en gaat 'm zelfs bespringen ... Hij staat dan vol verontwaardiging te kijken!!! Echt zo van "daar ben ik niet mee gediend hoor ... ik wil ETEN"!!!!! ... Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:40

Sabientje is ook altijd zo vreselijk hengstig! Als je in de bak wil rijden is ze de hele tijd naar andere paarden aan het kijken en wil ze constant piesen. Meestal rijd ik die paar dagen (3 ofzo) niet want dan is ze echt niet te genieten!
Als ik ooit een ander paard koop: noooooooooooooit meer een merrie!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 119 bezoekers